Wil graag 2,4ghz wifi voor zonnepanelen app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 12:14
Goedemorgen wij hebben zonnepanelen en die kunnen met een app

Alleen op 2,4ghz en wij hebben een Ziggo box 2,4 5 ghz

Maar als ik de app wil koppelen zegt hij moet 2,4 ghz zijn

Kan de modem wel op 2,4 ghz zetten

Is het ook makkelijker om een wifi router 2,4 ghz er tussen te zetten vanaf de zonnepanelen naar 2,4 ghz en die weer naar de Ziggo modem

vr gr John

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46
Je Ziggo box kan "gewoon" 2.4 doen.
Omvormer is prima te koppelen aan je bestaande netwerk als het bereik goed is.

Heb je hem al geprobeerd toe te voegen? ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
Dank voor je reactie

Heb geprobeerd krijg de melding gat ik moet overschakelen
Het probleem "doet" zich ook voor bij wat smart home dingen maar die druk je gewoon verder en werkt

Deze is halsstarrig deze app

Of zijn er meer compatible zonnepanelen apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Hebben je 2,4GHz en 5Ghz wifi dezelfde SSID (naam), zo ja, geef de 2,4GHz eens een andere naam. Dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarschijnlijk loop je er tegenaan dat je telefoon via 5GHz zit en de omvormer (voor je zonnepanelen) op 2,4GHz. Als je deze wilt toevoegen aan je netwerk moet je je telefoon forceren via 2,4GHz te werken.

Oftewel, de oorzaak van je probleem zit niet bij ziggo of je omvormer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
Jimster schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:23:
Hebben je 2,4GHz en 5Ghz wifi dezelfde SSID (naam), zo ja, geef de 2,4GHz eens een andere naam. Dan zou het wel moeten werken.
gaan we proberen thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
DukeBox schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:38:
Waarschijnlijk loop je er tegenaan dat je telefoon via 5GHz zit en de omvormer (voor je zonnepanelen) op 2,4GHz. Als je deze wilt toevoegen aan je netwerk moet je je telefoon forceren via 2,4GHz te werken.

dus even zwart wit niemand met een recente gsm kan dan een app gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

DukeBox schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:38:

Waarom zou dat uitmaken ?
je verbind je telefoon niet rechtstreeks met die omvormer.
communicatie gaat via het omvormer>accespoint>cloud>"Verbinding">gsm. en is dus agnostsisch welke band gebruikt word.

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 05-12-2022 09:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:19
Johnwx schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:41:
[...]

Nee dat is enkel voor tijdens de configuratie, de omvormer neemt je geconnecteerde wifi netwerk van je gsm over, ben je op dat moment via 5ghz verbonden gaat die app zeggen dat je op 2.4ghz moet zitten. Na de configuratie kan jij gewoon weer op 5ghz werken.
heuveltje schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:41:
[...]

communicatie gaat via het omvormer>accespoint>cloud>"Verbinding">gsm. en is dus agnostsisch welke band gebruikt word.
Dat klopt maar niet tijdens de installatie. Zie mijn comment hierboven.

Er zijn meerdere oplossingen, ik ken zo'n Ziggo ding niet maar wat ik doe in zo'n situatie: Inloggen op de wireless router, je wifi SSID aanpassen zodat die enkel 2.4ghz straalt. Je GSM verbinden, de app van de omvormer instellen, eens dat dat allemaal gedaan is terug inloggen op je wifi router en de SSID aanpassen zodat die zowel 2.4 als 5ghz uitstuurt. De omvormer zal de 2.4ghz blijven nemen en al je andere toestellen nemen terug 5ghz.

Of 2de oplossing is 2 SSID's aanmaken, eentje voor 2.4ghz en eentje voor 5ghz met beide een andere naam. Connecteer je telefoon met de 2.4gh SSID, stel de app in, is dat gedaan dan connecteer je je telefoon terug met de 5ghz SSID. De omvormer zal de 2.4ghz SSID blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Johnwx schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:41:
Nee, het gaat alleen om het direct benaderen van de omvormer voor de (eenmalige) installatie. Op het moment dat je verbind naar je eigen WiFi netwerk wilt de fabrikant blijkbaar zeker weten dat het 2.4GHz netwerk wel beschikbaar is om op te verbinden.
heuveltje schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:41:
Wel tijdens de installatie. Het is net als met die smart wifi dingen, die hebben allemaal het zelfde probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 05-12-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
Ik kan de Ziggo modem niet verlagen want er zitten wifispots op en geeft ook de melding kan niet verlagen naar 2,4 ghz

Is het een makkelijke optie om er een 2,4 ghz wifi router er tussen te zetten ? die communiceert dan met de app / zonnepanelen

vr gr John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Johnwx schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:29:
Ik kan de Ziggo modem niet verlagen want er zitten wifispots op en geeft ook de melding kan niet verlagen naar 2,4 ghz
Dat hoeft ook helemaal niet.
Is het een makkelijke optie om er een 2,4 ghz wifi router er tussen te zetten ? die communiceert dan met de app / zonnepanelen
Nee, nogmaals, forceer je telefoon gewoon op 2,4GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
DukeBox schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:52:
[...]

Dat hoeft ook helemaal niet.

[...]

