Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 09:21
Ik heb een Asus ZenBook Flip UX562FD (OS: windows 11 22H2) en heb een hardnekkig probleem met mijn WiFi adapter. Sinds ongeveer een maand valt mijn WiFi uit en geeft mijn device manager aan dat het apparaat niet gestart kan worden code 10. Ondanks dat ik van alles geprobeerd heb wat ik op Google heb kunnen vinden, blijft het probleem. Zo heb ik het volgende geprobeerd:
Bios resetten naar default (dat leidt er toe dat bij het opnieuw opstarten ik ongeveer 10 seconden internet heb en wat mij doet vermoeden dat het geen hardware probleem is)
Driver adapter verwijderen
Nieuwste driver van Asus geïnstalleerd
Driver verwijderd
Nieuwste drivers van Intel geïnstalleerd
Drivers van alle netwerkapparatuur verwijderen
Harde reboot (30 seconden power button indrukken)

Ethernet werkt wel gewoon.

Wordt r knettergek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:50
Wellicht is de Wifi chip kapot?
Als je eens een andere wifi chip haalt en die probeert…

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
Het feit dat de adapter altijd even werkt na een bios reset, doet mij sterk vermoeden dat het geen hardware probleem is. Vervangen van adapter of herinstallatie van windows, zijn een beetje mijn last resorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Chipset drivers (dus van je moederbord) up to date of anders juist een oudere versie proberen?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
Ik heb de chipset drivers geinstalleerd, de bluetooth drivers (had ik op de asus website gelezen als mogelijke oplossing) en een bios update.
So far so good: nu werkt de wifi. Heb al het bovenstaande gedaan zonder tussentijds opnieuw op te starten en heb dus geen idee welke (combinatie van) verandering(en) het heeft gedaan. Heb nu al weer 2 minuten wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinant
en... dat was het dan weer. Code 10.
Pagina: 1