Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 21:32
Dit jaar zit ik erover na te denken een echte kerstboom aan te schaffen. Ik had altijd een kunstboom maar heb nu een ruim huis dit heb er wel zin in.

1) Waar koop je zoiets online? Ik zie heel veel websites maar hoe weet ik nou of ze me geen lelijke boom leveren? Zelf ophalen wordt hem niet gezien me auto daar ongeschikt voor is. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde vendors?

2) Hoe hou ik zoiets lang mooi? Uiteraard moet hij op 25-26 December er nog top uit zien. Moet je hem dan niet te vroeg bestellen?

3) Die naden. Is het echt zoveel werk of gewoon elke dag de Dyson eronder voor een minuutje en presto.

4) Moet je met speciale dingen rekening houden of zijn er tips als je een 1-jarige hebt lopen rondlopen?

5) Heeft iemand ervaring met vendors die de kerstboom ook versieren en hem dan ook komen opruimen na kerst? Ik heb een vendor hiervoor gevonden maar die heeft alleen kunstbomen.

Nog andere tips ?

Acties:
  • +83 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Meestal koop je die niet online maar gewoon ergens in het dorp of bij de bouwmarkt.

Waarom zou je in godesnaam een 'vendor' inhuren om je kerstboom in te richten, dat doe je toch zelf. Je gaat daar serieus mensen toch niet voor lopen betalen, wat een onzin.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:13
Lang mooi kan prima afhankelijk van type boom. Wij hadden vroeger altijd nordmann en die bleven lang in de naalden.

That said: met 1 jaar oud is het een risico op omvallen ;-)

Verder congrats on disposible income! Iemand inhuren om je boom te leveren, op te tuigen, af te tuigen en af te voeren is iets waar ik nog nooit van had gehoord.

Acties:
  • +102 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DM je adres; €2100 incl BTW. Boom tot 2m hoog. Slinger & bal inbegrepen. Weghalen 27 december. Zelf stofzuigen. d:)b

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btv20061981443
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Gewoon even op google zoeken kerstboom kopen en dan de woonplek.
meestal willen ze tegen kleine betaling ook wel naar het huis brengen en verder gewoon lekker zelf versieren.

Enige nadeel met een kleine is de naalden voelen prikkelig aan en hij/zij kan er aan trekken en omvallen maar als je dat in de gaten houd valt het mee.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:15
Wat een NON topic zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Littlemarc schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:46:
Zelf ophalen wordt hem niet gezien me auto daar ongeschikt voor is.
Achterop de fiets dan. d:)b Of gewoon gaan lopen. Er zit toch zeker wel een verkoper ergens in de buurt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54
Zelf ophalen wordt hem niet gezien me auto daar ongeschikt voor is.
Als je achterbank plat kan is je auto geschikt. De betere verkopers stoppen je boom in een mooi netje die je vervolgens zo in de auto schuift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:00
bij zo'n beetje elke bouwmarkt in NL kun je kerstbomen kopen. Of bij een tuincentrum of een kweker. Die zijn meestal met kluit en blijven ook langer goed.

De charme van een echte boom is nou juist dat je zelf de mooiste gaat uitzoeken met het hele gezin en zelf mee naar huis neemt.
Ook het optuigen is een gezinsfeestje, zonde om dat voor veel geld uit te besteden.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50
Ik wilde eerst bot reageren, toen serieus reageren. En bij nader inzien, snap ik je topic nog steeds niet.

Onder een steen geleefd? Opgegroeid in een zeer welvarend gezin? Iemand die je kerstboom komt versieren? Hoe moet ik hem onderhouden? Ik heb geen auto waar die in past, maar heb wel geld genoeg om hem te laten bezorgen en te versieren?

Ik heb echt zoveel vragen bij dit topic…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:21
Bij veel tuincentra kun je de bomen ook laten bezorgen voor een meerprijs. Kies je je boom en aan het einde van de dag brengen ze die langs

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Wat zitten we weer lekker zuur te doen zeg! Waar is de Tweakers-Kerstspirit? :D

https://www.kerstboom.nl/

2) Hoe hou ik zoiets lang mooi? Boeie, als ie staat, dan staat ie

3) Die naden. Is het echt zoveel werk of gewoon elke dag de Dyson eronder voor een minuutje en presto.
Ligt eraan? Stoor je je aan naalden? Dan blijf je zuigen :P

4) Moet je met speciale dingen rekening houden of zijn er tips als je een 1-jarige hebt lopen rondlopen?
ik zou geen kaarsjes in je boom doen. Neem plastic kerstballen! Bouw een Kerststal van Duplo

5) Heeft iemand ervaring met vendors die de kerstboom ook versieren en hem dan ook komen opruimen na kerst? Ik heb een vendor hiervoor gevonden maar die heeft alleen kunstbomen. Kun je hem niet inleveren bij de gemeente? (via de straat/club)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit valt eerder onder Algemene Zaken, vandaar dat ik het topic verplaats :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:52
Outerspace schreef op zondag 4 december 2022 @ 22:54:
Dit valt eerder onder Algemene Zaken, vandaar dat ik het topic verplaats :)
offtopic:
En ik maar denken dat kerstbomen in de HK horen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:59
Sinds 2 jaar nemen wij elk jaar een Abies Fraseri (Fraserspar) in huis.

