Nieuw allround office /gaming monitor zonder nano IPS scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
Ik ben op zoek naar een 27 inch 1440p monitor voor office werk en af en toe een spel te spelen. G-Sync/Freesync compatible dus, maar ook met fatsoenlijke kleuren voor office en als tweede scherm voor fotobewerking Voor fotobewerking heb ik een https://tweakers.net/pric...sharp-u2723qe-zilver.html op het oog.

Ik heb nu een Lenovo Legion Y27q-20, maar die gaat terug. Ik ben erg gevoelig voor flikkerende beeldschermen, ook op hoge frequenties, plasma TVs had ik ook al last van. De Lenovo Legion Y27q-20 blijkt een nano IPS scherm te hebben en daar heb ik last van, ook na calibratie en terugschroeven helderheid. Ik merk dat ik liever naar mijn oude Dell monitor kijk in een multi monitor setup dan naar de Lenovo (ga ik dus terug sturen helaas).

Wat is je budget?

Moet een beetje redelijk blijven, maar budget is niet het grootste issue, budget rond de 400 euro, maar als het 500 euro wordt voor een echt goede lig ik er ook niet wakker van.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor zakelijke monitoren ben ik gecharmeerd van Dell. Liever geen hardcore gamer uiterlijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Systeem is een AMD 3600 met een 1660 super, die ik nog een keer wil upgraden nu prijzen wat normaler aan het worden zijn.

Kortom, niet nano IPS of SS IPS , 27 inch scherm met minimaal 1440p, 100Hz+ en freesync/G-sync compatible en geen gebogen scherm. Ik heb qua kleuren wel een voorkeur voor IPS, VA is een kwestie van onbekend maakt onbemind.

Online wordt deze geadviseerd, zou geen wide gamut/ nano ips zijn:

uitvoering: LG UltraGear 27GL83A-B Zwart

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het probleem "Nano" of is het probleem de PWM aansturing van het backlight?
The Lenovo Y27q-20's backlight is flicker-free, which helps minimize image duplication and reduce eye strain.
https://www.rtings.com/monitor/reviews/lenovo/legion-y27q-20

De backlight zou het dus niet moeten zijn, maar nano heeft niks met flikkering te maken.
Ik ben op zoek naar een 27 inch 1440p monitor voor office werk en af en toe een spel te spelen. G-Sync/Freesync compatible dus, maar ook met fatsoenlijke kleuren voor office en als tweede scherm voor fotobewerking Voor fotobewerking heb ik een https://tweakers.net/pric...sharp-u2723qe-zilver.html op het oog.
Niet de 32"? ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-12-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
Olaf van der Spek schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:24:
Is het probleem "Nano" of is het probleem de PWM aansturing van het backlight?

[...]

https://www.rtings.com/monitor/reviews/lenovo/legion-y27q-20

De backlight zou het dus niet moeten zijn, maar nano heeft niks met flikkering te maken.

[...]

Niet de 32"? ;)
Ik ervaar het scherm als onrustig en had er al snel last van. Op internet lees ik dat er meer mensen zijn die er last van hebben. Ik had de review gelezen op rtings en dacht dat ik wel goed zou zitten met dit scherm, vandaar dat ik ervoor gekozen had. Nano heeft te maken met het type led wat gebruikt wordt. Het LG IPS nano scherm wordt ook als knippervrij omschreven en daar hebben sommige mensen dus ook last van, die gaat met 20 kHz, wat ik niet zou moeten kunnen zien.

De 32 inch is mij wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou het niet kunnen liggen aan het lichtspectrum in plaats van aan de frequentie?
Waar komt die 20 kHz vandaan, zie hem niet bij rtings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
Kan inderdaad ook aan het spectrum liggen, heb ik ook wel wat over gelezen, ik zie de frequentie ook niet op rtjngs.ik heb ondertussen zoveel gelezen dat ik het ook niet precies weet.