Mijn verticale keukenradiator heeft een zeer suboptimale retourtermperatuur (6% kouder dan aanvoer) gemeten met een Guide PC210 warmtebeeldcamera. Ik wil daarom de flow sterk knijpen. De radiator zelf wordt wel netjes overal warm (bovenaan wel beter dan onder, ik denk dat de installateur hem beter onderaan had kunnen aansluiten)
Echter zit er een thermostaatklep op, waarvan ik met geen mogelijkheid beweging krijg in dat middelste 6 kantje met sleutel 11 (waarvan ik begreep waarmee je de flow kunt limiteren). Ik heb hem zelfs al een beetje 'afgerond' (omdat het meer sleutel 10,6 lijkt ofzo) en ook met een Bacoh en waterpomptang lukt het niet. Met die grote zeskant draai je het hele ding eruit (en gaat-ie water lekken). Kan je met deze klep wel flow limiteren?
Ernaast zit nog een andere 'dop' op de retour, waarvan ik geen idee is wat het is. Ik durf er niet goed aan te draaien. Hebben jullie eventueel advies wat dit voor dop is? Ik hoop met de huidige materialen de flow goed te kunnen limiteren. Laatste redmiddel is er een normale klep op te (laten) zetten en zo de flow te limiteren, maar ik hoop dat te voorkomen.
Zo zien die klep en 'retourdop' eruit.
/f/image/iYF5bjVuHAqjEBRWxe1ADBbO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PLZ4vNvmUlcpJviGNwYv7ec5.png?f=fotoalbum_large)
En omdat het mooie plaatjes zijn, ook een foto van de hele radiator in actie
. Don't judge my halfsteens muur van < 14 graden btw.
Echter zit er een thermostaatklep op, waarvan ik met geen mogelijkheid beweging krijg in dat middelste 6 kantje met sleutel 11 (waarvan ik begreep waarmee je de flow kunt limiteren). Ik heb hem zelfs al een beetje 'afgerond' (omdat het meer sleutel 10,6 lijkt ofzo) en ook met een Bacoh en waterpomptang lukt het niet. Met die grote zeskant draai je het hele ding eruit (en gaat-ie water lekken). Kan je met deze klep wel flow limiteren?
Ernaast zit nog een andere 'dop' op de retour, waarvan ik geen idee is wat het is. Ik durf er niet goed aan te draaien. Hebben jullie eventueel advies wat dit voor dop is? Ik hoop met de huidige materialen de flow goed te kunnen limiteren. Laatste redmiddel is er een normale klep op te (laten) zetten en zo de flow te limiteren, maar ik hoop dat te voorkomen.
Zo zien die klep en 'retourdop' eruit.
/f/image/iYF5bjVuHAqjEBRWxe1ADBbO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PLZ4vNvmUlcpJviGNwYv7ec5.png?f=fotoalbum_large)
En omdat het mooie plaatjes zijn, ook een foto van de hele radiator in actie
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp