Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercyfon
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-01 20:42
Ik heb onlangs de oude telefoon van m'n ma gekregen (een Samsung Galaxy A51). Ik heb een fabrieksreset uitgevoerd, maar daarna kon ik geen verbinding meer maken met wifi-netwerken. Er verschijnen geen in mijn wifi-netwerklijst. Zelfs als ik handmatig probeer verbinding te maken met een netwerk of een qr-code scan, gebeurt er niets. Bluetooth werkt ook niet meer. Ik heb geprobeerd mijn headset aan te sluiten, maar er verschijnt geen enkel Bluetooth-apparaat in de lijst.
Is er een manier om dit probleem op te lossen?

Beste antwoord (via Mercyfon op 11-12-2022 22:26)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:56
Mercyfon schreef op donderdag 8 december 2022 @ 00:46:
Heb net de laatste firmware geflasht maar nog steeds dezelfde problemen, kan het mogelijk aan een hardware probleem liggen?
Hardware kan zeker, omdat je ook bluetooth problemen hebt, alleen heb je in je opening aangegeven dat het voor de software reset wel werkte. Dus het zou dan enorm toeval zijn dat dit samenloopt.
Volgens mij komt er nog een Android 13 upgrade aan voor de A51 deze maand die je nog zou kunnen proberen.
Of je maakt het toestel open met een handig iemand en controleert of alles nog goed gesoldeerd zit, kan ook wezen dat de antenne losgelaten heeft (of iemand een nieuwe accu erin gedaan heeft en die niet goed vastgedrukt heeft).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Is de telefoon al van Android 12 voorzien?
Heb je de telefoon via Kies met de computer verbonden en opnieuw ingesteld?
Je kunt met Odin proberen de laatste firmware te flashen, misschien is er iets corrupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercyfon
swhnld schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:43:
Is de telefoon al van Android 12 voorzien?
Heb je de telefoon via Kies met de computer verbonden en opnieuw ingesteld?
Je kunt met Odin proberen de laatste firmware te flashen, misschien is er iets corrupt?
Het is al Android 12
Ik heb hem al eens opnieuw ingesteld
zal eens proberen om de firmware op die manier te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercyfon
Heb net de laatste firmware geflasht maar nog steeds dezelfde problemen, kan het mogelijk aan een hardware probleem liggen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Mercyfon schreef op donderdag 8 december 2022 @ 00:46:
Hardware kan zeker, omdat je ook bluetooth problemen hebt, alleen heb je in je opening aangegeven dat het voor de software reset wel werkte. Dus het zou dan enorm toeval zijn dat dit samenloopt.
Volgens mij komt er nog een Android 13 upgrade aan voor de A51 deze maand die je nog zou kunnen proberen.
Of je maakt het toestel open met een handig iemand en controleert of alles nog goed gesoldeerd zit, kan ook wezen dat de antenne losgelaten heeft (of iemand een nieuwe accu erin gedaan heeft en die niet goed vastgedrukt heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercyfon
swhnld schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:37:
[...]

Ik was wel vergeten zeggen dat ik net nadat ik hem gereset had ook m'n telefoon heb laten vallen. Nu begin ik echt te denken dat het een hardware probleem is.
Ik ga de android 13 update afwachten en als dat het niet is de hardware kant eens laten onderzoeken.
Bedankt voor de suggesties!!
Pagina: 1