koude vloer appartement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Dag allen,

Ik woon in een appartement in een oud gebouw in binnenstedelijk gebied(het soort gebouw dat door de jaren heen meerdere keren gesplitst, samengevoegd, verbouwd enzovoort is, waardoor het bouwkundig en installatietechnisch een rommeltje is).
Doordat er een nieuw dak op zit is ons appartement redelijk goed geïsoleerd, maar door ondhandige plaatsing van radiatoren toch moeilijk warm te krijgen in de winter.

Het viel me de afgelopen tijd op dat de vloer erg koud aanvoelt, ondanks dat er onder ons ook een bewoond appartement is.
Vandaag raapte ik een stapel kussens op van de grond en viel het me op dat de grond er onder nog veel kouder was dan de rest. Met een infrarood thermometer heb ik toen gemeten dat de vloer daar 13 graden was.

Ligt dit aan mij of zou dit eigenlijk niet moeten kunnen(er vanuit gaande dat de onderbuurman zijn huis gewoon verwarmt)?

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en of er iets aan te doen valt?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Deodutie schreef op maandag 5 december 2022 @ 00:29:
er vanuit gaande dat de onderbuurman zijn huis gewoon verwarmt
Op zich ook niet onmogelijk dat de onderburen dat niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 17:47
Oud gebouw, klinkt voor mij als: hoge ruimtes, houten vloeren, ook nog oude schoorstenen met valse trek? Loze ruimte onder je vloer en boven de beneden buurvrouw/man. Er kan van alles meespelen.
En ook belangrijk, weet je of de benedenburen thuis zijn? Ken je buren en overleg over gezamelijke zaken (VVE) ? En kou is misschien wel een gezamelijk probleem.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Heeft de onderbuurman ook nog iemand onder 'm? Misschien dat ie gratis vloerververwarming heeft en verder niet stookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55
Deodutie schreef op maandag 5 december 2022 @ 00:29:
Dag allen,

Ik woon in een appartement in een oud gebouw in binnenstedelijk gebied(het soort gebouw dat door de jaren heen meerdere keren gesplitst, samengevoegd, verbouwd enzovoort is, waardoor het bouwkundig en installatietechnisch een rommeltje is).
Doordat er een nieuw dak op zit is ons appartement redelijk goed geïsoleerd, maar door ondhandige plaatsing van radiatoren toch moeilijk warm te krijgen in de winter.

Het viel me de afgelopen tijd op dat de vloer erg koud aanvoelt, ondanks dat er onder ons ook een bewoond appartement is.
Vandaag raapte ik een stapel kussens op van de grond en viel het me op dat de grond er onder nog veel kouder was dan de rest. Met een infrarood thermometer heb ik toen gemeten dat de vloer daar 13 graden was.

Ligt dit aan mij of zou dit eigenlijk niet moeten kunnen(er vanuit gaande dat de onderbuurman zijn huis gewoon verwarmt)?

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn en of er iets aan te doen valt?
Ik denk dat er eigenlijk niets mis mee is. Wij hebben een nieuwbouwappartement, met onder, boven, links én rechts bewoners die de hele dag stoken, en toch is het in de slaapkamers waar we niet verwarmen op dit moment exact 13 graden. De vloer is dan wellicht nog iets kouder zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Kan inderdaad van alles zijn. Misschien onderbuurman die niet stookt in deze tijden, maar mogelijk ook een lege vloer/plafond welke doortocht vanuit de lege spouw? In dat geval kunnen jullie beide stoken, maar blijft de tussenvloer altijd koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renrob
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 23:03
heb je een balkon, loop de vloer door tot aan de galerij.
ik heb het zelfde probleem maar bij ons loop de betonen vloer door tot de (open) galerij daar word het natuurlijk gewoon de buiten temperatuur dus beïnvloed uiteindelijk ook de temperatuur van mijn vloer.
Pagina: 1