Rechthoekige kabelgoot 4 bij 2 cm gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:54

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik heb nu 2 standaard pvc elektrabuizen in mijn muur gestucd zitten bij mijn TV. Vraag me niet waarom dat is....

Ik wil deze eruit halen en één nieuwe buis erin zetten. Het liefst met zo min mogelijk hak en breekwerk. Het is maar een dun muurtje.

Nu zoek ik dus een rechthoekige kabelgoot/buis van ca. 2cm diep en 4 cm breed. Dit lijkt echter niet te bestaan, maar dat kan ik moeilijk accepteren. Het moet toch bestaan van plastic of metaal....

Kom niet verder dan dit, maar dat is dus onnodig groot. Er hoeft straks alleen een oneconnect kabel van Samsung doorheen.

https://www.karwei.nl/ass...9x25-mm-2-meter/p/B225057

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
https://www.attema.com/nl...5-kabelkoker-wit-ral-9010 ?

Maar dit soort kokers zijn natuurlijk eigenlijk niet bedoeld om in de muur te stucen, het is bedoeld voor opbouwmontage. Als je het met een dunne laag stuc afwerkt zou dat wel eens kunnen gaan scheuren omdat het deksel makkelijk vervormd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Bedankt, dat is wel een risico..40mm pvc lijkt vooralsnog het beste alternatief

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 19:44
Heb zelf 15 jaar geleden precies hetzelfde gedaan. Zit ca. 1 cm stuk op (mp75).
Tot nu toe nooit gescheurd, maar je moet er geen flinke klap op geven ander kun je natuurlijk wel bedenken wat er gebeurt.
Door 'werking' is het bij mij in ieder geval niet gescheurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 19:44
Ps. Ik heb de bodem naar de voren geplaatst. Bodem is iets steviger dan de deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Zoiets? https://www.staalvakman.n...lankstaal-40x20x2-mm.html

En hoeveel keus wil je hebben: https://www.staalvakman.nl/koker/stalen-koker-rechthoek/

En ook in aluminium: https://www.aluminiumvakm...25385&filter%5B%5D=525415

Je zal nu meer last hebben van keuzestress denk ik :)

[ Voor 72% gewijzigd door Houtenklaas op 03-12-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Yes keuzestress. Eens kijken waar we het kunnen halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Je loopt met een onbehandelde stalen koker volgens mij wel het risico dat het roest als je er gips tegenaan smeert (gips is nat). Dit kan bruine plekken in je stucwerk geven. Niet voor niets dat "gipsplaatschroeven" speciaal behandeld zijn om niet te roesten.

De aluminium koker lijkt me dan de veiligste keuze.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Toevallig zat ik daar net aan te denken @Xander
Alu moet wel veilig zijn daar zijn die hoekprofielen volgens mij ook van die stukadoors gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:51
Wat je nog kunt overwegen is om de goot met de hand kleiner te maken. Dat heb ik gedaan. Bij ons zit alleen het grote/brede stuk van de kabelgoot in de muur. Het kleine stuk heb ik eraf gehaald - bijvoorbeeld met een multitool - dan blijft er ongeveer 4x2cm over.

Als je hem dan nog wat minder diep wilt hebben zitten kun je ook nog de 'achterkant' niet gebruiken. Bij ons zit de bovenkant met twee of drie rvs schroeven in de muur zonder de achterkant. Hierdoor heb je de mogelijkheid om ook met de hoogte van de buis te spelen.

Ik zag een risico in het feit dat de kabels dan langs de muur zouden lopen en wellicht minder goed doorgevoerd konden worden. Dat was geen enkel probleem en als het eenmaal zit dan kom je er eigenlijk nooit meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Flans schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:41:
[...]

Wat je nog kunt overwegen is om de goot met de hand kleiner te maken. Dat heb ik gedaan. Bij ons zit alleen het grote/brede stuk van de kabelgoot in de muur. Het kleine stuk heb ik eraf gehaald - bijvoorbeeld met een multitool - dan blijft er ongeveer 4x2cm over.

Als je hem dan nog wat minder diep wilt hebben zitten kun je ook nog de 'achterkant' niet gebruiken. Bij ons zit de bovenkant met twee of drie rvs schroeven in de muur zonder de achterkant. Hierdoor heb je de mogelijkheid om ook met de hoogte van de buis te spelen.

Ik zag een risico in het feit dat de kabels dan langs de muur zouden lopen en wellicht minder goed doorgevoerd konden worden. Dat was geen enkel probleem en als het eenmaal zit dan kom je er eigenlijk nooit meer aan.
Bedankt ook een goede optie! Ik ga zo eerst eens het bestaande eruit halen en dan kijken wat er voor sleuf tevoorschijn komt.

Laat nog wel weten wat het resultaat gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1YY28Pxj8hMlMswk2XKLeoDxYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Br9OSUJh0EFsNSVGxj89QDtC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben voor @Flans zijn optie gegaan. Bedankt allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:51
Zo zag het er bij ons inderdaad ook ongeveer uit :) Hoe heb je hem vastgemaakt aan de muur? Ik neem aan dat je de achterkant ook gebruikt hebt en die in de muur hebt vastgezet.

Strijk de boel nog wel even voor met een voorstrijkmiddel voor gladde ondergronden. Zodat het gips straks genoeg 'grip' heeft om te hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Nee ik ga hem nog even vastzetten met een schroef aan de randen. Achterkant pastte ook niet bij mij.

Schilder zorgt voor de nette afwerking ☺️

[ Voor 19% gewijzigd door PnD op 05-12-2022 09:31 ]

Pagina: 1