eTwist, technische vraag over aanslaan van thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zapc
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Onze eTwist hangt helaas naast de tussendeur (woonkamer- hal). Bij het openen van de deur komt er altijd even veel koude tegen de eTwist. We hebben een deurdranger, dus max 10 sec zal het steeds zijn..

Vraag:
Slaat de eTwist hierop gelijk aan steeds? Kan evt. ingesteld worden dat deze pas na bijv. 20 sec. bij een lagere temp aanslaat?

Helaas kunnen wij hem niet echt elders/ beter ophangen. Ik heb ook het idee dat veel mensen dit hebben, zonder zich daar bewust van te zijn..

NB. overigens, ik heb nog ervaren dat de CV ook echt steeds aanslaat... Geen idee hoe ik dat moet checken ook?. Wellicht gebeurt dit ook niet eens, en gaat het goed?

Hoor graag even,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik ken het systeem niet, maar als er een webportaal of app is kan je misschien zien op welke momenten er een warmtevraag is geweest. Dat zou dan kunnen betekenen dat de cv is aangeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:51

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ik heb ook een eTwist en volgens mij kan je niet zien op welke momenten er precies warmtevraag geweest is. Je kan slechts per dag zien hoe veel gas je verstookt hebt. Mijn vermoeden is dat de eTwist niet zo snel zal reageren. En als deze snel reageert, dan is het een modulerende thermostaat en zal deze niet gelijk de CV-ketel "vol gas" aan het werk zetten.

Je zou een test kunnen doen: ga bij de CV-ketel staan en vraag iemand om de tussendeur open en dicht te doen (bijvoorbeeld voor 10 seconden). Vervolgens kan je zien aan de CV-ketel (het scherm, geluid) of deze hier op aanslaat. Je kan zelfs testen hoe lang de tussendeur open moet staan, voordat de CV-ketel aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zapc
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Dank! ik heb het geprobeerd en het lijkt niet 123 effect te hebben: het openen van de deur. Ik heb het ook via de App geprobeerd op de telefoon, daar zie als hij aanslaat ( de syteem temp loopt op)