Ik heb op dit moment een Lenovo Legion Y540-15IRH. Gisteren ging ineens mijn ventilator raar doen. Hij draait amper en het klinkt alsof hij telkens tegen iets aankomt. Mijn laptop is al 4 jaar oud, en ik gebruik hem elke dag intensief voor school en werk (ik programmeer er vooral op). Hij word al best snel heet en krijgt ook al wat problemen met snelheid. Ik vroeg me dus af of het de moeite waar is om hem te repareren, of dat ik beter voor een nieuwe laptop kan kijken.
Vraag
Alle reacties
Je kan de fans vervangen,ze zijn best wel makkelijk te krijgen en er zal vast wel ergens een tutorial staan hoe.
En zijn voor weinig geld te krijgen.
Maar als die fan kapot is,zou ik ehm nu niet gebruiken,totdat er een andere fan inzit.
Kan makelijk dat de laptop uitvalt tijdens de les bv door de hitte
En zijn voor weinig geld te krijgen.
Maar als die fan kapot is,zou ik ehm nu niet gebruiken,totdat er een andere fan inzit.
Kan makelijk dat de laptop uitvalt tijdens de les bv door de hitte
Ligt eraan, als je voor enkele euro's een ventilator kan bestellen en deze zelf vervangt dan lijkt me dat het zeker waard. Kan je meteen de koelpasta vervangen, kan wat helpen met de hitte.
Als die daarna nog steeds langzaam is, gewoon een nieuwe Windows erop. Namelijk is er weinig mis met de specificaties.
Als die daarna nog steeds langzaam is, gewoon een nieuwe Windows erop. Namelijk is er weinig mis met de specificaties.
Dit is the Y530-15IRH, maar de instructies zijn waarschijnlijk bijna hetzelfde: https://www.ifixit.com/Gu...CH+Fan+Replacement/131069
Eerst even inspecteren en schoonmaken?
Misschien verhelpt dat het probleem al?
In geval van nood zou je de CPU snelheid ook tijdelijk wat kunnen beperken met behulp van energiebeheer:
Turbo slaat snel aan
Misschien verhelpt dat het probleem al?
In geval van nood zou je de CPU snelheid ook tijdelijk wat kunnen beperken met behulp van energiebeheer:
Turbo slaat snel aan
Vergeet ook niet de koelpasta te vervangen, als je hem toch open hebt,
Kan ook een hoop schelen in temperatuur.
Kan ook een hoop schelen in temperatuur.
Pagina: 1