Bij de lokale kweker staan ze natuurlijk buiten, dus eerst even thuis in de garage zetten.
Na weekje in de garage gaat ie naar de woonkamer en hangen we zelf de ballen etc. erin.

De Fraserspar bevalt erg goed. Mooi groen, goed dekkend en hij verliest bijna geen naalden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55

Reinier

\o/

Ik houd wel van naadloze sokken. Maar een kerstboom en naden? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

5) Heeft iemand ervaring met vendors die de kerstboom ook versieren en hem dan ook komen opruimen na kerst? Ik heb een vendor hiervoor gevonden maar die heeft alleen kunstbomen.

Nog andere tips ?
Tip: Zet de kerstboom samen met je gezin op, het gaat niet alleen om de kerstboom, maar ook om de "beleving" eromheen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Taro schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:12:
[...]

Tip: Zet de kerstboom samen met je gezin op, het gaat niet alleen om de kerstboom, maar ook om de "beleving" eromheen.
Dat is juist zo tricky. Is het dan wel zo verstandig om je relatie zo op het spel te zetten zonder veel versierervaring? (Tiny & Lau comes to mind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit jaar zit ik erover na te denken een echte kerstboom aan te schaffen. Ik had altijd een kunstboom maar heb nu een ruim huis dit heb er wel zin in.

Nog andere tips ?
Vendor: "Tadaah! Hier is dan je boom. "
Klant: "Ja, maar ik wil geen roze slingers, en wat moeten die candycanes hier nu? En waarom die spuitsneeuw erin, en die lelijke ballen..."

Gewoon lekker zelf (met je gezin, familie) de boom optuigen naar eigen smaak. Hier doen we dat met onze vader en mijn zus, die een goed gevoel voor mode heeft, kerstboom-mode in dit geval ;).
Even een cake bakken en ze komt wel :D

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Kun je niet een YouTube-video op je TV streamen van een mooie kerstboom? (of een playlist maken) Is makkelijker, geen naalden en makkelijk weer op te ruimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

The_BoKmeester schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:25:
Kun je niet een YouTube-video op je TV streamen van een mooie kerstboom? (of een playlist maken) Is makkelijker, geen naalden en makkelijk weer op te ruimen.
Dan kan je net zo goed een foto zoeken op internet, en die uitprinten. 8)7
Of hoop je dat er opeens een kat aan kwam rennen die de boom in klimt waarna het hele gevaarte omvalt :D?

Integendeel is een haardvuur op TV veel leuker. :P

12 uur, have fun!

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 04-12-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

The_BoKmeester schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:25:
Ook wel veilig voor de 1-jarige, mits de TV natuurlijk goed verankert is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Taro schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:30:
[...]

Ook wel veilig voor de 1-jarige, mits de TV natuurlijk goed verankert is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bGmN-FTTI2cXlMuyBeZutbzONA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ev05HK1RhlJtguL56KGArPhE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzRmHxL4KlRgBM_9YiOWt8TI2Xw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cQrhdcqoeSPqGxvcCyY6aBMd.png?f=user_large

Kat of kind? Geen TV nodig.
Probleem opgelost :*)

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 04-12-2022 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:33

ManiacsHouse

Scheisse!

AW_Bos schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kat of kind? Geen TV nodig.
Probleem opgelost :*)
Je hebt de foto's verkeerd om. Toch? :P _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:01
Ik dacht even dat dit topic in de HK gestart was maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

ManiacsHouse schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:37:
[...]

Je hebt de foto's verkeerd om. Toch? :P _/-\o_
Het ziet er gek uit, maar langzamerhand wordt het toch een trend....
Vorig jaar ook bij ons tuincentrum tijdens de kerstshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

De_Bastaard schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:38:
Ik dacht even dat dit topic in de HK gestart was maar helaas.
Volgens mij klopt het wel... :P
Het 'was' dan in de HK gestart.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 04-12-2022 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Wat is een mooie boom?
Die ga je zelf uitzoeken, niemand kan voor jullie bepalen wat mooi is.

Best kans dat ze die thuis kunnen bezorgen tegen een meerprijs.

Jullie hadden eerst een kunstboom, een echte tuig je net zo op dus waarom niet zelf doen?

Vroeger veel bomen verkocht en je wil niet weten hoe de mensen ze meenamen.
En dat was voor de tijd dat ze ook nog eens zo mooi verpakt werden zoals je tegenwoordig ziet.

Bij gezellige mensen netjes en op de juiste manier in de auto leggen, bij zeikers net andersom.... Succes met eruit halen 😄.

Naalden blijf je vaak houden (hangt af van de soort).
Even een paar dagen laten wennen zoals eerder genoemd kan al een hoop schelen.
Water geven ook, door het uitdrogen kunnen ze ook naalden laten vallen.

Vroeger had je met name de Picea Abies en wat later de Picea Abies Nordmanniana (even uit mijn hoofd.... Meer dan 30 jaar geleden 👴) tegenwoordig heb je meer soorten die beter de naalden vasthouden.
Jammer genoeg wel een mindere specifieke dennengeur.

Edit: een tip, buiten lijkt een boom veel kleiner dan binnen. Je kan je er flink op verkijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ad de Jong op 05-12-2022 08:04 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Taro schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:12:
[...]

