Noodrantsoen op vakantie. Welk rantsoen in VS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Situatie
Als ik binnen Europa op vakantie ga, neem ik altijd roggebrood mee als noodrantsoen voor als ik onverhoopt in de knel kom met eten. Roggebrood vind ik niet lekker, maa het is wel heel compact en geeft veel energie voor de lange termijn.

Ik heb dus graag een noodrantsoen bij mij als ik op vakantie ben. Mijn wensen zijn:
- het moet compact zijn;
- het moet energie geven voor de lange termijn, dus geen 'snelle suikers';
- het moet eigenlijk bij elke supermarkt wel verkrijgbaar zijn;
- het hoeft niet lekker te zijn.

Mijn vragen
Nu ga ik binnenkort naar de VS en vraag ik mij twee dingen af:
1. Kan ik enkele pakken roggebrood meenemen of gaat dat gezeur geven bij de douane?
2. Welk rantsoen is makkelijk verkrijgbaar in de VS wat voldoet aan mijn wensen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De noodzaak voor een noodrantsoen is omgekeerd evenredig met de gemiddelde buik-omtrek van de inwoners van het te bezoeken land. Simpele rekensom leert dat dat in dit geval 0 is :+

Zonder gekheid: enkele pakken roggebrood kun je prima meenemen. Maar in de supermarkt is ook van alles te krijgen, van snelle suikers tot meer over langere tijd vrijkomende suikers. Amerika is vooral een land wat gemaakt is op gemak, dus je struikelt sowieso over de supermarkten daar...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

Waarom denk je een noodrantsoen nodig te hebben?
Loop gewoon een lokale supermarkt binnen en koop iets, of denk ik nu te moeilijk?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In de US verkopen ze dat roggebrood ook, voor zover ik zo snel kon vinden onder de naam "pumpernickel". Dus als je je zorgen maakt over problemen bij de douane: zoek even op welke supermarkten er in de plaats zitten waar je naar toe vliegt en kijk op hun website of ze dat hebben?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Orion84 schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:34:
In de US verkopen ze dat roggebrood ook, voor zover ik zo snel kon vinden onder de naam "pumpernickel". Dus als je je zorgen maakt over problemen bij de douane: zoek even op welke supermarkten er in de plaats zitten waar je naar toe vliegt en kijk op hun website of ze dat hebben?
Of rye bread. Maar inderdaad: vooral daar kopen, scheelt zowel kofferruimte als douane-gedoe.

Houd er wel rekening mee dat in zo ongeveer alles in de VS veel suiker zit dan hier.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 11:06
Volgens mij adviseren ze in de nationale parken in de VS om producten met pinda's mee te nemen naar meerdaagse hikes waarbij je kan verdwalen of wordt overvallen door slecht weer.

Deze bijvoorbeeld, maar in een gemiddelde supermarkt daar verkopen ze ook ook pindakaas en 'mueslirepen' met pinda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
@jeroeningen heb je al eens gekeken op de websites voor bushcraft en hiking? Daar vind je verschillende gebalanceerde voedingsmiddelen. Van energierepen tot complete maaltijden in een zakje. Denk ook aan astronautenvoedsel en de noodrantsoenen van militairen bijvoorbeeld. Dat soort spul. Vaak veel eiwitten, koolhydraten en vetten in de juiste verhouding in een compacte verpakking. Vergeet ook niet om ORS mee te nemen.

Je bent niet de enige met deze behoefte in elk geval. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Squawk op 05-12-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is de letterlijke vertaling inderdaad, maar volgens mij krijg je dan vaak ook allerlei andere broodproducten waar roggemeel in is gebruikt, terwijl pumpernickel echt specifiek dat grove, zware roggebrood is wat TS bedoelt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 17:43
Ik zou pas daar iets kopen in ieder geval, scheelt toch iets in de koffer en mogelijk gehannes met de douane. En je komt toch op een vliegveld, daar is altijd wel iets te koop.

Ik heb zelf altijd snickers. Is een beetje een combinatie van snelle suikers, maar door de pinda's doe je er toch vrij lang op. Zou niet de eerste keer zijn dat ik er 2 dagen op doe.

Maar het ligt ook aan je bestemming. Blijf je in bewoond gebied of ga je echt langer de wildernis in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:15
Studentenhaver, pinda's of welke noten en rozijnen dan ook. Met een handje rozijnen kun je een week overleven en het blijft erg lang goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In het leger gebruiken ze mails ready to eat(MRE's), iets dergelijks is ook bij Decathlon verkrijgbaar. Daar kieper je heet water op en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07 15:59
Ik zou lekker naar de Amerikaanse supermarkt gaan om gedoe bij de grens te voorkomen. De supermarkt daar is altijd ook een hele ervaring, maar dat terzijde.

