quantum garantie

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
Ik heb laatst mijn hd (quantum firebaall 8400mb) in rook op zien gaan... zomaar zonder enige rede begon me hd te roken en brande een chip op de printplaat van de hd door... dit komt (bijna) zekerweten niet door contact met de kast. er zit alleen wel een mooie brandplek in mijn hddrekje :D

zoals verwacht deed ie na het testen dus ook echt niks meer... ik heb deze hd februari vorige jaar gekocht bij funprice. nu zijn mijn vragen:

- zit hier nou nog garantie op?
- heeft iemand dit ook wel eens gehad?

ik dacht dat er 3 jaar garantie op zat... maar ik heb al een keer eerder problemen met deze hd gehad (met het kopieeren van hd naar hd duurde het zo 10000000 minuten) maar toen had funprice het over 1jaar!!!! garantie?!? das toch wel een beetje erug kort of euh??

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

Remi

Moo!

Mmmz dit is interesant voor mij. Mijn hd is ook bezig om kapot te gaan en dat is een 13 GB Quantum harde schijf die ik ook vorig jaar februari heb gekocht.

Je hebt zo ver ik weet idd geen garantie meer maar als het goed is kan je nog wel garantie krijgen van de fabrikant zelf. Ik weet alleen niet dat je nu nog bij Quantum of Maxtor moet wezen vanwege de overname.

Iemand nog een idee?

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
pls... I need my hd back....;(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Zowel Quantum als Maxtor (als de meeste fabrikanten) geven 3 jr garantie op hun hd's. (IDE)

Quantum heeft echter ook low-budget shit gemaakt, LCT serie (Low Cost Technology). Hierop geeft Quantum zelf geen garantie. (Naja, in principe niet)
Dit dient dan via dealer enz te gebeuren.

Sinds Quantum overgenomen is door Maxtor is t helemaal kut kwa afhandeling.
Maxtor heeft sinds een tijdje online RMA, net als seagate, maar daar vragen ze allerlij info mbt schijf die van die quantum er gewoon niet is. Verder een mooie beschrijving hoe je die code's uit 3 stikkers mag vogelen.

Wat mij overigens nog geen enkele keer gelukt is.... Accepteert t gewoon niet.

Per email... Na een weekje ofzo krijg je reactie, hd opsturen, laatste hd die ik opstuurde was 9 weken bezig... naar Ierland.. Dus ook leuk $$$ aan porto.. (Verzekerd enz)

Wat dat betreft kunnen ze voorbeeld nemen aan Seagate.
Opsturen, binnen NL, met een weekje gemiddeld nieuwe drive terug

Emailadres Quantum : enduser.rma@quantum.com

Naja, die was t iig toen t nog geen Maxtor was.. dunno of ie nu nog werkt.
Anders ff de Maxtor site opduiken

Edit: Een search op QUANTUM RMA had ook wel een zooi hits opgeleverd |:(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 16:05
quantum =nu maxtor

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

Remi

Moo!

Niet helemaal correct.

De hard disk afdeling van Quantum is nu over genomen door Maxtor.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

grmlbz. net gekeken, mijn hdd heeft geen garantie meer |:(

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 13:31 schreef Remi het volgende:
Niet helemaal correct.

De hard disk afdeling van Quantum is nu over genomen door Maxtor.
Ook niet helemaal waar. Quantum is niet vijandig over genomen. Ze zijn samen gegaan en hebben besloten om de naam Maxtor te blijven gebruiken. Had kennelijk een beter imago dan Quantum.

Ik heb gisteren trouwens mijn schijf terug gekregen van Maxtor. 12 oktober verstuurd richting Ierland met PTT post.
Pagina: 1