Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Waar meet Tado zijn temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 07:50
Prachtig hoeveel informatie te vinden is op got over tado.
Maar mijn vraag lijkt niet beantwoord.

In de thermostaatknoppen zit een temperatuursensor. Deze bepaald of er nog toevoer moet zijn of niet.

De thermostaat (bekabeld of niet) dat in de kamer hangt, deze meet die speciefieke kamer? En stuurt deze dan 1 (of meerdere) te kiezen thermostaatknoppen aan om open of dicht te gaan?

Beneden hebben wij vloerverwarming. Als ik daar een thermostaatknop op monteer (genoeg gelezen nu waar dat moet), dan meet die thermostaatknop natuurlijk niet de waarde dat ik in de woonkamer wil hebben. Vandaar de vraag.

Kan dus de wandthermostaat de thermostaatknop bij de vloerverwarming overrulen zodat die knop eigenlijk een slaaf wordt en alleen maar aanvoer of geen aanvoer verzorgd.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Ja dat kan. Je kunt in Tado per kamer instellen welk apparaat de temperatuur moet meten.

Verwijderd

Als een kamer een thermostaat en knoppen heeft, is de thermostaat leidend. Met vloerverwarming zul je dus de knop aan de kamer moeten koppelen en een losse thermostaat toe moeten voegen omdat de knoppen vaak in een andere ruimte zitten.

Heb je een kamer met meerdere radiatoren: thermostaat gebruiken
Kamer met 1 radiator: dan de knop laten meten, tenzij je merkt dat het afwijkt, dan de afwijking instellen of een thermostaat installeren.
Bijvoorbeeld bij een T-vormige kamer, kan dit handig zijn, als de radiator niet hangt in de buurt van waar je zelf zit/ligt/hangt...

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 07:50
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:17:
Als een kamer een thermostaat en knoppen heeft, is de thermostaat leidend. Met vloerverwarming zul je dus de knop aan de kamer moeten koppelen en een losse thermostaat toe moeten voegen omdat de knoppen vaak in een andere ruimte zitten.

Heb je een kamer met meerdere radiatoren: thermostaat gebruiken
Kamer met 1 radiator: dan de knop laten meten, tenzij je merkt dat het afwijkt, dan de afwijking instellen of een thermostaat installeren.
Bijvoorbeeld bij een T-vormige kamer, kan dit handig zijn, als de radiator niet hangt in de buurt van waar je zelf zit/ligt/hangt...
Dank. Duidelijke toelichting. Ik ga aan de slag!

• Zigg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik zou nog even verder lezen op de site van Tado over vloerverwarming en tado knoppen; dit is het beste op te lossen met een zoneklep bij je vloerverwarming ipv een tado knop.