En af en toe eens iets leuks vinden om er in te hangen wat je er dan ieder jaar er weer inhangt. Heb je kinderen dan geef je die dingen ook later weer aan hun door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Met echte bomen is het altijd weer eentje uitzoeken die aan je wensen voldoet:
Smal, breed, dik, topje, kruinen....

En dan het vervoeren in de auto die je vervolgens weer mag uitzuigen....
Om deze redenen hebben wij een kunstboom van kunstkerstbomen.nl. Eenvoudig op te zetten, en heeft ingebouwde gele led-verlichting. En omdat het 2021 was heeft deze boom zelfs een app om de verlichting mee in te kunnen stellen _O_.

Komende week gaat hij weer de huiskamer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Tadaaa:

https://www.nu.nl/wonen/6...t-je-de-kerstboom-op.html

Ik kwam dit tegen twee minuten na het lezen van dit topic. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17

Theo

moederbord

1) Waar koop je zoiets online? Ik zie heel veel websites maar hoe weet ik nou of ze me geen lelijke boom leveren? Zelf ophalen wordt hem niet gezien me auto daar ongeschikt voor is. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde vendors?

2) Hoe hou ik zoiets lang mooi? Uiteraard moet hij op 25-26 December er nog top uit zien. Moet je hem dan niet te vroeg bestellen?

Nog andere tips ?
1) In elke auto pat een kerstboom. Zelfs als je een smart hebt dan zijn er bomen te krijgen van <1 meter hoog die je op de pasagierstoel kunt vervoeren. Elke bouwmarkt die verkoopt kerstbomen, en ze pakken ze ook nog voor je in in een strak netje (een beetje een rollade idee), zodat je'm makkelijk kunt vervoeren. Zelfs in mijn Fiat Panda kan ik een twee meter hoge boom (die door de bouwmarkt is ingepakt tot een 50 cm breed pakketje) gewoon in de auto.

2) Bij de bouwmarkt koop je meestal een boom zonder kluit. Koop een voet waar je de kersboom in kunt plaatsen zodat deze niet omvalt. Het geheim hoe je een kerstboom goed kan houden: Geef 'm water! Zorg dat de voet/bak altijd gevuld is met water; je boom is een levende boom, en deze heeft water nodig. Wanneer je water in de voet houdt dan kan een boom 2 maanden staan.Controleer wekelijks even hoeveel water en nog in de voet zit, en vuil dit aan tot zo'n 2 cm onder de rand.

3) Wanneer je een boom water geeft dan valt deze minder uit. Maar uitvallende naalden daar ontkom je niet aan. Een paar naalden kun je gewoon wegzuigen. Ligt de vloer voldan kun je beter met een bezem en stoffer/blik aan de gang gaan omdat je stofzuiger anders binnen no time vol is.

4) Geen glas in de boom hangen, en pas na een week (of twee weken) de boom water geven. Gebruik LEDlampjes. (volgens mij is er geen gloeilamp meer te krijgen voor in de boom) Junior wil de boom aanraken, proeven en proberen, en kan 'm dus omver trekken. Leer junior dat 'ie dat niet moet doen. (door de plastic ballen, LED verlichging en lege waterbak is er geen schade mocht de boom wel omvallen)
Je kan ook een kleine(re) boom nemen,en deze op een tafeltje zetten zodat junior er niet bij kan.

5) Geen ervaring, al schijnt de Bijenkorf voor een paar duizend euro zo'n service te hebben.

Tip: Ga bij een groter tuincentrum langs, en loop daar over de kerstafdeling (bijv een Intratuin) om inspiratie op te doen. En houd de lokale krant/facebookpagina in de gaten omdat je na kerst ook van de (kale) boom af moet. Deze worden veelal op één datum gratis opgehaald (soms door de gemeente, soms door een scoutingclub of andere vereniging).

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:31

Agent47

I always close my contracts.

Gewoon halen bij de gamma / praxis.
Neem een uurtje de tijd om het zelf te versieren.
Neem een oliebol.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een kerstboom koop je niet online, je wilt ook zien of hij een beetje het juiste model heeft en niet te veel kale plekken :p We hoeven ze gelukkig niet meer zelf om te hakken in het bos, maar je moet wel naar de winkel. Elk tuincentrum (in december zijn ze kerstcentrum :p ) heeft ze wel en zelfs supermarkten.

Dan heb je nog met kluit/zonder kluit en waar je hem zet. Zonder kluit in de huiskamer wordt twee keer per dag naalden stofzuigen :p
Ik denk dat het inderdaad met een minuut wel klaar is als je de stofzuiger zo kunt pakken. Daarom twee drie minuten bij ons denk ik :p

Wij hebben een kunstboom die nog wel een paar jaar mee gaat (verliest ook elk jaar 'naalden' bij het opbouwen en hij is een beetje aan het roesten omdat hij een paar jaar buiten heeft gestaan. Mijn vrouw had het er dit jaar over dat ze ook een echte boom wilde als deze niet mooi meer is. Ik denk dat ik er dan een neem met kluit in een grote pot. Dan kan hij na de kerst de tuin in en de volgende kerst terug naar binnen als hij niet te veel groeit. Of hij krijgt buiten slingers en lampen.