Voor hoeveel dagen wil je het goed houden? Amerikaans brood zit vol met chemicalian waardoor je het zo een week bij je kan houden (zonder koelkast).

Ik heb een half jaar in de VS gewoond, waarin ik geregeld ook heb rondgereden voor meerdere dagen tot 2 weken op een rij. Ik had toen altijd 2 types eten mee:
  1. Volkoren brood met pindakaas
  2. Clif bars
De Clif bars lagen altijd in de auto. Tijdens het hiken had ik er, afhankelijk van de afstand, er zo'n 5 mee (68gram per stuk, dus in totaal 340 gram). Dat houdt je echt goed gevuld. Ook voor de langere termijn: iik heb geregeld 2 bars genomen als volledige lunch op een hike van 7km+. Die bars kan je ook zonder enig probleem bij elke grote supermarkt, pompstation, drug store en outdoorwinkel kopen. Ze zijn wat duurder, maar wel echt lekker en geven je lang een vol gevoel en energie.

Voor pindakaas: Jiff (met stukjes) is fantastisch. Bonk aan energie. En hoewel Amerikaans brood niet het beste is, kan je bij veel supermarkten wel naar de "bakkersafdeling". Daar liggen voorverpakte bolletjes waarmee je het prima lang uithoudt. Natuurlijk is een pot en brood niet heel compact en licht, maar het is verdomd lekker ;)

P.s. ik weet niet of je veel in de zon gaat zijn, maar Powerade is een live saver als je oververhit raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:39
Ik haal altijd liga belvita koekjes. Eigenlijk veel ontbijvervangende koek zijn best te haggelen en geven langzamere energie. Voordeel is dat het los verpakt is en je met twee in de dagrugzak op pad kan. Dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
'protein bars'/clif bars zoals hierboven, MRE's, zakje noten, denk dat er genoeg te krijgen is

[ Voor 16% gewijzigd door defusion op 05-12-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat ga je doen in de VS en voor hoe lang moet je het kunnen uithouden op je 'noodrantsoen'? Je spreekt over 'energie op de lange termijn': verwacht je meerdere dagen compleet afgesloten te zijn van de buitenwereld in een noodgeval?

Ik haal bij de Walmart altijd Nature Valley repen. Daar kun je het wel een dag op volhouden en ik denk ook wel langer.

In geval van nood is overigens vers water belangrijker dan vaste voeding. Ik zou me in eerste instantie daar op richten.

Maar ik blijf benieuwd wat je gaat doen? Wandelingen, day-hikes, multi-day hikes, volledig off-the-grid in parken (en jaargetijden) waar je niemand tegen gaat komen? Of blijf je gewoon in de grote nationale parken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 08-07 11:47
desmond schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:08:
In het leger gebruiken ze mails ready to eat(MRE's), iets dergelijks is ook bij Decathlon verkrijgbaar. Daar kieper je heet water op en klaar.
Dat soort dingen raad ik alleen aan wanneer mensen verwachten geen heet of kokend water te kunnen maken. Anders is goedkoper en lekkerder die pakken van Knorr bij de supermarkt, zoals bijv: https://www.plus.nl/produ...onara-zak-154-gram-692604

In het buitenland (Duitsland, Ijsland, ....) hebben ze die in nog veel meer smaken dan die paar in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

In principe mag je ‘baked goods’ wel gewoon mee nemen.
https://nl.usembassy.gov/visas/travel-tourism/travel-faq/
Maar ik zou daar gewoon even wat inslaan in een supermarkt. Vele malen makkelijker :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:52
Mocht je het nodig hebben voor serieuze hiking (Appalachian Trail bijv. ) vraag dan @XXLaura eens. Maar als het om reguliere vakantie gaat, zou ik niet moeilijk doen. Genoeg 24/7 shops te vinden in de bewoonde wereld.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

PageFault schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:54:
[...]
Dat soort dingen raad ik alleen aan wanneer mensen verwachten geen heet of kokend water te kunnen maken. Anders is goedkoper en lekkerder die pakken van Knorr bij de supermarkt, zoals bijv: https://www.plus.nl/produ...onara-zak-154-gram-692604

In het buitenland (Duitsland, Ijsland, ....) hebben ze die in nog veel meer smaken dan die paar in NL.
Leuke suggestie, maar die carbonara wordt afgepakt door de douane vermoed ik, omdat die saus mogelijk processed meat erin heeft? :P
Food Products which cannot be taken into the U.S.:

Meat and meat product

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 05-12-2022 17:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 08-07 11:47
YakuzA schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:35:
[...]

