Reevo hubless e-bike ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGless
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 01:09
Ik heb die van mij 2 dagen geleden ontvangen. Even een korte samenvatting van de plus- en minpunten die ik inmiddels al geconstateerd heb:
Min:
  • Fiets is zwaarder dan gedacht.
  • Naar verhouding te hoge rolweerstand door de vele lagers.
  • Naar verhouding te veel kabaal bij rollen (zonder motor; ook door de vele lagers).
  • Accu kan niet worden opgeladen terwijl hij in de fiets zit.
  • Zelf bij de bestelling het langst/hoogst mogelijke stuurframe besteld, en dan nog zit je voorovergebogen op de fiets. Is meer een mountainbike model ipv. een normale fiets.
  • Connecten met bluetooth hapert soms.
  • Geen versnellingskeuze, waardoor bij hogere snelheden de trapsnelheid veel te hoog wordt.
  • Vooralsnog geen maximum snelheid begrenzing instelbaar in de app; ik neem aan dat dit naderhand bij een firmware update alsnog kan worden toegevoegd. Er is wel een power-begrenzing mogelijk, maar in Zuid-Limburg bij 10% hellingen is een powerbegrenzing uiteraard zinloos (kom je de helling niet meer op).
  • Accu soms wat stroef bij eruithalen.
  • Schuimgevulde banden zijn bij lage temperaturen keihard en dus oncomfortabel.
  • Het standaard meegeleverde zadel is vrij hard. Het is nog onduidelijk in hoeverre dit makkelijk te vervangen is door een ander zadel dat lokaal gekocht wordt.
  • De meegeleverde spatborden ogen een beetje goedkoop, de instructie-handleiding hiervoor is te summier, en er ontbreken schroefjes voor de montage.
Plus:
  • Hij ziet er daadwerkelijk zo cool uit als in de promo-video's.
  • Fingerprint lock werkt naar behoren.
  • Remmen voldoen goed, ook naar beneden via een 10% helling.
  • Lampen zijn uitstekend. Het is alleen nog een beetje onduidelijk hoe de knipperlichten functioneren.
  • De remlichten zijn perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjaspers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-03 10:02
2 weken geleden ook na 2,5 jaar wachten mijn fiets gekregen. Naast de eerder genoemde punten is er nogal wat mis aan de fiets (BT connecteeert niet dus geen app-functie (Pixel 7), simslot afgebroken dus geen connectivity, knipperlicht doet 't niet, het plastic frame sluit niet netjes aan. Ding maakt enorme herrie (het is me gelukt om er 1 keer 500m mee te rijden), bij achteruit duwen hapert de gearbox. Support is enkel per email, met helaas alleen maar lousy excuses.
Geen aanrader, sterke afrader zelfs. Jammer van de USD 2800 down the drain. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25

Vliegvlug

Flight Simple

Kon me niets voorstellen bij een hubless e-bike dus ik heb het even opgezocht: Reevo bikes

En omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p2h2QJXDh-R47Hu9ZmYgAq7idE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KNDXuJykZSvuJKeSgeNJGGaJ.webp?f=user_large

Ziet er wel futuristisch uit maar goed om uit deze twee praktijk ervaringen te horen dat het geen aanrader is.
Wel jammer natuurlijk maar hopelijk komt iemand nog eens met een beter design maar er moet natuurlijk altijd iemand de eerste stap zetten ook al is dat niet meteen een shot in de roos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik vroeg mij af, bestaat dit merk nog? Op socials zie ik al een jaar geen updates meer en de bi-weekly update voor het verzenden van fietsen is voor het laatst een jaar geleden bijgewerkt. Je kan nog fietsen bestellen en ik zie nergens of ze failliet zijn oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuGless
Zoals je in deze thread ziet, hebben ze minstens afgelopen feb nog uitgeleverd. Ik heb, nadat ik de mijne ontvangen heb in dec 2022, de updates niet meer gevolgd van de verzendingen. Maar er zijn verzendstatus pagina's die denkelijk alleen toegankelijk zijn als je besteld hebt. Als ik moet raden, zijn ze nu iets over de helft van alle fietsen die waren besteld reeds (d.w.z. shipped en ontvangen).
Dus als je ergens kijkt waar het een jaar geleden voor het laatst is geupdate, dat is niet (meer) de plek om updates vandaan te halen vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het kwam van hun eigen site https://www.reevobikes.com/stories/ . Laatste update 26 juli 2022.
Hoe bevalt de fiets na een half jaar gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuGless
Voor gebruik als toerfiets is hij gewoon ongeschikt, vanwege het ontbreken van een versnelling. En het stuur is me nog steeds te laag. Om die 2 redenen zou ik hem simpelweg niet opnieuw kopen.
Het kabaal dat hij maakt als de motor niet aan is, en (de overdaad aan) gejengel als de motor wel aan is, zijn ook 2 heel duidelijke minpunten.
Dat geruis als de motor niet aan is, is vermoedelijk niet goed te voorkomen (ook bij een redesign) omdat het (denk ik) ligt aan het spakenloze ontwerp, waardoor je veel meer kogellagers krijgt en dus meer wrijvingsweerstand en dus meer geruis.
Het gejengel van de motor als hij aan gaat, dat is wellicht wel oplosbaar door een stillere motor te kiezen.

