Horizontaal frezen in muur (Electra verleggen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon-Harry
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-04-2024
In mijn zolder muur wil ik een sleuf maken waar ik een Electra buis door heen ga leggen.

Max 2cm diep en een meter lang. Ik wou eerst over de gehele muur breedte frezen, maar de overige 2m werk ik netjes weg achter de inbouw kast die ik ga maken (loze ruimte daarachter).

Het punt is. Het is de buiten muur van beton en ik wil horizontaal een sleuf maken, verleggen en verticaal frezen is geen optie.

Is dit qua constructie een probleem? Lees daar gemixte dingen over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-e_FyVwc1qqGSqWSHrIdUxVMoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgZ8wdBte5lCD7xUG5CLCrFC.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:47

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
En waarom denk je hier geen gemixte berichten te krijgen ;)

uiteindelijk komt het hier op neer:
je verzwakt de wand. of het een probleem is zal je uit moeten rekenenen.

Ik verwacht geen probleem maar met zekerheid kan niemand dat zonder rekenen zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door twain4me op 04-12-2022 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05
Er worden vele meters in beton gefreesd, heb daar nog nooit iemand aan zien rekenen. Die ene meter zal geen probleem zijn denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Je zit al op zolder, dus zoveel heeft de muur niet meer te dragen. De muur op de begane grond is waarschijnlijk even dik, en die heeft nog twee verdiepingsvloeren te dragen. Ik vind dit constructief niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 23:05
Hoe dik is de muur? Bij ons was die zo'n 30cm dik en hebben we ons daar geen moment druk over gemaakt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.