Vraag
Alle reacties
Staat die kraan wel open (waar de linker een blauwe hendel heeft)?
Wordt de aanvoerleiding rechts wel warm? En de retour? Als de retour warm aan voelt stroomt er iets niet goed door, misschien ontluchten dan? Als de retour koud voelt en de aanvoer warm dan gaat er m.i. wel degelijk warmte de vloer in, kan vele uren duren voordat je er iets van gaat merken.
Wordt de aanvoerleiding rechts wel warm? En de retour? Als de retour warm aan voelt stroomt er iets niet goed door, misschien ontluchten dan? Als de retour koud voelt en de aanvoer warm dan gaat er m.i. wel degelijk warmte de vloer in, kan vele uren duren voordat je er iets van gaat merken.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-12-2022 12:12 ]
Als het tyleen leidingen zijn, dan laten doorspoelen (of zelf doen).
Theo
De blauwe unit werkt gewoon goed maar wat ik vreemd vind is dat de leiding met de pijl er bij warm wordt tot het t stuk en daarna niet meer
Pomp stuk/vast? Radiator knop vast? Haal die er af en check of het pinnetje nog bedient kan worden. Als het dan nog niet stroomt, dan toch leidingen verstopt.
Theo
Als het rechter deel dicht staat of verstopt heb je geen stroming dus gaat de rechter pijp na het T stuk niet warm worden nee.Michel5388 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:20:
De blauwe unit werkt gewoon goed maar wat ik vreemd vind is dat de leiding met de pijl er bij warm wordt tot het t stuk en daarna niet meer
Dus er staat daar iets dicht, thermostaat kraan blijft hangen bijv, zijn vaak scheisse dingen die je een paar tikken tegen de zijkant moet geven om los te gaan. Of de retour ervan staat dicht. Die pomp staat nu alleen rond te pompen waarschijnlijk maar er wordt geen warm toegevoegd.
De temperatuur meters zeggen andersom, de blauwe lijkt koud.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Probeer beide retour afsluiters eens open te draaien op de kleine verdeler, denk namelijk dat er een dicht zit.
Als ik hem wat hoger op stook merk ik dat de leiding wel warm wordt misschien dat de thermosstaat knopnstuk is is dit makkelijk er af te halen zonder dat er overal water uit komt
Ja kun je zo los draaien. Zonder knop staat hij wel geheel open (als het pinnetje vrij kan bewegen)
Theo
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/Lf1DgYBVvxWl3NdLFKaXlVMu.jpg?f=fotoalbum_large)