Onmogelijk om Duitse Google Play cadeaubon te verzilveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 22:33
Ik heb vorig jaar mijn Samsung Galaxy Watch 4 aangekocht in Duitsland en ik ben op die manier aan een Google Play coupon van €150 gekomen via de actie die ze toen hadden.

Probleem is dat er blijkbaar veiligheidsmaatregels door Google zijn opgezet (om scammers het moeilijker te maken als ik het goed begrijp) die er voor zorgen dat je enkel een bon kan verzilveren als je account uit hetzelfde land afkomstig is. Blijkbaar een gekend probleem. Op reddit staat het vol met dergelijke topics.

Met een VPN verbinding gaat het ook niet. Ze hebben blijkbaar een lijst van gewhiteliste ISP providers per land.

Iemand een idee wat ik er mee kan doen? Ik zou het zonde vinden als ik het niet zou kunnen gebruiken aangezien het toch een redelijk bedrag is. Verkopen aan iemand met een Duitse Google Account? Zo ja. Waar kan ik dit het best verkopen?

BE | 3x Marstek Venus 5.12kwh V151 + CT003 V114 3-fase | PV Omvormer Growatt 5500MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Rico

Wie dit leest is gek....

Kan het ook niet als je het doet op een PC die in duitsland staat?
Zit zelf in Duitsland nu maar gebruik geen Google play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
CoNsPiRaCyBE schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:02:
Ik heb vorig jaar mijn Samsung Galaxy Watch 4 aangekocht in Duitsland en ik ben op die manier aan een Google Play coupon van €150 gekomen via de actie die ze toen hadden.
Hoe heb je de telefoon met de tegoedbon gekocht? In een fysieke winkel in Duitsland of vanuit Nederland bij een webshop?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
Real schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:48:
[...]

Hoe heb je de telefoon met de tegoedbon gekocht? In een fysieke winkel in Duitsland of vanuit Nederland bij een webshop?
Fysieke winkel. Mediamarkt in Aken.

BE | 3x Marstek Venus 5.12kwh V151 + CT003 V114 3-fase | PV Omvormer Growatt 5500MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
Rico schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:35:
Kan het ook niet als je het doet op een PC die in duitsland staat?
Zit zelf in Duitsland nu maar gebruik geen Google play
Via een PC in Duitsland zou het wel moeten gaan, maar dan moet de Google account volgens mij ook een duits adres hebben. Mag ik je een pb sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Rico

Wie dit leest is gek....

CoNsPiRaCyBE schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:19:
[...]

Via een PC in Duitsland zou het wel moeten gaan, maar dan moet de Google account volgens mij ook een duits adres hebben. Mag ik je een pb sturen?
Jahoor dat mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:26

LankHoar

Langharig tuig

Kun je niet je Google Play account tijdelijk op Duitsland instellen? Dit mag je geloof ik 1x per jaar veranderen. Het is bijna einde van het jaar, dus zit je precies goed lijkt me.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:42

Slapstick

Me, myself or I

Bij het wisselen van je account naar een ander land gaat wel al je huidige tegoed verloren.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
LankHoar schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:50:
Kun je niet je Google Play account tijdelijk op Duitsland instellen? Dit mag je geloof ik 1x per jaar veranderen. Het is bijna einde van het jaar, dus zit je precies goed lijkt me.
Mijn account staat al een half jaar op een duits adres :D
Maar dat is niet voldoende. Je internet verbinding moet ook duits zijn en op een whitelist staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
Slapstick schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:51:
Bij het wisselen van je account naar een ander land gaat wel al je huidige tegoed verloren.
Maar als ik het land laat staan op Duitsland, kan ik het toch wel uitgeven in een ander land hoop ik?

Pagina: 1