Zakelijke elektr. auto i.c.m. energie prijsplafond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Ik sta op het punt een elektrische auto (vw id4) te bestellen via mijn werkgever. Ik ben er nog niet uit of ik deze ook prive ga rijden.

Echter wordt er wel een oplaadvoorziening geïnstalleerd op mijn oprit. Ik heb zonnepanelen en wel dit jaar ca. 1000kwh meer op dan ik verbruik.(3500 verbruik, 4500 opgewekt)
Op dit moment heb ik nog een fatsoenlijke terugleververgoeding maar vanaf januari is dit nog maar 10cent. In die zien is de auto fijn omdat ik niks meer zal terugleveren en ik vanuit de werkgever gewoon mijn stroomprijs vergoed krijg.

Echter kan ik me voorstellen dat ik door het laden thuis veel meer ga verbruiken waardoor ik boven het maximum verbruik voor het prijsplafond kom.

Eigenlijk heb ik 2 vragen hierover:
1. Wordt het laden van een zakelijke auto bij je elektrisch verbruik geteld en zit je hierdoor dus snel over het max. aantal kWh van het prijsplafond?
2. Hoe zit het prijsplafond precies in elkaar? Gaat dat om ingekochte kWh of gaat het puur om verbruik? Bijvoorbeeld wanneer mijn verbruik 5000kwh is en dus 2100 kWh boven de 2900kwh van het prijsplafond zit. Echter door zonnepanelen hoef ik maar 500 kWh in te kopen. De rest produceer ik zelf.
Koop ik die 500kwh dan voor €0,40 per kWh of voor de tarieven van mijn leverancier (€0,80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
1. Ja
2. Is nog steeds niet duidelijk. Het gaat immers pas over 3 weken in dus alle tijd nog om vast te leggen waar we het uberhaupt over hebben! /s