Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik zit met de volgende vraag;

Sindskort hebben wij vloerverwarming laten infrezen en al die tijd nog niet gebruikt vanwege de huidige gasprijzen. Nu is het moment daar dat het inmiddels zo koud is dat we de vloerverwarming willen gaan gebruiken.

Nu zijn er hiervoor opgestelde opstookprotocollen waarbij je elke dag de thermostaat van de vloerverwarmingverdeler met een graad ophoogt tot de max temp van 30-40 graden afhankelijk van je vloer soort.

De thermostaat in de woonkamer heb ik op 30c ingesteld zodat de cv blijft branden, alle radiatoren in huis zijn dicht gedraaid. De thermostaat van de vloerverwarmingverdeler staat op 20c ingesteld.

Momenteel stook ik 1,1m3 per uur aan gas hierdoor wat met de huidige gasprijs 60 euro per dag gaat inhouden.

Ik ben op de hoogte dat het opstarten van vloerverwarming een dure bezigheid is, maar ik wil even verifiëren of dit wel de juiste methode is. Wat is jullie ervaring hierin?

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:51
Ik zou de woonkamer thermostaat gewoon op de temperatuur zetten die jij in huis wil hebben.

Met je huidige instellingen blijft ie ook wel aan.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Technofreakz schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:17:
Ik zou de woonkamer thermostaat gewoon op de temperatuur zetten die jij in huis wil hebben.

Met je huidige instellingen blijft ie ook wel aan.
^^ Dat. En dagelijks dus de thermostaat van je verdeler iets ophogen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:56
Een opstookprotocol doe je zonder dat de afwerk vloer erop zit, niet als je helemaal klaar bent.

Ik zou voor nu de thermostaat op de gewenste temperatuur zetten en de verdeler elke dag iets meer open .