[ Voor 64% gewijzigd door Marzman op 05-12-2022 09:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bij de Intratuin kan je gratis een stuk touw pakken, dan kan je 'm ook nog op het dak vervoeren als het niet past.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:54
Marzman schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:50:
We hoeven ze gelukkig niet meer zelf om te hakken in het bos,
Dat is juist zo leuk, echt een aanrader (zeker met kinderen).

https://www.hogeveluwe.nl/nl/agenda/zaag-je-eigen-kerstboom

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SmurfLink schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:59:
Bij de Intratuin kan je gratis een stuk touw pakken, dan kan je 'm ook nog op het dak vervoeren als het niet past.
Zoals in een Amerikaanse kerstfilm, in een stationwagon met van die houten panelen op de deuren o<:)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 05-12-2022 10:03 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:15
Mooi om te zien dat mensen zich ten tijden van een wereld die in de brand staat zich druk maken over dit soort zaken O+

De belangrijkste tips zijn al gegeven, maar ik wil er nog aan toevoegen dat als je een Dyson steelstofzuiger hebt dat je daar beter geen naalden mee kan opzuigen. Dat vinden ze niet zo leuk. De stang raakt verstopt en het ding loopt warm. Wij hebben voor dit soort klusjes nog een "ouderwetse" stofzuiger op zolder.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19
De echte kerstgedachte is natuurlijk het boompje te adopteren dat verder niemand wil. ;)

Verder sluit ik mij aan bij de rest: gewoon een boom halen in de buurt en er wat ballen in knallen. Bij ons kun je zelfs ingepakte boompjes bij AH meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:09

dragonhaertt

@_'.'

Marzman schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:50:
Mijn vrouw had het er dit jaar over dat ze ook een echte boom wilde als deze niet mooi meer is. Ik denk dat ik er dan een neem met kluit in een grote pot. Dan kan hij na de kerst de tuin in en de volgende kerst terug naar binnen als hij niet te veel groeit. Of hij krijgt buiten slingers en lampen.
Dit is inderdaad het beste advies als je weinig dode naalden wil. Een boom met kluit in pot, dan weet je ook zeker dat hij over een maand nog mooi is.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Amras schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:27:
De echte kerstgedachte is natuurlijk het boompje te adopteren dat verder niemand wil. ;)
In januari :+

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Volgende topic: "Hoe smeer ik een boterham?"

1. Ga na de bouwmarkt/tuincentrum/lokale kweker
2. Kies een mooie boom
3. Betaal
4. Inladen in de auto
5. Stop op de terugweg bij de HEMA/Action
6. Koop kerstballen
7. Kerstboom uitladen, opzetten met een kerstboomstandaard
8. Versier boom

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij de kringloopwinkel liggen hier ballen voor 0,10 cent per stuk op kleur in dozen. Je krijgt er een gratis tas bij. Lampjes zou ik er niet kopen (je wilt toch een beetje zuinige lampjes in deze tijd :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 21:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zoek een mooie kerstboom met kluit uit, en geef 'm dagelijks water. Vallen de naalden niet uit (zeker niet bij een Nordmann) en hoef je niet dagelijks te zuigen. Na de Kerst zet je 'm in de tuin of in het asiel. Als je niet zelf wilt rijden met de auto/fiets, dan kun je vast een helikopter huren.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 18:29
Marzman schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:47:
Lampjes zou ik er niet kopen (je wilt toch een beetje zuinige lampjes in deze tijd :p )
Ja, laten we lekker 4 euro aan stroom besparen op wat gezelligheid 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

Thijsmans schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:51:
Zoek een mooie kerstboom met kluit uit, en geef 'm dagelijks water. Vallen de naalden niet uit (zeker niet bij een Nordmann) en hoef je niet dagelijks te zuigen. Na de Kerst zet je 'm in de tuin of in het asiel. Als je niet zelf wilt rijden met de auto/fiets, dan kun je vast een helikopter huren.
Echt onzin, die kluiten zijn nep. Meeste bomen worden niet op pot gekweekt dus wordt de frees er onder door gejakkerd en meeste wortels er af gejast en een schepje droge grond er bij. Omdat er nog iets wortel aanzit zal ie het wellicht iets beter doen. Maar als je een kerstboom wil hebben die het blijft doen heb je het over een cementkuip en niet zo'n potje van 30 cm max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
Soms zijn er ook lokale kwekers die hem gratis of tegen een kleine vergoeding thuis bezorgen. Voordeel is dus zelf naar de kweker/tuinzaak om te kijken welke mooi is, juiste type en maat etc. en daarna laten inpakken en bezorgen.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thom2289 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:51:
[...]

Ja, laten we lekker 4 euro aan stroom besparen op wat gezelligheid 7(8)7
ledlampjes kunnen ook gezellig zijn en heb je na een kerst al terugverdient.

