Oscam om Ci kaartjes van Telenet te decoderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeldbuisje
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 11:51
Ik ben in het bezit van een Vu+ Duo2 Enigma2 ontvanger. Draait momenteel VTI15.0.1 als OS.

Leuke ontvanger vermits hij kan werken met een ingeschoven Ci+ module + cam van Telenet.

Nu is het probleem dat er al 3 Cams gesneuveld zijn in die ontvanger gedurende de loop der jaren. Tegenwoordig 69€ lichter om zo'n Telenet module te kopen.

Blijkbaar kan je middels OSCAM een Ziggo kaart laten werken.
Bestaat er ergens een how-to omdat zelfde met Telenet klaar te krijgen? Als dat überhaupt kan werken.

Mijn dank is groot _/-\o_

groeten,
Gert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Beeldbuisje, zo te zien gebruikt Telenet Nagravision als encryptie. Ik ben bang dat dit niet gaat lukken met enkel een smartcard.

Voor Ziggo geldt, indien Irdeto, relatief eenvoudig voor elkaar te krijgen, indien Nagravision (oud UPC), niet werkelijk echt haalbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Beeldbuisje schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:30:
Ik ben in het bezit van een Vu+ Duo2 Enigma2 ontvanger. Draait momenteel VTI15.0.1 als OS.

Leuke ontvanger vermits hij kan werken met een ingeschoven Ci+ module + cam van Telenet.

Nu is het probleem dat er al 3 Cams gesneuveld zijn in die ontvanger gedurende de loop der jaren. Tegenwoordig 69€ lichter om zo'n Telenet module te kopen.

Blijkbaar kan je middels OSCAM een Ziggo kaart laten werken.
Bestaat er ergens een how-to omdat zelfde met Telenet klaar te krijgen? Als dat überhaupt kan werken.

Mijn dank is groot _/-\o_

groeten,
Gert
Raar, ik heb hier al enkele jaren de zgemma draa en no nooit problemen gehad met de kaartjes

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,