Datum & tijd bug in bepaald forum?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05
Sinds enkele dagen valt het mij op dat in het Themaforum: oorlog in Oekraïne topic, datum & tijd van topics niet altijd de juiste cq datum van vandaag weergegeven wordt.

Ik heb dit op Firefox en Edge getest en beide geven dezelfde resultaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0rNxGdvi__BQcohuyROQIr4Jmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u53kQeY8Di35xOMZGcksGOiq.png?f=fotoalbum_large

De 4 gemarkeerde topics zouden een datum-tijd notatie van b.v. "03-12 22:26" moeten hebben, ipv alleen de tijd.

Nb: ik zie dat ik dit in meerdere fora heb, o.a. ook de huiskamer.

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 04-12-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:20
Lijkt er meer op dat men gekozen heeft voor alleen een tijdsweergave indien de laatste post minder dan 24 uur geleden gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bijna goed, er staat geen datum bij als die datum de huidige dag zou zijn. Dus niet perse 24 uur. Not a bug :)

[ Voor 17% gewijzigd door Kees op 04-12-2022 09:45 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
Even een nieuw screenshot, zojuist gemaakt op 05-12-2022 09:40am

Bij de laatste reactie van bv DanielWW2 had ik een datum/tijd notitatie van "04-12 23:07" verwacht want deze reacties zijn gister 04-12 geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Azf6iI3zs-M_rX6woSK1Txj81To=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uS5mwDma98Po0cOkOEORA9Yk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 05-12-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14

crisp

Devver

Pixelated

De code doet tijdstippen van dezelfde dag, of minder dan 12 uur geleden als H:i opmaken.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

crisp schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:38:
De code doet tijdstippen van dezelfde dag, of minder dan 12 uur geleden als H:i opmaken.
Voor de rest van de niet-PHP-sprekende wereld, dat is "HH:mm". :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
crisp schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:38:
of minder dan 12 uur geleden als H:i opmaken.
Is dat verwacht gedrag c.q. gewenst gedrag? Want nu lijkt het alsof het posts zijn die in de toekomst gemaakt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_Arthur schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:56:
[...]

Is dat verwacht gedrag c.q. gewenst gedrag? Want nu lijkt het alsof het posts zijn die in de toekomst gemaakt zijn ;)
Dat is bewust zo gedaan ja, en is ook al jaren zo...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
crisp schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:59:
Dat is bewust zo gedaan ja, en is ook al jaren zo...
Maar, dat is toch een beetje raar? Na 12:01PM is het natuurlijk prima want dan zijn alle post-tijden 12+uur geleden. Maar alles daarvoor lijkt het alsof ze uit de toekomst komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_Arthur schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:20:
[...]

Maar, dat is toch een beetje raar? Na 12:01PM is het natuurlijk prima want dan zijn alle post-tijden 12+uur geleden. Maar alles daarvoor lijkt het alsof ze uit de toekomst komen ;)
Dan heb je een bar slecht gevoel voor tijd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
crisp schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:35:
Dan heb je een bar slecht gevoel voor tijd ;)
Dit is een "Computer says No" antwoord ofzo?

Ik probeerde nog enigzins constructief te zijn, maar het is natuurlijk knap waardeloos als een groot tech forum dit niet eens als een probleem/bug ziet, maar als een 'feature'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_Arthur schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:50:
[...]

Dit is een "Computer says No" antwoord ofzo?

Ik probeerde nog enigzins constructief te zijn, maar het is natuurlijk knap waardeloos als een groot tech forum dit niet eens als een probleem/bug ziet, maar als een 'feature'.
Je bent wel de eerste die dit blijkbaar verwarrend vind. Het is een bewuste keuze geweest om in bepaalde situaties enkel een tijdstip te laten zien. Als je om 9 uur 's ochtends een tijdstip van 22:30 ziet dan is dat logischerwijs de vorige avond. Om verwarring te voorkomen doen we dat alleen bij tijdstippen van minder dan 12 uur geleden (en niet 24 uur).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Persoonlijk zou ik het gedrag zoals @Kees het beschrijft logischer vinden:
Kees schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:44:
Bijna goed, er staat geen datum bij als die datum de huidige dag zou zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
crisp schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:07:
Om verwarring te voorkomen doen we dat alleen bij tijdstippen van minder dan 12 uur geleden (en niet 24 uur).
Het zou nog minder verwarrend zijn als dat alleen bij tijdstippen gedaan wordt die "vandaag" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We gebruiken dezelfde logica bijvoorbeeld ook in de listings van artikelen. Tenzij heel veel meer mensen aangeven dit verwarrend te vinden zie ik op dit moment geen reden om dit aan te passen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
crisp schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:44:
We gebruiken dezelfde logica bijvoorbeeld ook in de listings van artikelen. Tenzij heel veel meer mensen aangeven dit verwarrend te vinden zie ik op dit moment geen reden om dit aan te passen.
Dat ziet er heel prima uit. d:)b Maar er zijn na 21:17 gisterenavond dan ook geen artikelen meer gepost. :+

Ik denk dat ik het nooit eerder bewust ben tegengekomen. GoT gebruik ik vooral via "Active topics" en via "Mijn topics". Op de eerste is alles recent, op de laatste zie ik overal de volledige datum/tijd, ook bij reacties van vandaag.

