Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie1986tje
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-01 20:01
MSI MPG X570 Gaming Edge Wifi

AIO is het MSI CoreLiquid 240R.

Gisteren heb ik gebouwd en werkt alles super goed en start ook goed op direct naar de bios
en krijg ik melding CPU overheat vond ik nogal vreemd want ik zie ventilator draai wel van AIO.
Maar ik voel geen pomp zoals trillen (zelf ik ben doof hoor ik niet dat lastiger).

Wat ik heb aangesluiten van CoreLiquid 240R 2 fan op Sys_fan1 en 2 en Pomp zelf op Pump Header
zonder CPU_fan is dat oorzaak? anders kan ik die 2 fan staat op sys_fan 1 en 2 naar CPU Fan (ik heb splitter kabel). en ik dacht dat Pump header zou moet starten zonder CPU Fan aansluiten.

Groet
Sebastiaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Staan er rpm gegevens in de bios bij de fan headers en pomp headers?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassie1986tje
jack zomer schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:07:
Staan er rpm gegevens in de bios bij de fan headers en pomp headers?
ja zeker draai 400 tussen 800rpm en werkt allemaal draai.
nadat ik heb allemaal getest en besluit even aio processor uithalen en schrok ik het dat koelpasta bijna helemaal verdwijn.

Het is inmiddels opgelost ondanks ben ik even afleiding gehad en vergat ik eruit halen plastic..

hij werkt nu draai 35 - 40 graden met Windows.
Game 50 - 60 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEpttTcbik-XecP_UxJDPTbuOW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFWEo6QaP5LxVqgTuxvdYSh5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqfRxEC2X5Q-vVsdnjVd1cCLnPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FodVSuOK152hdyGUfHjlAlah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door bassie1986tje op 06-12-2022 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
bassie1986tje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:40:
[...]

ja zeker draai 400 tussen 800rpm en werkt allemaal draai.
nadat ik heb allemaal getest en besluit even aio processor uithalen en schrok ik het dat koelpasta bijna helemaal verdwijn.

Het is inmiddels opgelost ondanks ben ik even afleiding gehad en vergat ik eruit halen plastic..

hij werkt nu draai 35 - 40 graden met Windows.
Game 50 - 60 graden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fijn! Misschien nog handig om te melden waar je het plastic tussenweg hebt gehaald, voor andere personen die dit misschien ook over het hoofd zien of vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hahaha ja leuke afleiding.
Had dat bij installatie van mijn waterblock...
Had hem in mijn hand en zag het plastic met de rode letter remove.
3min later plaat ik mijn block.... Met het plastic er nog op...

Ach ja. Foutje bedankt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie1986tje
ToFast schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:42:
[...]

Fijn! Misschien nog handig om te melden waar je het plastic tussenweg hebt gehaald, voor andere personen die dit misschien ook over het hoofd zien of vergeten.
Het is gewoon lastig zoals die AIO koper (bruin) en plastic doorzichtig zo valt je niet op maar wel buiten rand je ziet rood streep die trek eraf en zoals staat ook op remove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie1986tje
jack zomer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:46:
Hahaha ja leuke afleiding.
Had dat bij installatie van mijn waterblock...
Had hem in mijn hand en zag het plastic met de rode letter remove.
3min later plaat ik mijn block.... Met het plastic er nog op...

Ach ja. Foutje bedankt
Het is wel echt afleiding door de deurbel kwam mijn vriend langs die ik even laat staan
nadat mijn vriend weggaat en direct gelijk AIO in elkaar zetten zonder kijk naar blok dat zit er plastic nog 8)7 8)7

Nogmaals vorige heb ik AIO van Deepcool zat er geen plastic erop alleen doos plastic en direct in elkaar! maar deze MSI AIO blijkt wel plastic zit erin dat wist ik niet en nu weet ik volgende keer beter altijd opletten of er zit tussen en negeer de deurbel _/-\o_
Pagina: 1