Toon posts:

Nieuwe hdd in ouwe compaq pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een compaq pc, met maar 2 gb opslagruimte. hij wil deze nu gaan vergroten, is het mogelijk om hier nu zomaar een nieuw type schijf in te hangen (ATA 100) Zelf heb ik helemaal geen ervaring met compaqs, maar je hoort die dingen over hardware incompatibiliteit.

Verwijderd

moet volgens mij wel kunnen.. gewoon de schijf op een normale ATA33 kabel aansluiten en draaien maar!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 16:36
Hoe oud is oud ?? Wanneer het een P1 is kan het nog zijn dat ie maar tot 8,4 Gb gaat, qua bios ondersteuning. En ik weet niet of het op te lossen is met diskmanagers.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het zo'n p1 ding, ik heb hem nog nooit gezien

Verwijderd

Welk type is het??, een Prolinea of een Deskpro 2000 of 4000?

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 20:43
Tuurlijk kan het in een 386 kan je ook een 40GIG schijf plaatsen moet je hem wel in stukken hakken.

Een HD is downwards compatible dus ATA 100 draait dan op 66Mhz of 33MHZ.

Lijkt me geen probleem :)

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden een post gedaan met zo ongeveer dezelfde vraag. Ik heb eens getracht een 10 Gb schijf in een Compaq P133 te bouwen. Het capaciteitprobleem heb ik niet gezien daar het systeem weigerde op te starten. De schijf was namelijk geen schijf met de specifieke Compaq firmware. Uit de reacties die ik destijds kreeg leek het er op dat ik de enige was die dat probleem had. Vanuit persoonlijke ervaringen wens ik je dus veel suc6.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Gooi er eens jouw (grotere?) hd in en kijk wat er gebeurt

Juist

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:17

DSK

boeiend...

Dat moet normaal lukken, en als er problemen zijn, zou je toch beter de ROMPaq van dat systeem downlaoden van Compaq dan heb je tenminste een Softwarematige BIOS :?

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgen effe met die kennis overleggen, kijken of die er nog zin in heeft.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Waarschijnlijk moet je een rompaq installeren voor gebruik van hd's groter dan 8,4 Gb,,,,

Heb ik net een half uur geleden ook gedaan,,,,

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Pagina: 1