Nee, nogmaals, forceer je telefoon gewoon op 2,4GHz.
okee hoe doe ik dat

gr John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
En dan nog een vraag hoe doe ik dat dan met mijn pc of laptop daar kan de software ook op

gr een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe moeten wij dat weten ? Dat hangt van je telefoon af.
En dan nog een vraag hoe doe ik dat dan met mijn pc of laptop daar kan de software ook op.
Als het daar op kan dan zal daar ook vast een handleiding voor zijn ?

Je stelt nu allemaal vragen waar niemand een antwoord op kan geven, je hebt geen enkel detail gemeld in je vraag zoals merk/type omvormer, merk/type/osversie telefoon, welke app (en evt. versie), zijn je 2,4GHz SSID en 5GHz SSID gelijk etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
De meest zonnepaneel converter zenden zelf een eigen wifi netwerk uit om te gebruiken tijdens de configuratie.
Welke dat is en in welke band die werkt moet in de gebruiksaanwijzingen van de omvormer staan.

Elke telefoon ondersteund zowel de 2,4Ghz band als de 5Ghz band dus beiden moeten werken tenzij je dat zelf op je telefoon hebt uitgezet.

De procedure is dan als volgt.
Ga met je telefoon bij de omvormer staan, connect met het netwerk dat je omvormer uitzend (via settings, netwerk in je telefoon) en start de app op.
Daarna kun je in die app de omvormer vertellen met welk netwerk hij moet connecten (dat van je router dus).
Vervolgens connect je de telefoon weer met het netwerk van je router en start de app weer op, die zal dan de omvormer weer vinden, omdat die nu ook op het netwerk van je router zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 05-12-2022 11:33 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
Xiaomi redmi 8
Ziggo modem smart wifi connect box

merk/type omvormer, is Goodwe type gw2500-ns

apps Solarman smart of SMA Energy of op pc SMA sunny explorer

vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
SSID allebei zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
Je wilt je netwerk zeker niet degraderen naar 2.4 Ghz omdat die frequentie nogal vol is en interfereert met die van de buren.
Tevens kan die omvormer ook problemen geven bij een "automatisch" netwerk omdat sommige wifi apparaten dom zijn en willen verbinden met 5Ghz netwerk terwijl ze die niet ondersteunen.

Wat je wilt is een apart SSID die alleen 2.4 Ghz uitzend. Ik weet niet of dat zomaar mogenlijk is met een Ziggo router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:03

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Kan die Ziggo Modem niet tegelijk 2.4Ghz en 5Ghz uitzenden?

Log even in de Modem en kijk even bij het wireless gedeelte of je het geen andere netwerknaam (SSID) kan geven dan de 5Ghz netwerknaam.

https://www.ziggo.nl/klan.../ga-verder/verder/verder/

Een voorbeeld van Ziggo zelf hoe ze het hebben gedaan. Uiteraard gewoon zelf de netwerknamen bedenken en ik zou alleen voor de 2.4Ghz netwerk de naam veranderen. Want zodra je een SSID veranderd moet je alle apparaten opnieuw aanmelden. Dus als je dat voor de 5Ghz ook doet dan zou je veel meer apparaten opnieuw moeten aanmelden.

Wanneer je voor de 2.4GHz netwerknaam een nieuwe naam hebt opgeslagen en de modem/router is opnieuw gestart dan kan je met je Xiaomi deze netwerknaam zoeken en verbinden. Daarna de setup doen voor de app voor je zonnepanelen.

Als dat is gelukt dan kan je het beste weer met je Xiaomi de netwerknaam met 5Ghz weer opzoeken en daarmee verbinden.

[ Voor 18% gewijzigd door MaakmeGek op 05-12-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59

lier

MikroTik nerd

com2,1ghz schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:16:
Wat je wilt is een apart SSID die alleen 2.4 Ghz uitzend. Ik weet niet of dat zomaar mogenlijk is met een Ziggo router.
Apart als in twee SSID's uitzenden op de 2.4GHz band? Dan wordt er onnodig bandbreedte verbruikt voor de extra beacons die verstuurd moeten worden.

Of bedoel je per band een verschillend SSID?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnwx
Dank voor allen We hebben contact tussen gsm pc en de inverter alleen nog geen data heen en weer is vaker een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:53
lier schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:24:
[...]

Apart als in twee SSID's uitzenden op de 2.4GHz band? Dan wordt er onnodig bandbreedte verbruikt voor de extra beacons die verstuurd moeten worden.

Of bedoel je per band een verschillend SSID?
Per band verschillende SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:24
Kan er geen netwerkkabel in je zonnepanelen kastje? Was bij mij namelijk wel het geval, geen gedoe met WiFi enzo.

Ik heb een Enphase systeem, installateur had hem in eerste instantie ook met de WiFi verbonden. Na nadere inspectie van mijzelf zag ik dat er een RJ45 poort op zat en heb ik hier gewoon een netwerkkabel op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je op je Xiaomi redmi 8 niet kan specifiek kan kiezen voor 5GHz of 2.4GHz dan is het een optie om tijdelijk 5GHz uit te zetten op je ziggo router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
of om de tuin in te lopen totdat je wifi wegvalt. Dan verbindt je telefoon automatisch met de 2.4 wifi omdat dat bereik groter is. Die truuk heb ik gebruikt toen ik een wifi camera van amazon per sé via 2.4 wifi moest verbinden...
Pagina: 1