/▌

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-tom-562 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:44:

2. Kies een mooie boom
3. Betaal
4. Inladen in de auto
6. Koop kerstballen
8. Versier boom
Instructions unclear, broodje naald smaakt niet bepaald lekker.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 01-06 21:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Barrycade schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:55:
Echt onzin, die kluiten zijn nep.
Geblaat. Bij een fietsenmaker haal je inderdaad een emmer zand met een stok erin die het volgende jaar niet haalt. Bij een goed tuincentrum heb ik zéér nette kluiten gehaald waarvan de wortels de emmer vulden, en die jaren meegingen dankzij het asiel.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zullen misschien wat 'haarwortels' af zijn om het compacter te maken, maar ik denk dat een beetje boom daar wel tegen kan. Youtube staat vol met mensen die dat expres doen (om het compacter te maken en om geen ongedierte mee naar binnen te nemen) om planten en bomen uit de tuin naar binnen te halen voor de winter.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 05-12-2022 11:04 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:54
Marzman schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:56:
[...]

ledlampjes kunnen ook gezellig zijn en heb je na een kerst al terugverdient.
Voordat je die 30 euro voor (mooie) led lampjes terugverdiend hebt ben je al 5 kerstverlichting sets verder ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Marzman schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:47:
Bij de kringloopwinkel liggen hier ballen voor 0,10 cent per stuk op kleur in dozen. Je krijgt er een gratis tas bij.
offtopic:
Dus voor een euro heb je 1000 ballen. Is een flinke tas dan 8)7
Lampjes zou ik er niet kopen (je wilt toch een beetje zuinige lampjes in deze tijd :p )
Zo ongeveer alle kerstboomverlichting is LED tegenwoordig (de afgelopen tien+ jaar al?) en met een verbruik van < 2 Watt ben je wel heel erg op de kleintjes aan het letten als je een donkere kertboom in de hoek zet om te besparen. Dan kun je beter helemaal geen boom neerzetten, dat bespaart vele malen meer.

Wel een boom, geen lampjes; alsof je een auto koopt maar er niet mee rijdt 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

Thijsmans schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:57:
[...]

Geblaat. Bij een fietsenmaker haal je inderdaad een emmer zand met een stok erin die het volgende jaar niet haalt. Bij een goed tuincentrum heb ik zéér nette kluiten gehaald waarvan de wortels de emmer vulden, en die jaren meegingen dankzij het asiel.
Mind ook "de meeste" als je naar een boomkweker gaat wordt het mogelijk een ander verhaal. Maar wij hebben rondje tuincentra en kwekers gedaan omdat wij los van de kerst een boom voor in de tuin wilden.

Overal incl boomkweker geeft aan dat je dan een boom uit de koudegrond moet hebben en krijg je er een lading zand en kluit bij je boom die je niet even losjes in de auto gooit.

Er waren wel wat Koreaanse sparren uit de verhuur, maar die zien er ook niet uit (ook met zeer grote pot trouwens). Volgens boomkweker; zijn we mee gestopt. 60% van die bomen kwamen dood terug door geen water geven of gevoerd met wijn.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dit is toch een troll topic. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dido schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:06:
[...]

offtopic:
Dus voor een euro heb je 1000 ballen. Is een flinke tas dan 8)7

[...]

Zo ongeveer alle kerstboomverlichting is LED tegenwoordig (de afgelopen tien+ jaar al?) en met een verbruik van < 2 Watt ben je wel heel erg op de kleintjes aan het letten als je een donkere kertboom in de hoek zet om te besparen. Dan kun je beter helemaal geen boom neerzetten, dat bespaart vele malen meer.

Wel een boom, geen lampjes; alsof je een auto koopt maar er niet mee rijdt 8)7
maar hij had het over de kringloop, en daar ligt genoeg zooi van flink ouder.
Collega had daar nog een hele leuke 20m snoer met iets van 150 lampjes gehaald, was leuk om savonds standaard op de schutting te halen. verbruik, 5 wat per lamp :X

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij de kringloopwinkel ligt wel ouder spul ja, mensen brengen die lampjes daarnaartoe met een reden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02
Genoeg hits op versierde kerstboom. Kunstkerstbomen zijn doorgaans te demonteren en kan je altijd wel in de auto krijgen. Anders gewoon lekker voor betalen als je daar geen zin in hebt. Bijv: https://kerstbomenamsterd...erde-kerstboom-serengeti/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

SmurfLink schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:59:
Daar heb je van die handige net-apparaten waardoor je de kerstboom in een net schuift.
Ook ideaal voor vervelende vrouwen of kinderen, hehe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 12:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Niet online, tuincentrums, bouwmarkten en allerlei lokale verkopers zetten borden "kerstbomen te koop" langs de weg.
Als je hem zo lang mogelijk mooi wil hebben neem een Nordman boom. Houdt de onderkant nat en maak het niet te warm in huis, dus niet de boom naast de open haard zetten.

Een Nordman heeft een dikkere stam dan een traditionele spar dus je hebt een speciale houder er voor nodig.
Ligt aan het type boom. Een traditionele spar valt meer uit. Een Nordman valt veel minder uit en blijft langer mooi dan een spar. Tuincentrums verkopen ook speciale dekens om onder je kerstboom te leggen. Of je kan zelf een deken onder leggen en die uitschudden.
Onbreekbare plastic ballen gebruiken, tenminste onderaan de boom.
Gemeentes hebben vaak regels voor het opruimen. Soms is er één dag waar je de boom buiten mag leggen om te laten ophalen. Op andere plekken halen kinderen ze op omdat ze de bomen ergens kunnen inleveren voor een euro ofzo.

