Brother MFC-9465 installeert niet in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Edit: Nu in het Nederlands ;)
Ik probeer Brother MFC-9465 te installeren op Windows 10 x64. Wanneer ik de stuurprogramma's / het volledige softwarepakket installeer, wordt de installatie uitgevoerd. Maar alleen tot het niveau waarop het me vraagt om de kabel erin te stoppen en de printer aan te zetten. Telkens als ik dat doe, gebeurt er niets. Ik heb al geprobeerd:
- Drivers installeren in admin-modus
- Proberen drivers te installeren via Windows Update
- Proberen de printer handmatig toe te voegen / mij laten kiezen uit beschikbare drivers / C:\Users\Admin\Downloads\install\driver\ps\64\dut selecteren.
In het laatste geval kwam ik verder, maar hij stopte met installeren omdat hij zei dat de drivers niet compatible waren.

Ik gebruikte dezelfde printer eerder op een andere laptop Win 10 x64 laptop. Wat kan ik doen om het te laten werken?
I am trying to install Brother MFC-9465 on Windows 10 x64. When I install the drivers / full software package, it runs the installation. But only until the level that it prompts me to enter the cable and turn on the printer. Whenever I do that, nothing happens. I already tried:
- Running in admin mode
- Trying to install drivers through windows update
- Trying to add the printer manually / letting me pick from available drivers / selecting C:\Users\Admin\Downloads\install\driver\ps\64\dut.
In the last case I came furthers, but it stopped installing because it said the drivers were not compatible.

I used the same printer on another laptop Win 10 x64 laptop before. What can I do to make it work?

[ Voor 38% gewijzigd door Masterdam op 06-12-2022 12:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik ben niet heel erg geneigd te helpen als het te veel moeite is om iets in het Nederlands op te schrijven, vooral omdat uit je profiel blijkt dat je prima Nederlands spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
OK hierbij in Nederlands dan, @dmantione :)

Ik probeer Brother MFC-9465 te installeren op Windows 10 x64. Wanneer ik de stuurprogramma's / het volledige softwarepakket installeer, wordt de installatie uitgevoerd. Maar alleen tot het niveau waarop het me vraagt om de kabel erin te stoppen en de printer aan te zetten. Telkens als ik dat doe, gebeurt er niets. Ik heb al geprobeerd:
- Drivers installeren in admin-modus
- Proberen drivers te installeren via Windows Update
- Proberen de printer handmatig toe te voegen / mij laten kiezen uit beschikbare drivers / C:\Users\Admin\Downloads\install\driver\ps\64\dut selecteren.
In het laatste geval kwam ik verder, maar hij stopte met installeren omdat hij zei dat de drivers niet compatible waren.

Ik gebruikte dezelfde printer eerder op een andere laptop Win 10 x64 laptop. Wat kan ik doen om het te laten werken?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het symptoom komt overeen met dat het USB-ID van de printer niet overeenkomt met een USB-ID van de driver. Dat betekent ófwel dat de driver daadwerkelijk niet bij de printer past, ofwel dat de printer zich verkeerd identificeert. Ik zou in het apparaatbeheer het USB-ID opzoeken, dat kun je met de hand vergelijken met de USB-ID's in het .inf-bestand van de driver of eventueel opzoeken in het "USB-ID Respository", om te kijken of dat eventueel matcht met iets raars. Het zou inzicht moeten geven in waarom Windows van mening is dat deze driver niet bij deze printer hoort.

Deze printer heeft een netwerkaansluiting. Je zou de printer dan ook als netwerkprinter moeten kunnen installeren. Ik zou verwachten dat Windows deze printer zelf in het netwerk moet kunnen vinden, desnoods een handje helpen met ip-adres e.d.

Omdat deze printer een postscriptprinter is, moet hij ook met de generieke postscriptdriver kunnen werken. Je zou dus als je met de hand toevoegt de generieke postscriptdriver moeten kunnen selecteren en deze zou moeten werken. Bepaalde printerspecifiekefuncties zoals keuze van de papierlades werken dan niet, maar hij moet er prima mee kunnen printen. De generieke postscriptdriver moet zowel via USB als via netwerk kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik ben een tijdje druk geweest, maar ben het weer eens gaan proberen en heb het opgelost! Hieronder heb ik tijdens het proces de gelukte (en mislukte) stappen opgeschreven, zodat het mogelijk anderen ook nog kan helpen.
Ik heb hem te weten installeren als netwerkprinter. Hij staat nu geinstalleerd als 'Afdrukwachtrij' in apparaatbeheer. En ook onder printers & scanners staat hij geinstalleerd.
Maar als ik iets wil printen, gebeurt er niets. En als ik wil scannen via de Brother software, krijg ik een error dat hij geen verbinding kan maken met het apparaat. Op de display van het apparaat zelf staat 'Controleer kabel'. Dit heb ik meerdere keren gedaan, maar dat ziet er gewoon goed uit. Daarom heb ik deze Network Connection Repair Tool geinstalleerd https://download.brother....lf102343/nettool_1225.EXE
En daarmee is het probleem opgelost.

Wat ik daarvoor nog had geprobeerd, maar zonder succes:
- Via netwerkkabel aangesloten. In de installatie ziet hij de printer. Vervolgens wordt gevraagd om een IP, Subnet en Gateway in te voeren, anders gaat hij niet door. Vervolgens heb ik maar wat ingevoerd (192.168.0.5; 255.255.255.0; 192.168.0.1) maar daar lukt het ook niet mee. Daarna vindt hij de printer uberhaupt niet meer als ik nog eens de setup draai.
- Gezocht op Generic Postscript driver en vervolgens deze gedownload: https://driverfresh.com/e...her/universal-driver.html maar volgens Windows is deze niet compatible
- In apparaatbeheer naar USB ID gekeken. Ik zie hem (vermoedelijk) als 'samengesteld USB-apparaat' en vind:
"Apparaat geconfureerd (usb.inf)" met daaronder:
Device USB\VID_04F9&PID_0244\E69509C1J171902 was configured.

Driver Name: usb.inf
Class Guid: {36fc9e60-c465-11cf-8056-444553540000}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.19041.2546
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: Composite.Dev.NT
Driver Rank: 0xFF2003
Matching Device Id: USB\COMPOSITE
Outranked Drivers:
Device Updated: false
Parent Device: USB\ROOT_HUB30\4&11f86585&0&0

en daarna

"Apparaat niet gemigreerd" met als specificatie:
Device USB\VID_04F9&PID_0244\E69509C1J171902 was not migrated due to partial or ambiguous match.

Last Device Instance Id: USB\VID_174C&PID_1153\00000000000000000000
Class Guid: {36fc9e60-c465-11cf-8056-444553540000}
Location Path:
Migration Rank: 0xF000FFFFFFFFF122
Present: true
Status: 0xC0000719

In de .inf files vind ik ook niks over USB ID?

Specs