UTP kabel door leidingschacht naar kruipruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 07:56
Hallo Tweakers,

In mijn nieuwe woning wil graag bekabeld internet naar de zolder, ik heb geen loze leiding kunnen vinden maar er loopt wel een leidingschacht die uitkomt in de kruipruimte, ik dacht om via deze leidingschacht naar de kruipruimte te gaan en dan weer bij de meterkast omhoog.

Ik heb op zolder en in de kruipruimte een gat geboord op +-50cm van mijn buitenmuren en daar een kabel trekker doorheen laten zakken, aan het uiteinde van de kabel heb ik een glow stick getaped om te zien of ik in de kruipruimte iets van licht daarvan zou zien maar helaas niet zichtbaar.

Iemand tips hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken?

Zie hier ook 2 fotos van de bouwtekening:
Members only: fotos
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Op de plattegrond van de begane grond is het achter je toilet niet getekend als sparing door de vloer.
Dus wellicht is dat pech en hebben ze daar alleen gaten geboord voor de leidingen die er al doorheen moesten.

En hebben ze op de 1e verdieping de hele schacht eruit gezaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 18:09

Felyrion

goodgoan!

Er kan vanalles in die schacht zitten wat je in de weg zit natuurlijk. Als je een gewicht aan een touwtjje laat zakken kun je testen wanneer je weerstand krijgt (of eigenlijk wanneer de spanning in je touwtje wegvalt), en zo een idee krijgen of je in de buurt van de kruipruimte komt (meten hoeveel touw je hebt kunnen laten zakken voordat je iets tegenkomt). Wellicht zitten er alleen gaten in de vloeren voor leidingen.

Alternatief is een camera in de sleuf laten zakken. Kan een 360 cam zijn of een endoscoop achtig iets.

[ Voor 5% gewijzigd door Felyrion op 04-12-2022 17:12 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine