Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Hoi,

Kan iemand van jullie me helpen ?
Ik heb via Google al zitten zoeken, maar geraak er niet goed uit...

Ik heb een PS5 account aangemaakt (als volwassene) en daaronder een Child Account (met familiebeheer) voor mijn zoon.

Nu kan hij een bepaald spel niet spelen (Multiverses) omdat zijn leeftijd niet voldoet.
Een toelatingsverzoek versturen helpt niet.

Het heeft iets te maken met multiplayer platform dat wegens zijn leeftijd niet toegankelijk is.
Hoe kan ik dit omzeilen ? Of aanpassen ?

P.S. Zijn leeftijd verhogen (hij is 10 jaar) gaat niet. Sony laat dit niet toe. De PS5 restrictie op 10 jaar blijft gelden. Ik kan ook de leeftijd van zijn profiel niet aanpassen.

Mvg,
Bart

[ Voor 14% gewijzigd door Gent32m op 03-12-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Ik heb het opgelost gekregen, met een nieuw account aan te maken. We gaan alles overzetten.

Dit topic mag op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

BM

Moderator Spielerij
Op slot is niet nodig, maar ik zal 'm even verplaatsen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:26
Ongelooflijk dat Sony dit nog altijd niet gefixt heeft. Is al vele jaren een probleem. Ik runde destijds in hetzelfde probleem met Plants vs Zombies, een 7+ game op PS4. Echter bleek dat de leeftijd in je account (minstens) 13 moest zijn om online te kunnen spelen, en laat dit nu net een zuiver online game te zijn.
Enige oplossing was inderdaad een nieuw account aan te maken en te liegen over de leeftijd.
Tip: zorg er zeker voor dat je de (fake) geboortedatum ergens bijhoudt. Als er later issues zijn met dat account, zal Sony o.a. de geboortedatum vragen, en als je die niet kan geven, zul je helemaal geen support krijgen.