Osram/Ledvance Smartplug niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18
Eigenlijk iets wat al langer speelt maar wat ik toch eens opgelost wil hebben.
Ik heb diverse Osram/Ledvance smartplugs.
Zowel in de Hue app als in Google Home staan er die "niet bereikbaar" zijn.
In de Hue app kan ik ze wel aantikken en dan werken ze, dit werkt in de Google Home app niet.

Het rare is ik kan ze wel allemaal dmv spraak bedienen.
Zowel als groep als ook individueel.

Mocht ik nu nog iets dergelijks nodig hebben dan komen er gewoon Hue Smartplugs die werken tenminste perfect maar om deze te vervangen terwijl ze toch voor 80% doen wat ze moeten doen is ook zonde.
Neemt niet weg dat ik die laatstee 20% ook wel eens wil gebruiken op momenten dat het uitkomt.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hebben die dat ook op kunnen lossen of is het een gevalletje "Jammer joh".

Mijn profiel op Discogs

Alle reacties

• steenderen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 07:29
Herkenbaar gedrag, alleen dan niet in Google Home maar in Home Assistant. Ik heb 'm verwijderd in de Hue App en daarna opnieuw toegevoegd. Daarna werkte ie weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook, gebruik ze via HUE voor de kerstboom, die staan er vaak in als "niet bereikbaar".
Heb er ook een aantal gekoppeld in HA, deze zijn wel altijd online, maar de router functie doet het dan weer niet naar endpoints, alleen andere routers (Ikea versterkers) willen er mee contacten.

Gewoon hele slecht devices achteraf, die je dus op den duur beter er uit kunt werken als je het mij vraagt ;)

Voor de kerstboom prima geschikt, die 3 weken per jaar 🎄