Waterdruk douchekop afgenomen bij nieuwbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 21:23
Hallo tweakers,

Sinds kort zijn mijn vriendin en ik in een nieuwbouw huis getrokken. We hebben sinds het intrekken veel problemen gehad met onze warmptepomp en vloerverwarming (driewegklep verkeerd om, kapot etc). Nu deed onze douche het in eerste instantie niet goed omdat de water temperatuur niet boven de 30 graden uitkwam. Toen het probleem met de warmtepomp was opgelost deed onze douche het goed. We hebben een dubbele douchekop met een gewone en een regendouche. Nu is sinds vorige week de druk in de douchekop ineens zo laag dat het zielige straaltje wat er uitkomt niet lekker is. Ik heb al melding gemaakt, maar zit al een week op antwoord te wachten wie of welke partij het moet oplossen.

Iemand enig idee bij wie dit zou moeten liggen? Is dit gerelateerd aan de warmtepomp of wie is hier voor verantwoordelijk. Ik wil gewoon fatsoenlijk kunnen douchen zonder zo'n zielig straaltje.

Sidenote dat de douchekop in de badkuip wel gewoon een goede straal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En hoe zit het in de buurt? Krijgen de buurtgenoten ook ene lullig straaltje uit je douchekop?
Bij ons is het pompstation een aantal jaar geleden veranderd van locatie waar ze pompen (kan blijkbaar), en sindsdien was de druk afgenomen, maar na klachten bleek deze toch binnen de marge te liggen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27
AW_Bos schreef op zondag 4 december 2022 @ 01:21:
En hoe zit het in de buurt? Krijgen de buurtgenoten ook ene lullig straaltje uit je douchekop?
Bij ons is het pompstation een aantal jaar geleden veranderd van locatie waar ze pompen (kan blijkbaar), en sindsdien was de druk afgenomen, maar na klachten bleek deze toch binnen de marge te liggen.
Ts schrijft dat de douchekop in de badkuip wel gewoon een goede straal heeft dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:14
Is de douchekop niet gewoon verstopt? Als de andere douche gewoon werkt kan je veel uitsluiten... ik zou m er even afhalen. Kijken hoe de druk is zonder kop. En zit er niet gewoon troep in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Wat je kunt checken is of er wel voldoende water uit komt als je de douche thermostaat op koud water zet. Als dat het geval is dan is er onvoldoende warm water. Kan een probleem met de druk of temperatuur zijn. Als je met alleen koud water ook bijna geen waterdruk krijgt dat zit er iets verstopt in de douchekop/kraan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:07
Veel kranen hebben een klein filtertje bij de inlaat, wellicht wat bouw gruis wat zich verzameld heeft voor de kraan aansluiting en voorkomt dat ie goed doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Douchekop er al even afgedraaid?

Vervelend zeg als je net je nieuwbouw huis in ontvangst hebt genomen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jlampie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-08 15:39
Er zal vuil kunnen zitten in de douchekop filtertjes (soort inwendige perlator) of thermostaatkraan filtertje (als die er in zit…)

Nieuwbouw leidingen zitten vol met slijpsel… of zand… eerste jaar moet je al je perlators van je kranen goed in de gaten houden. Zeker de wasmachine kraan! Als je wasmachine te weinig water krijgt kan die ook gaan zeuren. (Was bij ons het geval!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
ik zal straks de douchekop er even afdraaien om te kijken of daar het probleem zit. Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:12
Niet om je zenuwachtig te maken maar kan ook lekkage zijn, als de aansluiting niet (goed) afgeknepen was bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piper
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24

Piper

No guts, no glory

Hier was het probleem toen het zwarte rubber ringetje tussen de kop en slang wat scheef zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enoxiz
net de kop eraf gehaald en het rubbertje zat in ieder geval schuin. Lijkt dat de douchekop gewoon stuk is. Verwisseld met de douchekop van het bad en die werkt veel beter. Ik ga contact zoeken met de leverancier en vraag om een nieuwe. Thanks allemaal in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Een douchekop kan niet echt stuk zijn. Je kan alleen de waterstroom beperkt hebben door een foute installatie. Bijvoorbeeld een verkeerd geïnstalleerde pakking.

Dit is een nieuw huis, 90% kans dat het gewoon troep in de leiding is. Gewoon alles even losmaken, schoonmaken en goed instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enoxiz
Mathijs22 schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:59:
Een douchekop kan niet echt stuk zijn. Je kan alleen de waterstroom beperkt hebben door een foute installatie. Bijvoorbeeld een verkeerd geïnstalleerde pakking.

Dit is een nieuw huis, 90% kans dat het gewoon troep in de leiding is. Gewoon alles even losmaken, schoonmaken en goed instaleren.
douchekop van de badkuip deed het prima, verwisseld met die van de douche en het werkt prima. Enige verschil is de douchekop. De slang had gewoon goede waterdruk. Dus ergens in de douchekop zit het probleem, niet in de installatie.
Pagina: 1