Ter vervanging van mijn huidige machine
I7 6700K
32GB
1080 8GB
Is de bedoeling dat de pc weer 7 a 8 jaar door kan zonder al teveel upgrades.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Machine bijna de hele dag gebruikt gaan worden. Voor Thuiswerken, maar ook gamen(COD, Fifa, F1 Red Dead Redemption etc.), downloaden, videobewerking. (Premiere Pro en anderen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag ongeveer 2800 euro kosten. Als er goede redenen zijn om iets meer te doen kan dit wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 x 24inc iiYama G-master G82488HSU schermen, Logitech 910 keyboard, Hyperx gaming muis, 6 x hdd 10TB l
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag een Asus moederbord en een Intel processor. Altijd goede ervaringen mee gehad en wil bij deze merken blijven. AMD GPU is geen optie vanwege de Cuda cores in bijvoorbeeld Premiere Pro.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker stil systeem, verder niet veel eisen.Lucht gekoeld, geen ervaring met watercoolers.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over de componenten en of het allemaal met elkaar samenwerkt.
* Twijfel over DDR5 of DDR4.
* Als ik bij de noctua tool kijk zie bijvoorbeeld dat deze cooler niet op de normale manier kan.
https://ncc.noctua.at/mot...690-A-Gaming-WiFi-D4-5375
Graag tips over andere goede en stille luchtcoolers. Liefste Noctua
De U9S zou moeten passen, maar is dat voldoende voor de I7?.
* Videokaart is wel belangrijk, maar moet ook wel leuk blijven qua prijs. Wel een Nvidia variant vanwege videobewerking
Sorry dat ik het plaatje erin gezet heb, heb de onderdelen gekoppeld. Dacht dat ik het dan netjes in de post kreeg. Maar dat is dus verkeerd gedacht.
I7 6700K
32GB
1080 8GB
Is de bedoeling dat de pc weer 7 a 8 jaar door kan zonder al teveel upgrades.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Machine bijna de hele dag gebruikt gaan worden. Voor Thuiswerken, maar ook gamen(COD, Fifa, F1 Red Dead Redemption etc.), downloaden, videobewerking. (Premiere Pro en anderen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag ongeveer 2800 euro kosten. Als er goede redenen zijn om iets meer te doen kan dit wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 x 24inc iiYama G-master G82488HSU schermen, Logitech 910 keyboard, Hyperx gaming muis, 6 x hdd 10TB l
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag een Asus moederbord en een Intel processor. Altijd goede ervaringen mee gehad en wil bij deze merken blijven. AMD GPU is geen optie vanwege de Cuda cores in bijvoorbeeld Premiere Pro.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker stil systeem, verder niet veel eisen.Lucht gekoeld, geen ervaring met watercoolers.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over de componenten en of het allemaal met elkaar samenwerkt.
* Twijfel over DDR5 of DDR4.
* Als ik bij de noctua tool kijk zie bijvoorbeeld dat deze cooler niet op de normale manier kan.
https://ncc.noctua.at/mot...690-A-Gaming-WiFi-D4-5375
Graag tips over andere goede en stille luchtcoolers. Liefste Noctua
De U9S zou moeten passen, maar is dat voldoende voor de I7?.
* Videokaart is wel belangrijk, maar moet ook wel leuk blijven qua prijs. Wel een Nvidia variant vanwege videobewerking
Sorry dat ik het plaatje erin gezet heb, heb de onderdelen gekoppeld. Dacht dat ik het dan netjes in de post kreeg. Maar dat is dus verkeerd gedacht.
[Voor 20% gewijzigd door elan op 03-12-2022 15:15]