Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:01
Mijn vraag
Mijn vrouw heeft een nieuwe Iphone, kwam van een 6S die door gebrek aan geheugen onbruikbaar werd.
Alles is automatisch netjes overgezet behalve haar wallet.

Vreemd genoeg wel een oude, al lang verlopen toegangskaart, maar niet de toegangskaarten voor nog komende evenementen en ook niet de bankpas.

Vraag is dus: hoe krijg ik de tickets in de wallet op de nieuwe telefoon? (Door synchronisatie, de mails van de aankoop zijn onvindbaar.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
IOS 16.1.1 (en op de 6S 15.1)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op beide iphones de synchronisatie van de wallet uit en weer aan gezet.

Beste antwoord (via noppus op 04-12-2022 13:57)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Misschien, mocht het synchroniseren echt niet lukken, een ideetje om die toegangskaarten te screenshotten en te AirDroppen naar haar nieuwe phone?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45

BCC

Gooi alle foto’s er eens even af, dan heb je wat meer ademruimte. Normaliter loopt dit via de iCloud

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiΓ«le intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
BCC schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:40:
Gooi alle foto’s er eens even af, dan heb je wat meer ademruimte. Normaliter loopt dit via de iCloud
Zijn er al af. Die 6S zat totaal vol met IOS en "systeemgegevens".

Wekelijks moest er opgeruimd worden om niet totaal vol te zitten. Ondanks bijgekochte iCloud opslag voor de foto's.

Dus elke keer foto's er af, en apps die ze eigenlijk niet wilde missen.

Ik heb er nu nog meer afgegooid, omdat hij niet meer in gebruik is. 1,1GB ruimte zou er moeten zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Misschien, mocht het synchroniseren echt niet lukken, een ideetje om die toegangskaarten te screenshotten en te AirDroppen naar haar nieuwe phone?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Open de Wallet App

Tik op +

Kies β€œvoeg vorige kaart toe” Het kan even duren voordat de kaarten verschijnen.

Kies de gewensten kaarten en voeg toe.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Wat voor methode heb je gebruikt om de data e.d. over te zetten op de nieuwe iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
Haga schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:40:
Open de Wallet App

Tik op +

Kies β€œvoeg vorige kaart toe” Het kan even duren voordat de kaarten verschijnen.

Kies de gewensten kaarten en voeg toe.

Suc6
Ik kan alleen kiezen uit Betaalkaart of creditcard en Openbaarvervoerkaart.
Voeg vorige kaart toe is geen optie.

Het stomme is dat er wel een kaart uit 2017 is gesynchroniseerd.
Archer_VC10 schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:40:
Wat voor methode heb je gebruikt om de data e.d. over te zetten op de nieuwe iPhone?
"hou de telefoons bij elkaar in de buurt en zet alles over" (Of zoiets) In elk geval is er een heleboel wel netjes over gegaan.
d22wth schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:21:
De tickets kon ik airdroppen, en kwamen zo in de nieuwe wallet. Bankpas moet ze zelf maar regelen, dat gaat niet. Thanks.

[ Voor 19% gewijzigd door noppus op 04-12-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

[...]
De tickets kon ik airdroppen, en kwamen zo in de nieuwe wallet. Bankpas moet ze zelf maar regelen, dat gaat niet. Thanks.
Top! Als we toch geen AirDrop hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Ik weet even niet meer hoe het bij mijn telefoon ging, maar volgens mij krijg je vanzelf een vraag om een pas toe te voegen aan Wallet. Dus die moet ze gewoon weer even toevoegen, dan is daarmee het klusje weer rond. Waarschijnlijk ging het mis om dat je 6S nog op een oudere versie stond, mijn Wallet zaken kwamen op dezelfde manier wel allemaal op mijn nieuwe telefoon terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:08

Bob Popcorn

Plop!

Bankpassen moet je bij een nieuwe iPhone altijd opnieuw toevoegen. Anders zou je bij het buitmaken van iCloud gegevens op elke willekeurige iPhone een bankpas van een slachtoffer kunnen flashen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1