USB Roll back

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvw1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb mijn usb gebruikt om windows te installeren. Maar nu kan ik de files van de installer er niet afhalen. Iemand die iets weet over een Roll Back van een gebruikte USB voor Windows installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je topic staat in het verkeerde subforum, MME heeft weinig met je vraag van doen.
Ik zet hem door naar een ander forum, maar je vraag is dermate onduidelijk dat ik niet weet of het de juiste is, en ze daar wat met je topic aan kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Rufus is een erg handige tool voor het formatteren en maken van bootable USB sticks:
https://rufus.ie/nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-05 16:01
Als ik je goed begrijp wil je de bestanden die gebruikt zijn voor het installeren van Windows weer verwijderen van je USB stick zodat je deze USB stick weer opnieuw kunt gebruiken voor bijvoorbeeld foto's. Klopt dit? Zo ja, dan moet je simpelweg je USB stick opnieuw formatteren waarna alle data weg is en de USB leeg is totdat je er nieuwe bestanden opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Kan je beter uitleggen waar je tegen aanloopt?
Normaal moet je gewoon de bestanden kunnen verwijderen. CTRL+A en DEL.

Of idd zoals aangegeven gewoon formatteren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvw1
Omdat het nu een ESD usb is, zijn de bestanden 'beveiligd' dus ik kan niet formatteren of verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:30

DataGhost

iPL dev

Dat is in principe onzin. Wat heb je *precies* geprobeerd en wat voor meldingen krijg je dan *precies*?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Idd.
maak zo vaak een ESD USB. En als ik klaar ben. Format en weer als data drager voor andere bestanden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvw1
ik heb mijn usb gebruikt om Windows 10 Education te installeren op mijn zelf gebouwde PC. Alleen nu wilde ik 'm terug zetten naar een normale usb ipv ESD en dat lukt dus niet. Zie bijlage: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJeKT-WZyRBHIJWR3HLL7_j2B-Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cDo7DgW2FfdQx4ka9StvqWMa.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Terugzetten is zo simpel als formatteren. Windows installer op een USB maakt, afgezien van data inhoud, geen wijzigingen die de werking beinvloeden.
Lukt formatteren niet, dan is er iets aan de hand met die USB stick. USB sticks gaan soms in write protect modus als er iets mee aan de hand is, zoals beschadigde cellen.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 08-12-2022 15:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvw1
Dus is de usb stick gewoon gone of is er nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

rubenvw1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:38:
Dus is de usb stick gewoon gone of is er nog een oplossing?
Of hij daadwerkelijk gone is of dat het ding gewoon maf doet, dat zal je moeten controleren.
Genoeg tooltjes om dergelijke tests mee te doen.
Zie b.v.: https://www.raymond.cc/bl...and-test-usb-flash-drive/

Als blijkt dattie in orde is, dan kan je de write protect er af halen.
Zie: https://www.easeus.com/st...on-in-windows-10-8-7.html

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1