Verder kan je met een snoeischaar de boom nog een beetje in model brengen en met een zaag onderaan inkorten als hij te lang is.

[ Voor 6% gewijzigd door Johnny op 05-12-2022 11:39 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

gysman11 schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:13:
Dit is toch een troll topic. Toch?
Ik vrees van niet. Het is een topic wat het probleem weerspiegelt van de hedendaagse westerse welvarende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heerlijk zo'n kerstgedachte

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Oh dit is wel een interessant topic, ik wilde eigenlijk net een soortgelijk topic plaatsen over waar je eigenlijk brood moet kopen, en of er ook vendors zijn die de boterham voor je kunnen beleggen.

:+ /s

oh damn iemand was me voor

[ Voor 6% gewijzigd door BaRF op 05-12-2022 12:00 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Laatst online: 01-06 18:10

Het vragen (en aanbieden) van dit soort flauwekul-diensten is één van de oorzaken van het huidige personeelstekort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:44:

2. Kies een mooie boom
3. Betaal
4. Inladen in de auto
6. Koop kerstballen
8. Versier boom
1. Ga naar de Intratuin/Tuincentrum
2. Koop de boom, ballen, alle versiering die je maar kan verzinnen gewoon daar.
3. Versier het ding naar keuze.
4. Klaar. :+

Tuincentra hebben tegenwoordig giga kerstafdelingen, daar kan je alles vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 05-12-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft de topicstarter sinds de OP niet meer gereageerd. Misschien hard weggelopen inmiddels? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 07:03
Marzman schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:03:

[...]

[...]

Zoals in een Amerikaanse kerstfilm, in een stationwagon met van die houten panelen op de deuren o<:)
Noem dan meteen de film die je eigenlijk jaarlijks wel een keertje moet kijken :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:09
Scapa Flow schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:53:
Volgens mij heeft de topicstarter sinds de OP niet meer gereageerd. Misschien hard weggelopen inmiddels? ;)
Niet echt uitnodigend als heel Tweakers je gek verklaard. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:16
dehardstyler schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:54:
[...]

Niet echt uitnodigend als heel Tweakers je gek verklaard. :P
Vraag me af waar een topic als dit meer kans van slagen heeft, heeft de Quote500 ook een eigen forum?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10:28

Nog andere tips ?
Ja koop een kunstofboompje, laat de versiering er bij het opruimen in zitten zodat je 'm na pakjes avond gewoon van de zolder kunt pakken, stekker erin, klaar. Doe ik ook al jaren.

Wil je toch een echte boom, ga naar een bouwmarkt/tuincentrum, zoek een mooie uit, laat 'm in zo'n netje inpakken zodat ie compact mee kan, vouw de achterbank plat, boom achterin. Thuis opzetten en versieren. En eerste week januari weer opruimen, rondje met de stofzuiger, klaar.

En wil je er 1 die wat langer goed blijft, neem dan een boom waar de wortels en aarde nog aan zitten, zet die stevig in een emmer en geef af en toe water.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 05-12-2022 13:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Of hij is naar het tuincentrum een kerstboom en ballen uitzoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:16
FastFred schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:08:
[...]

Ja koop een kunstofboompje, laat de versiering er bij het opruimen in zitten zodat je 'm na pakjes avond gewoon van de zolder kunt pakken, stekker erin, klaar. Doe ik ook al jaren.

Wil je toch een echte boom, ga naar een bouwmarkt/tuincentrum, zoek een mooie uit, laat 'm in zo'n netje inpakken zodat ie compact mee kan, vouw de achterbank plat, boom achterin. Thuis opzetten en versieren. En eerste week januari weer opruimen, rondje met de stofzuiger, klaar.

En wil je er 1 die wat langer goed blijft, neem dan een boom waar de wortels en aarde nog aan zitten, zet die stevig in een emmer en geef af en toe water.
Wij kopen ieder jaar een echte boom, zetten hem in/op een standaard met een plasje water en deze blijft minstens een maand goed, geen kluit voor nodig. Kopen het wel altijd direct bij de kweker, geen idee of dat veel verschil maakt met wat er bij de bouwmarkten/tuincentra staat.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 30-05 13:35

artificial_sun

Mazda Rx7

Marzman schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:03:

[...]

[...]

o<:) het is weer de tijd van het jaar voor de Kerst Smilies.
Mooie herinneringen :Y

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Slappyjoez schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:29:
[...]

Wij kopen ieder jaar een echte boom, zetten hem in/op een standaard met een plasje water en deze blijft minstens een maand goed, geen kluit voor nodig. Kopen het wel altijd direct bij de kweker, geen idee of dat veel verschil maakt met wat er bij de bouwmarkten/tuincentra staat.
Kan ook, mijn ouders nemen altijd een boom met kluit omdat we bij scouting ieder jaar kerstbomen vragen om te herplanten op ons nieuwe terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combimagnetronn
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-06 09:20
Zalig onderwerpje dit, heb je je ouders nooit de boom zien optuigen? Is geen raketwetenschap :')

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Of hij ligt inmiddels onder de kerstboom te worstelen, verstrikt tussen de lampjes, met de gedachte van: 'shit, had ik maar een vendor geregeld'
:+

De meeste vendors worden door bedrijven ingehuurd die hun pand willen omtoveren tot een kerstwereld. Ik zie de huisbaas of conciërge van een winkelcentrum dat niet even doen met zijn trapje voor een paar honderd meter aan winkelstraten. Voor een particulier thuis is het ongewoon. Ook al zou je fysiek niet in staat zijn om een kerstboom neer te zetten, dan is er nog altijd de hulp van anderen uit de omgeving. O+

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 05-12-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 23:23
AW_Bos schreef op zondag 4 december 2022 @ 23:27:
[...]

