Ik heb die van mij 2 dagen geleden ontvangen. Even een korte samenvatting van de plus- en minpunten die ik inmiddels al geconstateerd heb:
Min:
Min:
- Fiets is zwaarder dan gedacht.
- Naar verhouding te hoge rolweerstand door de vele lagers.
- Naar verhouding te veel kabaal bij rollen (zonder motor; ook door de vele lagers).
- Accu kan niet worden opgeladen terwijl hij in de fiets zit.
- Zelf bij de bestelling het langst/hoogst mogelijke stuurframe besteld, en dan nog zit je voorovergebogen op de fiets. Is meer een mountainbike model ipv. een normale fiets.
- Connecten met bluetooth hapert soms.
- Geen versnellingskeuze, waardoor bij hogere snelheden de trapsnelheid veel te hoog wordt.
- Vooralsnog geen maximum snelheid begrenzing instelbaar in de app; ik neem aan dat dit naderhand bij een firmware update alsnog kan worden toegevoegd. Er is wel een power-begrenzing mogelijk, maar in Zuid-Limburg bij 10% hellingen is een powerbegrenzing uiteraard zinloos (kom je de helling niet meer op).
- Accu soms wat stroef bij eruithalen.
- Schuimgevulde banden zijn bij lage temperaturen keihard en dus oncomfortabel.
- Het standaard meegeleverde zadel is vrij hard. Het is nog onduidelijk in hoeverre dit makkelijk te vervangen is door een ander zadel dat lokaal gekocht wordt.
- De meegeleverde spatborden ogen een beetje goedkoop, de instructie-handleiding hiervoor is te summier, en er ontbreken schroefjes voor de montage.
- Hij ziet er daadwerkelijk zo cool uit als in de promo-video's.
- Fingerprint lock werkt naar behoren.
- Remmen voldoen goed, ook naar beneden via een 10% helling.
- Lampen zijn uitstekend. Het is alleen nog een beetje onduidelijk hoe de knipperlichten functioneren.
- De remlichten zijn perfect.