Beste,
Ik heb een jaar geleden een Bank gekocht, met x aantal jaar garantie.
Deze heeft mij 3500 euro gekost, maar bij verkoop werd er uitgelegd dat deze ook van goede kwaliteit is.
De bank zal niet snel doorzakken speciaal schuim etc etc. Allemaal prima en is ook echt een prachtige grote bank. Mocht deze toch doorzakken, zal deze bijgevuld worden. Garantie 2 jaar +.
Nu is er in de hoek van het zitgedeelte waar ik dus vaak zit echt al een enorme kuil ontstaan. En op een andere plek bij liggedeelte ook. (wat minder) maar goed.
Contact opgenomen, probleem uitgelegd. Nu blijkt:
Bedrijf zet de klacht door naar leverancier, maar heeft een externe partij die langs komt. Deze bepaald dan of de klacht gegrond is ja/nee. zo niet dan worden er kosten in rekening gebracht. 200 euro? voorrij kosten oid.
Wel kan je hem dan alsnog laten opvullen voor extra kosten.
Het lijkt een beetje of deze externe partij in leven is geroepen om te verdienen aan "ongegronde klachten".
Ik heb toch verder niks met de werkwijze van de leverancier te maken? Ik heb het bankstel bij een winkel gekocht zij zijn dan ook verantwoordelijk. Als ze de bank in China hadden gekocht, was ik ook niet naar China gevlogen.
De externe partij:
Iemand enig idee of dit gebruikelijk is?
Bij het verkoop verhaal zal de bank nooit inzakken, bij de klacht reactie is dit ineens "normaal".
Ik heb een jaar geleden een Bank gekocht, met x aantal jaar garantie.
Deze heeft mij 3500 euro gekost, maar bij verkoop werd er uitgelegd dat deze ook van goede kwaliteit is.
De bank zal niet snel doorzakken speciaal schuim etc etc. Allemaal prima en is ook echt een prachtige grote bank. Mocht deze toch doorzakken, zal deze bijgevuld worden. Garantie 2 jaar +.
Nu is er in de hoek van het zitgedeelte waar ik dus vaak zit echt al een enorme kuil ontstaan. En op een andere plek bij liggedeelte ook. (wat minder) maar goed.
Contact opgenomen, probleem uitgelegd. Nu blijkt:
Bedrijf zet de klacht door naar leverancier, maar heeft een externe partij die langs komt. Deze bepaald dan of de klacht gegrond is ja/nee. zo niet dan worden er kosten in rekening gebracht. 200 euro? voorrij kosten oid.
Wel kan je hem dan alsnog laten opvullen voor extra kosten.
Het lijkt een beetje of deze externe partij in leven is geroepen om te verdienen aan "ongegronde klachten".
Ik heb toch verder niks met de werkwijze van de leverancier te maken? Ik heb het bankstel bij een winkel gekocht zij zijn dan ook verantwoordelijk. Als ze de bank in China hadden gekocht, was ik ook niet naar China gevlogen.
De externe partij:
Members only:
ik las op menige websites al dat deze graag factureren. Ben dus bang dat deze zo snel mogelijk weer naar huis gaan en een factuurtje willen sturen.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Iemand enig idee of dit gebruikelijk is?
Bij het verkoop verhaal zal de bank nooit inzakken, bij de klacht reactie is dit ineens "normaal".
Onze verwachting is dat deze firma een extern bedrijf zal inzetten, om de klacht ter plaatse bij jullie te beoordelen aangezien het lastig is om de klacht op de foto vast te leggen.
Als de klacht gegrond blijkt te zijn, zullen zij samen met jullie doornemen welke stappen er nodig zijn om dit op te lossen. Dit is een onafhankelijk bureau dat de klacht bij de klant
beoordeeld en deze ter plaatse zal herstellen. Aan het einde van hun bezoek zullen jullie hiervoor een afhandelingsformulier/rapport moeten tekenen.
Ik wil jullie vragen oplettend te zijn op het volgende: Ook als Partij uw klacht ongegrond verklaard zullen zij deze, indien gewenst, alsnog oplossen.
De kosten van dit bezoek en de uitgevoerde herstelwerkzaamheden worden dan aan ons doorberekend. Wij zullen deze kosten altijd doorberekenen aan onze klant.
Wij moeten jullie er wel op wijzen dat als blijkt dat de klacht niet gegrond is, de kosten van dit bezoek (uitgevoerd door eventueel de firma Partij of de firma Partij) voor uw eigen rekening zullen zijn.
Wij vinden het belangrijk dit vooraf duidelijk te vermelden. Vaak als een bank zijn stevigheid verliest maar dit wel binnen de gestelde marge valt kan een klant dit als klacht ervaren maar is dit een
eigenschap van het product. Partij zal dit altijd benoemen en opnemen in hun rapport. Maar mocht het tijdens hun bezoek niet direct duidelijk zijn vraag ernaar om extra kosten te voorkomen.
Het zitcomfort van jullie zitmeubel wordt door een aantal factoren bepaald, namelijk de vering, de kussenvulling en de bekleding. Een belangrijke eigenschap van de vulling, vering en bekleding is dat de
aanvankelijke hardheid in de eerste maanden met ongeveer 15% tot 20% afneemt. Wanneer een zitmeubel is opgebouwd uit diverse elementen zoals bij uw bank het geval is, dan kan de opbouw van een
afwijkend element als een hoek of longchair afwijken van de opbouw van de normale zitelementen. Dit omdat het een andere vorm en/of afmeting betreft, waardoor ook de ondersteuning weer anders zal zijn.
Hierdoor kan er mogelijk een verschil in zitcomfort ondervonden worden. Dit verschil in opbouw en zitcomfort is een normaal verschijnsel en kan niet als argument gebruikt worden voor een klacht.
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 05-12-2022 16:17 . Reden: Link naar externe partij in mo-tags geplaatst. Naam partij verder weggehaald, gezien deze niets toevoegt. ]