Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01-01-2023
Hallo,

Ik heb nog zo’n 15 Philips Imageo candlellight lampjes en er is er nu eentje defect. Ze worden echter alweer vele jaren niet meer gemaakt.

Op een ander forum zag ik in een draadje, waarop inmiddels alweer meer dan 5 jaar niet is gereageerd, dat de batterijen ervan kunnen worden vervangen:
De accu’s kan je vervangen door 2/3 AA Speciale oplaadbare batterij 1.2 V NiMH 600 mAh Emmerich en voor de kleinere Imageo Candlelights de 1/3 AA Speciale oplaadbare batterij 1.2 V NiMH 300 mAh Emmerich.
Ik heb het bovenste kapje van het lampje af kunnen halen. Er lijkt geen plaats voor 2 stuks 2/3 AA batterijen.
De beide accu's lijken zo'n 1,5 cm hoog te zijn (Gemeten door het matglas heen). Dit zou dus overeen kunnen komen met 1/3 AA batterijen.

Wie heeft de accu's zelf ooit vervangen en weet nog hoe dit moet?
Graag reactie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxQB2Y3Jq9XectibnvaTMIRluKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcrXyeDFrJvakG1hTJ49PO1T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Kxmu8efj6crrrZuxdmM55YOfSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXOcd1DyG1sVkyUd8XLGYEbE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door AWST6000 op 03-12-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 23:04
@AWST6000
Wanneer je Googled op '1/3 AA Speciale oplaadbare batterij 1.2 V NiMH 300 mAh Emmerich' kom je uit op de bedoelde batterijen.
Die hebben soldeerlipjes waar je draden aan kunt solderen.

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Hallo,
Bedankt voor de info.

Het is op de foto's niet goed te zien, maar het lampje zelf zit nog steeds vastgelijmd in het glas.
Ik had eerst een heel beetje aceton langs het glas laten lopen, maar toen liet alleen het witte afdekkapje los.
Ik zou niet weten hoe ik het lampvoetje uit het glas kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWST6000
Hallo,
Is er misschien ergens een tutorial?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05

ericplan

5180 Wp PV

AWST6000 schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:36:
Hallo,
Bedankt voor de info.

Het is op de foto's niet goed te zien, maar het lampje zelf zit nog steeds vastgelijmd in het glas.
Ik had eerst een heel beetje aceton langs het glas laten lopen, maar toen liet alleen het witte afdekkapje los.
Ik zou niet weten hoe ik het lampvoetje uit het glas kan krijgen.
Las ergens iets over het glas in kokend water zetten, waardoor de lijm zacht wordt.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:52
ericplan schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:45:
[...]

Las ergens iets over het glas in kokend water zetten, waardoor de lijm zacht wordt.
excuus voor kicken oud topic.

weet niet of je nog steeds hier mee bezig bent, maar het losmaken van de kaarsjes is idd mogelijk met ze eerst in kokend water zetten en dan het volgende:
The trick is that you have to rotate (!) the candle in the glass. Get long nose pliers and insert the tips into both small rectangular slots on the top of the candles. Then rotate the handles of the pliers with some force and wait few seconds until you feel that the glue loosens. Rotate somewhat further, remove the pliers and the candle will fall out. I got all my 12 candles out without damaging the glasses or the candles, the last ones just took less than 20 seconds to remove them.
Zo was het mij vorig jaar gelukt.
Daarna eigenlijk een beetje vergeten om verder te gaan met dit project en kwam ze weer tegen in een lade. Dus ik denk dat ik maar eens een paar van die batterijen bestel en kijk of het me lukt om ze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05

ericplan

5180 Wp PV

Pusherman_ schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:17:
[...]
excuus voor kicken oud topic.

weet niet of je nog steeds hier mee bezig bent, maar het losmaken van de kaarsjes is idd mogelijk met ze eerst in kokend water zetten en dan het volgende:
[...]

Zo was het mij vorig jaar gelukt.
Daarna eigenlijk een beetje vergeten om verder te gaan met dit project en kwam ze weer tegen in een lade. Dus ik denk dat ik maar eens een paar van die batterijen bestel en kijk of het me lukt om ze te vervangen.
Hier is het ook een projectje wat nodig weer opgepakt moet worden ;)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:52
ericplan schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:20:
[...]

Hier is het ook een projectje wat nodig weer opgepakt moet worden ;)
Ik zie dat ome Ali 500mAh batterijen verkoopt in 1/3AA formaat (ipv de 300mAh die er standaard in zitten).. ik denk dat ik maar eens een setje daarvan bestel. Beetje jammer dat de verzendtijd zo lang is.

link naar Aliexpress (klikken op eigen risico)

Er zijn ook 1/2AA batterijen, die zijn 25mm en daarmee denk ik nét te hoog voor de behuizing.
Dat is jammer want die zie ik in 600 en 800mAH.
Dat zou echt top zijn want die gaan dan weken mee op 1 lading.

https://www.conrad.nl/nl/...1-2-v-600-mah-255175.html

[ Voor 8% gewijzigd door Pusherman_ op 06-12-2024 13:48 ]

Pagina: 1