Ziggo box en TP-link Wireless N Nano Router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05-2024

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Hallo,
Wie weet wat hier misgaat. Ik wil via een TP-link TL-WR802N v4 mijn vloerverwarming kunnen bedienen via een app. Dit werkte prima via de Netgear router maar we zijn overgestapt naar Ziggo met de router die wordt meegeleverd en het lukt me niet meer om het werkend te krijgen. Ik volg de manual en stel het accesspoint in als client. Toch zie ik via de app nog steeds de installatie niet.

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAkCmTdqDbc12lLIdHMDYSjqDvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqG0vknj3UwQ4jz39Ln0WKq6.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik is het nieuwe witte ziggo modem/router torentje.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: meerdere pogingen via handleiding.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
Waarschijnlijk omdat de gateway en subnet nu anders is. Hoogst waarschijnlijk heeft snapt de tp-link het even niet meer. Je zou een kunnen proberen Ziggo modem even in bridge te zetten en de netgear als router (dhcp server) te laten werken.

Stel je koppelt de netgear los en koppelt tp-link direct aan Ziggo modem/ router, wellicht doet hij het dan.

Je zal even moeten gaan trouble shooten waar het probleem zit. Ik zeg altijd koppelen even alle internet kabels los van Ziggo router en probeer dan tp-link te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Ik heb nu bij het doorlopen van de installatie een andere keuze gemaakt, als static ip. Maar de app ziet de installatie achter de TP-link nog steeds niet. De lampjes lijken aan te geven dat er WiFi verbinding is.
Het werkte voordat we de ziggo modem kregen altijd prima. Snap er niks van. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLClx6xh3E6KszpZgwk1kqh525k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5HTFKUCdqVlfVyJsZmas0OC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgVvJvnjp1yQE7zYGnuWnXZlJTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4J7e5JQWNqB7orn3gDrPlqa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Overigens heb ik in het cv-hok geen utp kabel dus alleen via WiFi mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals @dewiss1993 al aangaf, het ligt aan je IP-addressering. Je hebt destijds een IP voor de TL-WR802N een vast IP-adres gekozen dat werkt binnen het subnet dat je vorige installatie had (behalve dat er een "Netgear" in zat weten we daar niets over), te zien aan je screenshot waarschijnlijk 192.168.0.1

Je Ziggo modemrouter heeft blijkbaar een ander IP subnet, waarschijnlijk 192.168.178.1/24. Je zult dus je IP-adres moeten wijzigen in een IP binnen de reeks van de Ziggo modemrouter, maar buiten de DHCP-reeks ervan. Aangezien je niet aangeeft welk modemrouter je van Ziggo hebt het zou ons, maar vooral ook jezelf aanzienlijk helpen als je uitgebreider en duidelijker was met informatie kunnen we niet zeggen wat het beste zou werken, maar 192.168.178.2 zou allicht een goede gok zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Ik heb het nagezocht. Het is een SmartWifi modem giga. Het aanpassen van het IP adres dat je noemt doe ik dan in de TP-link of in het Ziggo modem?
En waar doe ik goed aan in de TP-link, een static ip of dynamic? In dat laatste geval kan ik het IP niet handmatig aanpassen

Ingewikkeld allemaal. Maar bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dynamisch IP gebruiken en in de modem/ router eventueel vastzetten als dat makkelijker is. Dit is de reden dat je altijd dynamische IP adressen moet gebruiken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snderrr

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Gelukt! Dank voor de hulp.
Ingelogd op de Ziggo router, een vast IP gereserveerd. Die IP ingesteld in de TP-link. En het werkt. Hoe mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
Mooi om te horen. Sommige apparaten kunnen soms wat eigenwijs zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Het werkte goed, voor 1 dag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof een DHCP renew (opnieuw adres verkrijgen) niet lekker gaat.

Log in op je "SmartWifi modem giga" (dat kunnen nog steeds twee verschillende apparaten zijn, eentje van Arris/Commscope, de ander van Sagemcom...) en zoek de volgende informatie op:

1) Wat is "Begin lokaal adres"?
2) Wat is "hoeveelheid apparaten"?
3) Welk IP-adres heb je gereserveerd voor de WR802N? En wat staat bij Lease tijd?

Als de WR802N daar nog netjes tussen staat met adres was je opgegeven hebt, zit het probleem waarschijnlijk in de WR802N. Geef dat ding even een power cycle (stroom eraf, stroom erop). Verholpen? Mooi. Voor nu.

Bij herhaling, of als het gelijk niet werkt, is het handiger een vast IP in de WR802 in te stellen. Eerste uitdaging wordt verbinding ermee maken. Wat zeker zou moeten lukken:

1) sluit een laptop met netwerkkabel aan op de WR802N.
2) geef de WR802N een factory reset (meestal: >10sec een knop ingedrukt houden, zie handleiding voor exact hoe)
3) we weten dat de WR802N per default (zie je tweede post) 192.168.0.1 als IP kiest. Dan moet je op je laptop een IP in zelfde reeks handmatig instellen. Pak bijvoorbeel 192.168.0.2.
4) ga nu met een browser naar 192.168.0.1. Als het goed is kun je in de WR802.

Stel nu in de WR802 een IP in binnen het netwerk van je modemrouter (per default: 192.168.178.0/24, maar buiten de DHCP server range ervan. Wat normaliter werkt: kies een getal dat een lager is dan "Begin lokaal adres" dat je hierboven opzocht. Stel dat die 192.168.178.10 is, pak dan 192.168.178.9. Kies *NIET* het IP 192.168.178.1, want dat is IP van je modemrouter en dan ben je stuk verder van huis. Selecteer "Static IP" en voer het gekozen adres in. Klik op Save/Next.

Waarschijnlijk raak je nu verbinding met de WR802 kwijt. Om het terug te krijgen, moet je je laptop weer op automatisch IP-adres verkrijgen instellen. Dan kom je weer in het netwerk van je modemrouter en zou je als het goed is met je browser weer bij de WR802 kunnen op 192.168.178.9 (of wat je ook gekozen hebt hierboven). Als dat zo is, zou je ook weer bij de vloerverwarming moeten kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snderrr

snderrr

Model 3 - LR MJ2021

Topicstarter
Bedankt voor het duidelijke stappenplan @dion_b Ik ga dit proberen en laat je weten of het dan is opgelost.

Sws hebben we veel problemen sinds de overstap naar Ziggo. Volgens Ziggo gaat de router in storing en gooit het WiFi eruit wanneer het inkomende signaal onvoldoende stabiel is. Ze starten een onderzoek. Maar dit staat los van de vraag over de WR802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Waarschijnlijk is het die WR802 die niet stabiel genoeg is.
Vermoedelijk te ver van de Ziggo router.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1