Enige pluspunt van dat hele kabaal is dat iedereen je van heinde en verre hoort aankomen, en ze dus ook altijd op zoek zijn naar waar het kabaal vandaan komt, en dan zien ze je altijd rijden, en dan kijken ze ook altijd heel verwonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zijn er ook inherente voordelen aan dit design, behalve dat het er tof uit ziet? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
Gizz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:
Zijn er ook inherente voordelen aan dit design, behalve dat het er tof uit ziet? :)
Je hoeft nooit meer spaken te spannen.
Maar goed, de gemiddelde fietsgebruiker deed dat toch al niet.
Voor de rest alleen maar nadelen, zoals boven ook al omschreven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuGless
Gizz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:
Jawel, die zijn er:
  • Geen ketting (kan niet slijten/vies worden dus, en geen ketting met vet die eraf kan/moet)
  • Geen apart slot nodig, omdat het mechanisme intern blokkeert, en dus niet kan worden bereikt met een betonschaar
  • Minder slijtage bij de overdracht van pedalen/motorblok naar achterwiel, omdat je niet bij de as (grote druk op de tandwielen) maar aan de rand van het wiel (dus lage druk op de tandwielen) de kracht overbrengt.
  • Aangezien bagage *in* de wielen zit, gaat het zwaartepunt omlaag zodra je bagage monteert, en wordt de fiets dus stabieler bij toevoeging van bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:53
BuGless schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:01:
[...]Jawel, die zijn er:
  • Geen ketting (kan niet slijten/vies worden dus, en geen ketting met vet die eraf kan/moet)
  • Geen apart slot nodig, omdat het mechanisme intern blokkeert, en dus niet kan worden bereikt met een betonschaar
  • Minder slijtage bij de overdracht van pedalen/motorblok naar achterwiel, omdat je niet bij de as (grote druk op de tandwielen) maar aan de rand van het wiel (dus lage druk op de tandwielen) de kracht overbrengt.
  • Aangezien bagage *in* de wielen zit, gaat het zwaartepunt omlaag zodra je bagage monteert, en wordt de fiets dus stabieler bij toevoeging van bagage.
Heb je ook al in de winter in de regen op een modderig fietspad gereden?
Ik ben namelijk heel benieuwd hoe dit 'systeem' zand, zut en zout kan weerstaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36

ik weet niet of ergens de voordelen opwegen tegen ook maar iets, maar volgens mij hebben ze een probleem opgelost wat niet echt een probleem was.

Voor de ketting kan je een riem gebruiken, slijtage valt wel mee. Slot? Geen moeite om 1 schuif te verplaatsen. Stabiliteit? Goede fietsen zijn best stabiel, ook met veeeel bagage.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGless
Die kritiek in dat filmpje komt ongeveer overeen met mijn review aan het begin van deze thread. Alleen de fingerprint sensor werkt bij mij wel probleemloos (i.t.t. in het filmpje).

Wat betreft probleem oplossen... Het zijn geen grote problemen, het zijn kleine voordeeltjes die je als bijvangst krijgt als je zonder spaken werkt.
Zonder spaken is echter ingegeven door de coolness-factor van hoe het oogt, en het nadeel daarbij is simpelweg dat de lagering voor een veel te grote rolweerstand zorgt dan. Veel van de andere dingen (te luide motor, geen versnelling, etc.) kunnen in theorie wel worden opgelost, maar die (te) hoge rolweerstand blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
BuGless schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:12:
Die kritiek in dat filmpje komt ongeveer overeen met mijn review aan het begin van deze thread. Alleen de fingerprint sensor werkt bij mij wel probleemloos (i.t.t. in het filmpje).

Wat betreft probleem oplossen... Het zijn geen grote problemen, het zijn kleine voordeeltjes die je als bijvangst krijgt als je zonder spaken werkt.
Zonder spaken is echter ingegeven door de coolness-factor van hoe het oogt, en het nadeel daarbij is simpelweg dat de lagering voor een veel te grote rolweerstand zorgt dan. Veel van de andere dingen (te luide motor, geen versnelling, etc.) kunnen in theorie wel worden opgelost, maar die (te) hoge rolweerstand blijft.
Ik ben wel benieuwd naar wat de efficientie van die overbrenging is, van een moderne derailleur zit dat volgens mij tussen de 95-98 procent (goed geolied etc), maar van deze setup..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGless
simon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:53:
Ik ben wel benieuwd naar wat de efficientie van die overbrenging is, van een moderne derailleur zit dat volgens mij tussen de 95-98 procent (goed geolied etc), maar van deze setup..
De efficiëntie zal ongetwijfeld lager zijn doordat er uiteraard veel meer tandwielcontacten zijn per omwenteling van het achterwiel.
En dat gecombineerd met een hogere rolweerstand, zorgt uiteindelijk voor nogal wat effectief vermogensverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuGless
Wat ook heel irritant is, is dat het rol-middelpunt van het voorwiel precies in het verlengde ligt van de stuuras, waardoor, zodra je zonder-handen-aan-het-stuur probeert te fietsen, je continu de controle dreigt te verliezen (is zeer instabiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:58

Bob Popcorn

Plop!

Dit zou voor mij toch echt een dealbreaker zijn dat geluid 8)7

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:44
Klinkt een beetje als zo'n goedkope speelgoedauto voor kinderen.

En daarnaast, heb je een mooi spaaklooswiel, zitten er twee tassen voor,

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:27
LordSinclair schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:20:
Klinkt een beetje als zo'n goedkope speelgoedauto voor kinderen.

En daarnaast, heb je een mooi spaaklooswiel, zitten er twee tassen voor,
Die tas zit IN het wiel, niet voor het wiel. Gebruik maken van de loze ruimte, zegmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdesanders
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-12-2023
Een kutfiets die er heel erg goed uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdesanders
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-12-2023
En als je nergens aanzit blijft het heel. Een goede fiets om aan de muur te hangen, aan een paar stevige haken .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badassbilly
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 16:24
Pagina: 1