Dan kan je net zo goed een foto zoeken op internet, en die uitprinten. 8)7
Of hoop je dat er opeens een kat aan kwam rennen die de boom in klimt waarna het hele gevaarte omvalt :D?

Integendeel is een haardvuur op TV veel leuker. :P

12 uur, have fun!
[YouTube: 12 uur openhaard]
Niet doen met een oled, dan hebben we straks een garantie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Aangezien wij in een dorp wonen, hebben we een jonge kerstboom bij 1 van onze achterburen gekocht en lopend met de kruiwagen naar huis gebracht.
Deze boom gaat elk jaar in januari weer bij ons de tuin in en in december weer naar binnen. Gaat nu al 3 jaar prima. Ook leuk dat je de boom ziet groeien 😊

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Heb je genoeg tips @Littlemarc ?
En we zijn benieuwd naar je keuze :)

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 05-12-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlemarc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-05 21:32
Dank voor de tips iedereen.

Ik zal komend jaar de boom gaan regelen bij een bouwmarkt en hem ook zelf optuigen maar dit jaar is druk. December heb ik nooit tijd voor deze dingen.

Het is ook een aardige klus want ik wil me boom tot het plafond dus hij moet meer dan 3 m zijn. Dat kan ik echt niet tillen en niemand is sterk genoeg in me gezin hiermee te helpen. Lang op een ladder staan zie ik ook niet zitten want je kan eraf vallen.

Ik kan wel iedereen die ook interesse hierin heeft adviseren te kijken op https://versierdekerstboom.nl/webshop/trend/art-deco/ . Die leveren bomen, versiering en ruimen ook op. Ze doen eigenlijk alleen kunstbomen maar met wat aandringen krijg ik 1 echte. Er is een minimale afname dus je moet wel wat bomen kwijt kunnen wil je deze route gaan.

Wel grappig commentaar met de Quote500 van etc. en moest lachen. Bedankt hiervoor.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mjax
  • Laatst online: 26-05 13:47
Dus bijna 1.700 euro voor een aangeklede huurkerstboom van 3 meter? Jesus, ik heb het verkeerde vak gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Als ik een boom van 3 meter in mijn huiskamer wil zetten, dan koop je die wel voor een bedrag van zeg maar 80 euro, en je koopt voor een paar tientjes euro wat versiering, en je koopt een paar kratjes bier of bakt een taart (of kopen als je weinig tijd hebt), en belt wat vrienden of familie.
Binnen een dag is die opgetuigd.

Tel uit je winst, en geniet van een extra lange vakantie in de zomer! :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 23:14
Dit topic is puur goud, moest wel even checken of het niet op 1 april gestart was. Reacties geweldig, zelfs tot de wereldproblematiek aan toe. Nog 1 voorstel, gezien de prijzen die ik voorbij zag komen kunnen we deze misschien verplaatsen naar het Lego topic, dan bouwen we een kerstboom.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@Littlemarc , jij zoekt duidelijk wat ik met mijn nieuwe bedrijf ga aanbieden. Voor een schamele 3 euro per dag krijg je tussen 6 en 27 december een versierde kerstboom in je woning en komt onze onderhoudsdienst om de dag de losse naalden opruimen en de boom water geven.

Ik noem deze dienst KaaS; Kerstboom-as-a-Service. Bestel nu de jouwe op KaaS.nu!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
The_Admin schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:18:
@Littlemarc , jij zoekt duidelijk wat ik met mijn nieuwe bedrijf ga aanbieden. Voor een schamele 3 euro per dag krijg je tussen 6 en 27 december een versierde kerstboom in je woning en komt onze onderhoudsdienst om de dag de losse naalden opruimen en de boom water geven.

Ik noem deze dienst KaaS; Kerstboom-as-a-Service. Bestel nu de jouwe op KaaS.nu!
Right... En voor die €63 euro totaal kom je 11 keer langs? Volgens mij ben je nog voor het einde van het jaar failliet. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mjax schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:34:
Dus bijna 1.700 euro voor een aangeklede huurkerstboom van 3 meter? Jesus, ik heb het verkeerde vak gekozen.
Als je het lokale tuincentrum met die vraag hadden gesteld was het antwoord geweest dat ze het niet doen. Als je vervolgens je budget had gegeven dan hadden ze heel snel een paar mensen geregeld die dat met plezier doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:10

LankHoar

Langharig tuig

@Littlemarc zo lang je in Nederland of België woont: voel je vrij mij een DM te sturen. Ik wil het wel doen voor EUR 999,- bijna de helft van die website dus. Maar iets zegt me dat die besparing je niet zo veel uitmaakt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Littlemarc schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:20:
Dank voor de tips iedereen.

