Mijn vraag
Kan ik in Excel een "invoer" rij maken?
Bijvoorbeeld op rij 3 een lege rij waarin je data invoert
Bij een nieuwe invoer verspringt de zojuist ingevulde data naar beneden en komt daarboven de nieuwe data.
De reden dat ik dit wil is omdat ik niet de hele tijd naar beneden wil scroller voor een nieuwe invoer. Wellicht is hier een veel simpelere methode voor?
Nu heb ik het zelf opgelost met een knop waarbij er een rij wordt toegevoegd op een zelf vrij in te vullen rij.
De code voor de knop:
Wat ik zou willen is ofwel de knop automatisch op rij 3 een nieuwe rij laten maken ipv zelf in te vullen. Of de bovenste rij na invoer automatisch laten verspringen naar beneden (waarvan ik niet weet of er zoiets bestaat in excel)
Mijn kunde in excel is niet groot maar ben al heel ver middels het tweakers forum gekomen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
Screenshot van mijn excelletje:
Kan ik in Excel een "invoer" rij maken?
Bijvoorbeeld op rij 3 een lege rij waarin je data invoert
Bij een nieuwe invoer verspringt de zojuist ingevulde data naar beneden en komt daarboven de nieuwe data.
De reden dat ik dit wil is omdat ik niet de hele tijd naar beneden wil scroller voor een nieuwe invoer. Wellicht is hier een veel simpelere methode voor?
Nu heb ik het zelf opgelost met een knop waarbij er een rij wordt toegevoegd op een zelf vrij in te vullen rij.
De code voor de knop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Private Sub CommandButton1_Click() Dim rowNum As Integer On Error Resume Next rowNum = Application.InputBox(Prompt:="Enter Row Number where you want to add a row:", _ Title:="Kutools for excel", Type:=1) Rows(rowNum & ":" & rowNum).Insert Shift:=xlDown End Sub |
Wat ik zou willen is ofwel de knop automatisch op rij 3 een nieuwe rij laten maken ipv zelf in te vullen. Of de bovenste rij na invoer automatisch laten verspringen naar beneden (waarvan ik niet weet of er zoiets bestaat in excel)
Mijn kunde in excel is niet groot maar ben al heel ver middels het tweakers forum gekomen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel
Screenshot van mijn excelletje:
:strip_exif()/f/image/w3Tj4hZqeVqPW5lSsa0mCyJh.jpg?f=fotoalbum_large)