24 inch televisie voor in de caravan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:58
Ik zoek een?
24 inch televisie voor in de caravan

Wat is je budget?
In feite onbeperkt, televisies van dit formaat kosten zelden meer dan 300 euro zover ik heb kunnen vinden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De TV komt in de caravan aan een steun te hangen die maximaal 10KG mag hebben. Aangezien de wanden van een caravan niet al te sterk zijn is minder gewicht altijd beter. De TV zal tijdens transport niet aan de steun hangen en hij gaat alleen mee in het voor en naseizoen. Buiten het gebruik in de caravan zet ik hem op zolder bij het logeerbed.

Smart functies zijn niet nodig, ik heb een Apple TV voor in de caravan. Mijn ervaring is dat TV's snel outdated zijn qua smart functies en ook verbinden met exotische wifi netwerken met aparte authenticaties zie ik niet zo zitten.

Wel moet het echt een TV zijn die ook via de analoge kabel werkt, op de camping waar we normaal staan heb ik namelijk een vaste analoge TV aansluiting.

Wat heb je zelf al gevonden?
Diverse modellen van LG en Solera en Philips: https://www.philips.nl/c-p/24PHS5507_12/5500-series-led-tv

Welke vragen heb je hier nog over?
De markt voor kleine TV's is mij vrij onbekend. Ik zoek de beste beeldkwaliteit en maximale kijkoppervlak (dunne rand heeft de voorkeur als dit meer kijkoppervlak geeft) met het minste gewicht. Aangezien er een beugel is zullen de pootjes enkel thuis in gebruik zijn, het gewicht van de pootjes doet er dan ook niet toe.

Stroomverbruik is geen groot issue, maar kan doorslaggevend zijn als een model significant zuiniger is. Op de camping betaal je de hoofdprijs voor een kW helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 05-12-2022 15:52 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:17

Audione0

Strijdt der titanen

Waarom dan niet voor een monitor kijken omdat je er toch een apple tv aan gaat hangen.
NLziet abbootje erop en je kunt er vrijwel alles mee..

Keuze zat!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:39
categorie: Televisies
Dit zijn alle tv's die analoog aangesloten kunnen worden. ( die beschikbaar zijn nieuw )

En wat @Audione0 is ook opzich een idee.

[ Voor 13% gewijzigd door corporalnl op 05-12-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:30
Wij hebben ook zoiets van LG.

Mijn ervaring:
  • via de analoge of digitale kabel prima beeld (alleen zeer beperkt voorhanden op campings).
  • Thuiswerken kunnen we ook in de caravan, TV kan dan dienen als 2e monitor, dan kun je alleen beter een full HD scherm nemen.
  • Met een onbeperkt data-abo in de zomermaanden (ong 25 euro per maand) kun je dan ook prima werken met een mifi-router.
  • Als je dan toch onbeperkt data heb, kun je daarmee ook TV, netflix, disney+ etc mee streamen (android TV stick erin geplugged.
  • Als je dan toch op die manier TV kijkt, kun je ook je JBL speaker via BT koppelen (groot geluid is altijd beter)
  • Als je dat dan toch op die manier gebruikt, kun je inderdaad beter een monitor (evt met speakertjes) kopen voor minder geld.
N.B.: mifi router, JBL en android TV stick hadden we al....

[ Voor 3% gewijzigd door djiedjee op 05-12-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Audione0 schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:22:
Waarom dan niet voor een monitor kijken omdat je er toch een apple tv aan gaat hangen.
NLziet abbootje erop en je kunt er vrijwel alles mee..

Keuze zat!
Dan kan ik ook mijn KPN App gebruiken, dat scheelt weer geld. Ware het niet dat ik het na 2 jaar knoeien spuugzat ben dat de wifi hapert en 4G in de caravan enkel een utopie is. Iedereen zit lekker warm voor de TV en ik zit met een gefrustreerde partner en kinderen, daar ben ik goed klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
djiedjee schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:35:
Wij hebben ook zoiets van LG.

