Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik heb een huurappartement waarbij de vloerverwarming (via stadswarmte van Equans) niet naar behoren werkt. Momenteel is de vloer koud en binnen 15 graden, thermometer zegt 19.4, en de temperatuur staat normaal op 21 ingesteld (en voor de proef 25).

Afbeeldingslocatie: https://artificialintelligence.works/20221204_110411.jpg

Zover ik zie heeft het dit basisstation (https://www.heima24.de/fu...-stellantriebe-230-v.html) en zijn de zones verdeeld onder de kamers.
Zoals ik het interpreteer geeft de basisstation dat 1-2-3 en 5 aanstaan (zie groene lampjes rechts, de linker twee geven aan dat het in werking is). Alleen de thermische motoren van 1, 2 en 5 lijken niet open te gaan. Zover ik de afgelopen dagen heb gezien hebben 1 en 2 nooit opengestaan (5 niet opgelet) en dat is nou net de woonkamer waar het dus zo koud is. Ik vermoed allicht dat vanwege de druk 4 vanzelf is opengedraaid.

Ik heb al met Equans en Paans (onderhoudsbedrijf) gebeld maar een monteur wordt niet geregeld. Equans zegt doodleuk dat ze een afspraak maken bij Paans, en als je Paans dan later belt zeggen ze dat ze niks vernomen hebben. Dit gebeurd overigens voor heel wat mensen in het complex waar ik woon die allemaal hun eigen verwarmingsproblemen hebben.

Ik heb nu twee vragen:
1. Klopt mijn interpretatie van het probleem?
2. Kan ik de thermische motoren gewoon eraf halen (geen idee nog hoe) en dan zelf ze opendraaien (totdat een monteur langskomt)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

(jarig!)
elke 5 minuten bellen tot er een monteur op de stoep staat. Dat is het enige wat je kan doen. Als je namelijk zelf gaat hobby bobben aan zo'n installatie is dat direct de reden dat de eigenaar zegt "je hebt er aan lopen klooien, je lost het zelf maar op" en dan heb je er helemaal niets aan.

Ja het zuigt, maar de eigenaar moet het fixen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04-2024
Bezulba schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:35:
elke 5 minuten bellen tot er een monteur op de stoep staat. Dat is het enige wat je kan doen. Als je namelijk zelf gaat hobby bobben aan zo'n installatie is dat direct de reden dat de eigenaar zegt "je hebt er aan lopen klooien, je lost het zelf maar op" en dan heb je er helemaal niets aan.

Ja het zuigt, maar de eigenaar moet het fixen.
Daar heb je wel een punt.
Dankjewel.
Maar onder meerdere dekens en lagen aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PloppeR_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Hopelijk is je probleem inmiddels opgelost, maar in dit geval is de eigenaar je verhuurder. Zij zijn verantwoordelijk voor een goed werkend vloerverwarmingsysteem. Zij zullen dan ook een monteur moeten aansturen om het probleem op te lossen. Een warmteleverancier heeft vrijwel nooit de huisinstallatie in beheer. Vergelijkbaar met gas en elektra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-05 14:12
zitten de ventielpennen niet gewoon een beetje vast?

YouTube: HOW TO - Hoe een thermostatische kraan deblokkeren | ENGIE

Ik gebruik zelf liever een platte schroevendraaier om rustig te drukken i.p.v. te slaan met een hamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zo te zien zijn enkel motoren 3 en 4 geopend. Vanuit dit aanzicht: aan de onderkant zit een knopje op de motor, als je die indrukt kun je de motor er vanaf trekken. Op dat moment is het betreffende ventiel geopend en zal er warmte in moeten stromen (uitgaande van een niet vastzittend ventiel). Je kunt de motoren verder gewoon weer opnieuw terugklikken indien gewenst.
Pagina: 1