Maar dat het mij (en anderen?) nooit is opgevallen wil niet zeggen dat ik ook maar iets van deze keuze begrijp. Als er nu in de topiclisting topics met een laatste reactie van 21:43 en 21:45 boven elkaar staan is het voor mij totaal niet logisch dat er bij de eerste een datum staat en bij die tweede niet. Zonder op de klok te kijken zou mijn eerste gedachte ook zijn dat die laatste dan van vandaag moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 06-12-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
Xander schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:44:
GoT gebruik ik vooral via "Active topics" en via "Mijn topics". Op de eerste is alles recent, op de laatste zie ik overal de volledige datum/tijd, ook bij reacties van vandaag.
Op deze manier gebruik ik het forum ook voornamelijk. Dus ook nooit eerder opgevallen. Totdat ik wat vaker het 'thread-overzicht' gebruikte de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Maar dat het mij (en anderen?) nooit is opgevallen wil niet zeggen dat ik ook maar iets van deze keuze begrijp. Als er nu in de topiclisting topics met een laatste reactie van 21:43 en 21:45 boven elkaar staan is het voor mij totaal niet logisch dat er bij de eerste een datum staat en bij die tweede niet. Zonder op de klok te kijken zou mijn eerste gedachte ook zijn dat die laatste dan van vandaag moet zijn.
Maar dat zal dus niet voorkomen, omdat die 21:43 dan niet dezelfde dag is en meer dan 12 uur geleden en dan dus een datum erbij krijgt ;)

De rationale erachter is dat je bij enkel een tijdstip niet echt hoeft na te denken over de datum. Zodra er ergens een datum bij staat moet je al gaan nadenken of dat wellicht gisteren was, of nog eerder (ik ben typisch een persoon die nooit precies weet welke datum vandaag is).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
crisp schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:49:
De rationale erachter is dat je bij enkel een tijdstip niet echt hoeft na te denken over de datum. Zodra er ergens een datum bij staat moet je al gaan nadenken of dat wellicht gisteren was, of nog eerder (ik ben typisch een persoon die nooit precies weet welke datum vandaag is).
Huh wat?

Het is echt heel simpel: alles met alleen tijd == vandaag. Alles met een datum+tijd == in elk geval gister (cq gepost tot/op 05-12-2022 23:59:59).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
crisp schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:49:
[...]

Maar dat zal dus niet voorkomen, omdat die 21:43 dan niet dezelfde dag is en meer dan 12 uur geleden en dan dus een datum erbij krijgt ;)
Dat zeg ik toch?
Als er nu in de topiclisting topics met een laatste reactie van 21:43 en 21:45 boven elkaar staan is het voor mij totaal niet logisch dat er bij de eerste een datum staat en bij die tweede niet.
Ik mis hem alleen bij de tweede.
Het zal wel aan mij liggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjxOtIGgI9PlvTfkAtA6eFPHEjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M6s7RX6lprMd5SkgUAyRr3R5.png?f=fotoalbum_large

Al deze topics zijn van gisteren maar dat vind ik bij de onderste 3 persoonlijk toch echt duidelijker.

Iemand die de datum niet bijhoudt zou wellicht denken dat de onderste 3 van éérgisteren zijn, want ze zijn overduidelijk niet alle 6 van dezelfde datum, toch?!

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 06-12-2022 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 08:30
Ik vind het wel raar dat je bij 2 posts van gisteren bij de 1 wel een tijd ziet staan en bij 1 niet, terwijl ze kort achter elkaar zijn gepost.
Dus nu is het 9:58

2 topics met posts van gisteren, 1 laatst om 21:59 en 1 laatste om 21:57. Bij de 1e zie je geen datum en bij de 2e wel dan..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

_Arthur schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:51:
[...]

Huh wat?

Het is echt heel simpel: alles met alleen tijd == vandaag. Alles met een datum+tijd == in elk geval gister (cq gepost tot/op 05-12-2022 23:59:59).
Ik begrijp de huidige notatie en heb er nooit moeite mee gehad, maar vind wel dat dit voorstel veel logischer is nu er even bij stil wordt gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik verplaats dit topic wel even naar Mooie features zodat onze productowners en UX'ers zich hier ook eens in kunnen verdiepen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1