Mijn ervaring:
[list]
• via de analoge of digitale kabel prima beeld (alleen zeer beperkt voorhanden op campings).
Op onze huidige camping werkt het perfect weet ik uit ervaring. Beter dan de wifi en niet bestaande 4G.
• Thuiswerken kunnen we ook in de caravan, TV kan dan dienen als 2e monitor, dan kun je alleen beter een full HD scherm nemen.
Waarom zou ik daar willen werken? Los van het feit dat met een laptop op bed gaan zitten om een 2e scherm te hebben op zijn minst oncomfortabel is.
• Met een onbeperkt data-abo in de zomermaanden (ong 25 euro per maand) kun je dan ook prima werken met een mifi-router.
Ik gebruik geen TV in de zomer, neem hem niet eens mee. Werken doe ik weer als ik thuis ben.
• Als je dan toch onbeperkt data heb, kun je daarmee ook TV, netflix, disney+ etc mee streamen (android TV stick erin geplugged.
Buiten de TV is het bonus als het werkt. De afgelopen 2 jaar waren hel met stuiterende wifi en geen 4G bereik. Leuk als het werkt, maar dan val ik vanaf heden toch liever terug op TV signaal wat gewoon werkt.
• Als je dan toch op die manier TV kijkt, kun je ook je JBL speaker via BT koppelen (groot geluid is altijd beter)
Geluid moet ik nog naar kijken. Kan sowieso niet teveel zijn ivm regels op de camping, maar verder een nuttige tip!
• Als je dat dan toch op die manier gebruikt, kun je inderdaad beter een monitor (evt met speakertjes) kopen voor minder geld.
[/list]
Aangezien ik het niet op die manier zal gaan gebruiken geef ik liever 50 euro meer uit.
N.B.: mifi router, JBL en android TV stick hadden we al....
Ik heb geen van 3’en en ook niet van plan iets van Android te kopen. Apple TV it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
corporalnl schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:25:
categorie: Televisies
Dit zijn alle tv's die analoog aangesloten kunnen worden. ( die beschikbaar zijn nieuw )
Zoals ik zeg, ben niet thuis in de materie. Die search leverde voor mij geen “winnaar” op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 20:30
@Drardollan Als je daar alleen vakantie doorbrengt, zou ik misschien liever helemaal geen TV ophangen inderdaad.

Als je de camping het hele jaar als 2e huis gebruikt, wordt het wel vaak gebruikt. Bij mega-slecht weer is een filmpje kijken wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
djiedjee schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:06:
@Drardollan Als je daar alleen vakantie doorbrengt, zou ik misschien liever helemaal geen TV ophangen inderdaad.

Als je de camping het hele jaar als 2e huis gebruikt, wordt het wel vaak gebruikt. Bij mega-slecht weer is een filmpje kijken wel lekker.
In het voor en naseizoen is het inderdaad een 2e huis. Dan zijn we daar elk weekend en vakantie. Zonder TV en met slecht weer (zoals in 2021 met een heel slecht voorseizoen) is het afzien. Ook is het in de avond al zo rond 18:00 wat kouder en relatief vroeg donker. Dan zit je veel binnen en wil je wel iets van vermaak hebben.

Ik ben heel blij dat ik hem kan ophangen, in mijn vorige caravan was dat niet en stond hij op een deel van het keukenblok. Dat nam ontzettend veel plek in. Nu draait hij weg boven ons vaste bed als we hem niet gebruiken.

In de zomervakantie gaat hij inderdaad niet mee, dan kijk ik geen TV. Dan is het lekker lang licht en warm en zit ik lekker buiten en heb ik geen behoefte aan TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerst eens bij je vaste camping vragen in hoeverre zij het analoge signaal nog blijven leveren. Ziggo is er mee gestopt namelijk, dus kan nooit lang duren voor de camping ook dingen moet doen om de boel te handhaven.

Blijf je echt bij analoog kijken, koop dan de goedkoopste hd ready tv die je kunt vinden. Heb je iig het minste last van slecht beeld ivm de lage resolutie van het aangeboden signaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1