Ik zal komend jaar de boom gaan regelen bij een bouwmarkt en hem ook zelf optuigen maar dit jaar is druk. December heb ik nooit tijd voor deze dingen.

Het is ook een aardige klus want ik wil me boom tot het plafond dus hij moet meer dan 3 m zijn. Dat kan ik echt niet tillen en niemand is sterk genoeg in me gezin hiermee te helpen. Lang op een ladder staan zie ik ook niet zitten want je kan eraf vallen.

Ik kan wel iedereen die ook interesse hierin heeft adviseren te kijken op https://versierdekerstboom.nl/webshop/trend/art-deco/ . Die leveren bomen, versiering en ruimen ook op. Ze doen eigenlijk alleen kunstbomen maar met wat aandringen krijg ik 1 echte. Er is een minimale afname dus je moet wel wat bomen kwijt kunnen wil je deze route gaan.

Wel grappig commentaar met de Quote500 van etc. en moest lachen. Bedankt hiervoor.
Heb je geen familie/vrienden/buren die je 5 minuten willen helpen?
Hoe doe je dat trouwens als er een lamp stuk is, bel je dan de elektricien?
LankHoar schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:44:
@Littlemarc zo lang je in Nederland of België woont: voel je vrij mij een DM te sturen. Ik wil het wel doen voor EUR 999,- bijna de helft van die website dus. Maar iets zegt me dat die besparing je niet zo veel uitmaakt :)
Jammer joh, ik doe het voor 949,95, een speciaal forumprijsje al zeg ik het zelf!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Littlemarc schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:20:

Zal ongetwijfeld een reden voor zijn, met een kunstboom hebben ze een gegarandeerde form/uiterlijk. Met een echte boom is het resultaat een stuk lastiger te voorspellen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 09:47

_Arthur

blub

Xander schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:22:
[...]

Right... En voor die €63 euro totaal kom je 11 keer langs? Volgens mij ben je nog voor het einde van het jaar failliet. ;)
3 euro per dag bij een jaar abbo ofcourse (dus gemiddeld Euro 1095 / jaar). Maar dan nog 11x langskomen is wel wat veel. Ik zou als optie een stofzuigrobot er bij verhuren.

U wenst blauwe ballen ipv rood? Dat is ook extra.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Blijf het een bijzonder verhaal vinden.

Wel genoeg geld voor een groot huis (plafonds van 3m hoog?), geen geld voor een auto waarin een kerstboom past, en vervolgens iemand 1000+ euro betalen voor de activiteit die een kerstboom juist leuk maakt voor het gezin.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:45

Dazzler2120

FP ProMod
Jeroenneman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:42:

Wel genoeg geld voor een groot huis (plafonds van 3m hoog?), geen geld voor een auto waarin een kerstboom past, en vervolgens iemand 1000+ euro betalen voor de activiteit die een kerstboom juist leuk maakt voor het gezin.
Het lijkt wel een verkapte poging om gemakkelijk 'reclame' te maken voor dat bedrijf 8)7

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als je van gekkigheid niet meer weet waar je het geld aan uit moet geven wil ik je mijn rekeningnummer wel geven hoor :Y

1700 euro voor een kerstboom.... Van dat geld kun je een busje huren om een kerstboom van het geschikte formaat te vervoeren en kun je lekker met je gezin een middagje gezellig de kerstboom versieren en 's avonds je hele familie uitnodigen voor een diner. En dat 2 jaar achter elkaar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is Littlemarc Marc Wichards en plaatst hij zelf kerstbomen voor 1700 euro :p

https://www.2-nice.nl/team/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 22:53
MAX3400 schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:56:
DM je adres; €2100 incl BTW. Boom tot 2m hoog. Slinger & bal inbegrepen. Weghalen 27 december. Zelf stofzuigen. d:)b
Je zat er nog niet zover langs _/-\o_ bizar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:20
Marzman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:13:
Volgens mij is Littlemarc Marc Wichards en plaatst hij zelf kerstbomen voor 1700 euro :p

na een beetje speur werk lijkt dit inderdaad te kloppen.....

Dit ruikt naar verkapte reclame 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester

€ 1700 !
Met dat soort bedragen zijn ook meteen mijn 'wat voor cadeau?'-problemen opgelost. (lees: geen cadeau!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 15:01
Jeroenneman schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:42:

Als je dagelijkse vervoer een Lambo is dan snap ik dit wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 15:55
FastFred schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:02:
Als je van gekkigheid niet meer weet waar je het geld aan uit moet geven wil ik je mijn rekeningnummer wel geven hoor :Y

1700 euro voor een kerstboom.... Van dat geld kun je een busje huren om een kerstboom van het geschikte formaat te vervoeren en kun je lekker met je gezin een middagje gezellig de kerstboom versieren en 's avonds je hele familie uitnodigen voor een diner. En dat 2 jaar achter elkaar.
Vergeet ook niet om een rolsteiger te huren zodat je niet lang op een ladder / trap hoeft te staan ;)

Haha held :9

[ Voor 16% gewijzigd door Laurensius88 op 06-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Inhumanous schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:21:
[...]

na een beetje speur werk lijkt dit inderdaad te kloppen.....

Dit ruikt naar verkapte reclame 8)7
Pun intended? :+

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.