Doorgebrand geheugen.. wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:18

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Het gaat *gelukkig* niet om iets wat bij mezelf is gebeurd, maar bij een kennis van me. Hij heeft via internet extra geheugen besteld, geplaatst, zet de pc aan en *Bzzzzz*
Gevolg: moederbord dood, en een uitgefikte geheugenmodule. De pc had ie nog niet zo lang, daar heeft ie nog garantie op.. da's niet zo'n probleem.. maar de winkel waar hij 't geheugen heeft gekocht zegt dat 't z'n eigen fout is, en dus zou hij z'n geld kwijt zijn.

Maarre.. wat kan je nou fout doen aan geheugen plaatsen :?
Om 't niet te lang te maken..: is er nog een kleine kans dat ie toch z'n geld terug kan krijgen, en hoe?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als hij het geheugen er scheef op plaatst of andersom en dan schuin vastdrukt dan is het zijn eigen schuld.

Ik kan me niet voorstellen dat je alles opblaast met een geheugenmodule in het mobo drukken. Zaten er wel spacers ofzo (metalen voetjes met schroef) tussen de kast en het mobo ?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Grote kans dat hij m er gewoon verkeerdom ingeduwd heeft, dat zie je nog verrassend vaak (mensen die denken : "o dat doe ik wel even" en vervolgens *stuk* en huilen >:)).

• krietjur
  • Laatst online: 07:18

krietjur

Where am I?

Topicstarter
Jah misschien ook wel.. zou me opzich nog niet zo erg verbazen inderdaad.. :+
Enige wat ie mocht doen van de winkel was terugsturen (aangetekend) en dan zouden ze 't terugsturen naar de fabrikant, maar ze gaven 'm weinig kans dus doet ie dat dus maar niet (anders is ie ook nog 't geld van 't versturen kwijt)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 30 augustus 2001 00:19 schreef Coppertop het volgende:
Grote kans dat hij m er gewoon verkeerdom ingeduwd heeft, dat zie je nog verrassend vaak (mensen die denken : "o dat doe ik wel even" en vervolgens *stuk* en huilen >:)).
Hmm.. ik zou wel eens willen zien hoe je een geheugenreepje verkeerdom induwt en toch het reepje klem krijgt.. Het kan maar op 1 manier in het slotje..

edit:

laat maar.. "De pc had ie nog niet zo lang"

Verwijderd

Ik geef je weinig kans dat je je geld terugkrijgt. Of je moet het gefilmd hebben ofzo >:)

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 18:05
Het lijkt me dat het gewoon aan het geheugen ligt, want een reepje geheugen kun je er niet verkeert induwen, als je dat wel doet zit ie scheef, en steekt ie er een end uit, en dan moet toch opvallen...

Als ie gewoon netjes in het slot zat, ligt het dus gewoon aan geheugen.

Verwijderd

Het geheugen kun je er niet verkeerd om indrukken, of je moet echt een lompe hond zijn.
Echter een vriend van mij heeft hetzelfde meegemaakt doordat hij hem aan een kant niet ver genoeg in drukte waardoor deze scheef kwam te ziten, gevolg was kortsluiting waardoor slot en geheugen module kapot ging.
Soms kun je dan nog gebruik maken van een volgend slot als je natuurlijk ook een nieuwe geheugenmodule gebruikt

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Geloof het kan echt verkeerdom. Het gaat wel makkelijker op sommige borden dan andere (cheap-ass borden hebben vaak van die goedkope, extreem buigbare DIMM sloten).

DDR gaat zelfs makkelijker, ik heb hier op de RMA afdeling nog een uitgefikt moederbord+2 DDR dimmen liggen (inclusief grote brandplekken). En er is geen enkele leverancier die daar nog wat mee wil doen.

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Het zou kunnen dat hij er verschoven in gestopt is, dus niet de goede contacten op elkaar.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 15:31 schreef Da_Bink het volgende:
Het zou kunnen dat hij er verschoven in gestopt is, dus niet de goede contacten op elkaar.
Damn.. dat heb je snel veranderd :)

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ja, die post was voor een ander topic bedoelt, maar kwam hier terecht. Lege post vond ik lullig, dus maar ff een idee geloost :)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 10:01 schreef BalusC het volgende:

[..]

Hmm.. ik zou wel eens willen zien hoe je een geheugenreepje verkeerdom induwt en toch het reepje klem krijgt.. Het kan maar op 1 manier in het slotje..
Op donderdag 30 augustus 2001 11:11 schreef Speedy het volgende:
Het geheugen kun je er niet verkeerd om indrukken, of je moet echt een lompe hond zijn.
Je kunt het geheugen der wel degelijk verkeerd om induwen... Misschien verschilt het per bordje, maar bij m'n oude ASUS P5a mobo waren die pinnetjes in het midden van de Dimm slotjes van een soort zacht plastic. En ik heb es een keer met m'n dronken hasses in het donker m'n dimmetjes der verkeerd om ingeduwd. Ging idd wel iets zwaarder, maar ze klikten keurig aan beide kanten vast.

PC aan -> PIIEEEP!

PC uit, |:( geheugenmodules omgedraait, alles draait weer als een zonnetje.
Het kan dus blijkbaar geen kwaad

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 30 augustus 2001 16:32 schreef PsyFlux het volgende:

..
Het kan dus blijkbaar geen kwaad
Als je geluk hebt ja! Maar niet als je dimms toevallig met de verkeerde voetje op het verkeerde punt zit.

Verwijderd

/me weet het...
Maar als het dus gewoon verkeerd om zit, zijn er geen pinnetjes die op echt verkeerde plaatsen zitten. Nouja, en anders koop je nieuw geheugen. Dat kost ook werkelijk geen zak meer :z

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 18:29
Op donderdag 30 augustus 2001 21:29 schreef PsyFlux het volgende:
* Quibus weet het...
Maar als het dus gewoon verkeerd om zit, zijn er geen pinnetjes die op echt verkeerde plaatsen zitten. Nouja, en anders koop je nieuw geheugen. Dat kost ook werkelijk geen zak meer :z
JA maar wel knap lullig dat ook het mobo kapot is dat kost toch wel iets meer dan geheugen

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
hij kan toch maar 1manier in het slot wegens die happen die erin zitten,..

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Hmmm, sdram kan er toch maar op één manier in? Of heb ik gewoon mzzl gehad toen ik m'n 256 erin schopte? (Doet nog pijn aan m'n poten... :r )

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 00:47 schreef Kev0867 het volgende:
hij kan toch maar 1manier in het slot wegens die happen die erin zitten,..
neuh... met een beetje doordrukken kun je ze dus ook prima andersom derin krijgen (zie post van mij hierboven). En dat ging nog verassend makkelijk!
Pagina: 1