Leuke suggestie, maar die carbonara wordt afgepakt door de douane vermoed ik, omdat die saus mogelijk processed meat erin heeft? :P

[...]
Vergelijkbare spullen verkopen ze ook daar. Ik neem sowieso zelden eten mee, o.a. om de reden die je aangeeft.

In Canada hadden ze dit spul ook, dus vermoed dat de VS dit ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:13

FreakNL

Well do ya punk?

Pnnnkk schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:56:
Ik zou pas daar iets kopen in ieder geval, scheelt toch iets in de koffer en mogelijk gehannes met de douane. En je komt toch op een vliegveld, daar is altijd wel iets te koop.

Ik heb zelf altijd snickers. Is een beetje een combinatie van snelle suikers, maar door de pinda's doe je er toch vrij lang op. Zou niet de eerste keer zijn dat ik er 2 dagen op doe.

Maar het ligt ook aan je bestemming. Blijf je in bewoond gebied of ga je echt langer de wildernis in?
Op dat vliegveld met shops komt hij natuurlijk op de heenweg en mogelijk bij aankomst (meestal kom je bij aankomst niet bij de shops maar ga je rechtstreeks naar luggage claim), dan heb je dus alsnog mogelijk gedoe bij de douane.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 05-12-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:07

Bob Popcorn

Plop!

In USA stikt het in de supermarkten van de Trail Mix/Proteine bars/Granola bars en andere zaken die hoog in energie zijn. Lekker daar kopen joh.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:46

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Amerika is HET land van de preppers. Ik zou op 1 van de eerste dagen lekker wat van die maaltijden halen en dan weet je zeker dat je goed zit de rest van de trip.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
In Amerika is toch op iedere straathoek een McDonalds? Waarom zou je in godsnaam en sorry voor mijn taalgebruik: een noodrantsoen meenemen op vakantie?

Ik zit nu in Hongkong: die broodham pindakaas kan mij gestolen worden, want hier is ook gewoon de McDonalds en eten is juist onderdeel van een vakantie. Als je zoveel moeite met vreemd eten hebt, dan kun je wellicht beter naar een vakantiepark in Nederland gaan.

Ja ik mis wel bepaalde dingen en ik compenseer het met de vele bezoeken aan McDonald's, maar je hoeft echt niet vanalles uit Nederland mee te nemen. In Amerika ook niet: ookal schijnen ze daar heel slecht brood te hebben, maar dat is in Nederland net zo goed zo :X

Echt goed brood, dat krijg je bij Duitse bakkerijen: het schijnt dat er ook Duitsers in de Verenigde Staten wonen en er dus ook, Duitse bakkerijen zijn. Dus roggebrood moet je wel kunnen vinden. Ik had trouwens nog brood van gisteren in de rugzak zitten: toen ik in Hongkong aankwam, was het brood van eergisteren en heb ik het in de prullenbak gegooid _O-

Er wordt al terecht opgemerkt, dat veel etenswaren niet eens mee mag nemen: je ziet bij van die Australische TV programmas, over grenscontroles dat Chinezen vaak allerlei verboden etenswaren meenemen. Puur en alleen omdat het in Australië meer geld kost....

[ Voor 19% gewijzigd door Marco-Peters op 09-12-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Marco-Peters schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:57:
In Amerika is toch op iedere straathoek een McDonalds? Waarom zou je in godsnaam en sorry voor mijn taalgebruik: een noodrantsoen meenemen op vakantie?
Ik hoop dat je begrijpt dat Amerika meer is dan alleen de steden? Misschien wil @jeroeningen wel gaan wandelen in Denali. Dan kun je maar beter voorbereid zijn om meerdere dagen op jezelf te kunnen overleven.

Het is alleen spijtig dat @jeroeningen niet meer reageert, om te vertellen wat er nu daadwerkelijk op de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
HuHu schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:07:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat Amerika meer is dan alleen de steden? Misschien wil @jeroeningen wel gaan wandelen in Denali. Dan kun je maar beter voorbereid zijn om meerdere dagen op jezelf te kunnen overleven.

Het is alleen spijtig dat @jeroeningen niet meer reageert, om te vertellen wat er nu daadwerkelijk op de planning staat.
Amerika is toch een plaats in Zuid Limburg? Maar nee, ik weet heus wel dat het beloofde land meer is dan alleen Washington DC :+ Echter in Amerika is er een enorm aanbod aan etenswaren, vele malen groter dan in Nederland.

Overal zijn zeer grote supermarkten, ook in de kleinere plaatsen: dus dan hoef je echt niet je halve koffer vol te stoppen, met pindakaas bij wijze van spreken. Het is juist leuk om te ontdekken wat ze in een ander land te bieden hebben.
Pagina: 1