Houten trap bij PVC-vloer in houtkleur

Pagina: 1
Acties:

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:42

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
In ons vorige huis hadden we een massief eiken vloer.
Mooi als ie net ligt, maar daarna een hoop onderhoud en vlekken en krassen.
Dus dat willen we niet meer.

We gaan een PVC-vloer laten leggen in visgraatmotief. Kleur licht eiken.
Door de hele benedenverdieping, inclusief de hal.
In de hal willen we graag een Z-trap.
Het liefst ook in een licht eikenhout.

Maar nu zijn we 'bang' dat die 2 materialen naast elkaar gaan vloeken.
Dat het er qua kleur, maar ook verschil in uitstraling niet mooi uit gaat zien.

Heeft iemand dit al in zijn huis, of heeft iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7tjCmmoFOfE2jk3c8i9C0VtWUo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N9BIPO1ECaB0LYbZVmvOXgBj.jpg?f=user_large

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:33
Nee zou ik niet doen. Wij hebben onze trappen gerenoveerd (50 jaar oud waren ze met de nodige schade) en ik ben blij dat we gekozen hebben voor een donkerdere kleur. Wij hebben dezelfde keuze moeten maken, maar ik heb absoluut geen spijt van een donkerdere trap. Juist omdat ie afsteekt tegenover de vloer ziet het er mooi uit en valt hij ook beter op. De persoon die de boel kwam inmeten vond ook dat we de juiste keuze hadden gemaakt. Hij heeft tig trappen gezien en de trappen die dezelfde kleurstelling hadden gingen inderdaad vloeken. Volgens hem deels vanwege dezelfde kleur, maar vooral omdat het patroon net niet overeenkomt of de legrichting (en bochten) vloekt met de vloer. Het blijft immers een trap, het is erg moeilijk die naadloos aan te laten sluiten op de vloer met dezelfde pvc delen. Kortom, ik verwacht daar niet het beste resultaat mee.

Onze stootborden hebben we wit gemaakt. Daar ben ik ook blij mee. Geen lompe massieve unit van een trap, maar echt traptreden voor mijn gevoel.

Tot zover de mening van mij, mijn partner, enkele familieleden en de traprenovatiemeneer :)

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:42

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Zenomyscus schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:09:
Nee zou ik niet doen. Wij hebben onze trappen gerenoveerd (50 jaar oud waren ze met de nodige schade) en ik ben blij dat we gekozen hebben voor een donkerdere kleur. Wij hebben dezelfde keuze moeten maken, maar ik heb absoluut geen spijt van een donkerdere trap. Juist omdat ie afsteekt tegenover de vloer ziet het er mooi uit en valt hij ook beter op. De persoon die de boel kwam inmeten vond ook dat we de juiste keuze hadden gemaakt. Hij heeft tig trappen gezien en de trappen die dezelfde kleurstelling hadden gingen inderdaad vloeken. Volgens hem deels vanwege dezelfde kleur, maar vooral omdat het patroon net niet overeenkomt of de legrichting (en bochten) vloekt met de vloer. Het blijft immers een trap, het is erg moeilijk die naadloos aan te laten sluiten op de vloer met dezelfde pvc delen. Kortom, ik verwacht daar niet het beste resultaat mee.
Jij (en je trappenman) geeft goed onze angst weer.
Onze trap moet helemaal opnieuw, want deze is te stijl.
Vooralsnog denken we aan een Z-trap.
Ook al gedacht om deze in zwart te doen.
Dus wel houtnerf maar in een zwarte kleur.
Rubberwood lees ik her en der.