Ervaring keramische natuursteen look tegels met reliëf

Pagina: 1
Acties:

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 06:53
Goedendag,

Wij gaan binnenkort voor een nieuwe vloer. Met het oog op onderhoud en jonge kinderen willen wij een tegel vloer. Wij hebben mooie tegels gezien, maar vragen ons af hoe praktisch dit in het dagelijks gebruik is.

Het gaat om natuursteen look tegels van keramiek met reliëf. Het zijn dus geen gladde tegels, maar het lijkt dus op steen met lichte hoogte verschillen (reliëf) erin. Zelf ben ik bang dat dit niet praktisch is met bv tafels (wiebelen?). Eettafel stoelen met wieltjes lijkt me niet soepel te rollen en zonder wieltjes lijkt me weer dat ze moeilijk schuiven. Ook ben ik bang dat je met zware spullen verschuiven, stukjes kunnen afbreken.

Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met dit soort stenen en zou graag willen horen hoe dit in de praktijk werkt.

Dank je wel!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Hier ligt keramisch parket met reliëf. Mag ik aannemen dat dit ongeveer hetzelfde is als wat jij zoekt?

De tegels zijn allemaal niet exact recht, maar staan heel licht bol. By design om het tegelwerk makkelijker te maken, begreep ik van de tegelzetter. De meubels staan allemaal als en huis. We hebben er viltjes onder geplakt en die vangen het verschil op zonder dat er iets gaat wiebelen.
Het staat en valt natuurlijk wel met hoe nauwkeurig de tegelzetter te werk gaat, maar als je een goeie hebt moet het goed komen.

Overigens met zeer jonge kinderen: dat werkt prima op keramiek. Ja, vallen is meer auw, maar ze leren snel voorzichtig te zijn! Bijkomend voordeel: als kindje iets te zwaars wilt tillen en het valt, is de tegel niet gelijk kapot. Laminaat of parket zou dan wel gelijk een deukje hebben. Morsen is opgelost met een doekje zonder dat er iets in trekt.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-01 15:07
Met ^, maar nog een kleine opmerking erbij: kousen of knieën van broeken verslijten wel wat sneller.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Mijn schoonouder hadden een tegelvloer met reliëf. Na verloop van tijd vervuilt dat en zal je het grondig moeten reinigen. Water van de dweil blijft in het reliëf achter. Verder geen nadelen gehoord.

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
Scheppie schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:56:
Mijn schoonouder hadden een tegelvloer met reliëf. Na verloop van tijd vervuilt dat en zal je het grondig moeten reinigen. Water van de dweil blijft in het reliëf achter. Verder geen nadelen gehoord.
De oplossing is een stoomreiniger, kost 8 tientjes ofzo maar werkt top.