Hue switch gebruiken voor elektrische radiator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een Hue switch liggen die ik niet gebruik en ik denk er aan om die te gaan gebruiken om de elektrische radiator in mijn badkamer te schakelen. Deze heeft namelijk een controller die totaal niet meewerkt en de aan/uit stand werkt het beste.

De Hue switch mag maar tot 2200 watt gebruikt worden, maar ik heb geen idee hoeveel zo’n radiator trekt. Is er iemand die kan zeggen of dit veilig kan of moet ik de boel eerst doormeten?

per aspera ad astra

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

LAD93 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:57:
maar ik heb geen idee hoeveel zo’n radiator trekt.
Wij ook niet :P
Is er iemand die kan zeggen of dit veilig kan of moet ik de boel eerst doormeten?
Staat het niet op je radiator? Ergens een typenummer dat je kunt googlen?
Anders even meten inderdaad.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:24:
[...]

Wij ook niet :P

[...]

Staat het niet op je radiator? Ergens een typenummer dat je kunt googlen?
Anders even meten inderdaad.
Ik dacht dus dat er niks op stond, maar de sticker zat aan de achterkant (dus aan de kant van de muur 8)7). Hierop stond iets met ‘TVR-1’ en daarbij kom ik uit op een verwarmingselement van Plieger. Het plaatje in deze handleiding is exact mijn controller en het lijkt erop dat hij tot maximaal 900 watt gaat. Probleem opgelost dus? :9

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

LAD93 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:57:

De Hue switch mag maar tot 2200 watt gebruikt worden, maar ik heb geen idee hoeveel zo’n radiator trekt. Is er iemand die kan zeggen of dit veilig kan of moet ik de boel eerst doormeten?
Je zou het kunnen testten met bijv een waterkoker. Op een normaal stopcontact.

Als je een waterkoker van 2000 watt hebt blijft er nog 1500 watt over voordat de stop zou moeten springen. Dus als je beidde tegelijk om dezelfde groep aanzet en de stop vliegt er nirt uit zou je er vanuit kunnen gaan dat je kachel niet teveel gebruikt voor je hue schakelaar.

Anders methode is je kachel direct op de meterkast aansluiten en alle andere groepen uit. Dan meet je direct het verbruik via de meter. (met slimme meter is het aflezen wel een stuk makkelijker)

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 03-12-2022 10:03 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29
mrc4nl schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:00:
[...]

Je zou het kunnen testten met bijv een waterkoker. Op een normaal stopcontact.

Als je een waterkoker van 2000 watt hebt blijft er nog 1500 watt over voordat de stop zou moeten springen. Dus als je beidde tegelijk om dezelfde groep aanzet en de stop vliegt er nirt uit zou je er vanuit kunnen gaan dat je kachel niet teveel gebruikt voor je hue schakelaar.
Die automaat in de meterkast houdt het wel een tijdje vol hoor. Als je 4000 Watt zou aansluiten dan gebeurd er een hele tijd niks.
Het is niet zo dat de automaat meteen uitschakelt als je meer dan 3680 Watt gebruikt.

Het continu verbruik is het probleem ook niet.
Die Hue schakelaar zal meer problemen heb met de inschakelstroom.
Er zit maar een klein relais in dus redelijke kans dat die na 10 - 20 keer de kachel aanzetten stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
remmuz schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:47:
[...]

Die automaat in de meterkast houdt het wel een tijdje vol hoor. Als je 4000 Watt zou aansluiten dan gebeurd er een hele tijd niks.
Het is niet zo dat de automaat meteen uitschakelt als je meer dan 3680 Watt gebruikt.

Het continu verbruik is het probleem ook niet.
Die Hue schakelaar zal meer problemen heb met de inschakelstroom.
Er zit maar een klein relais in dus redelijke kans dat die na 10 - 20 keer de kachel aanzetten stuk is.
Maar als het element niet meer dan 900 watt pakt, zou dat geen probleem moeten zijn lijkt me?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29
LAD93 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 18:27:
[...]

Maar als het element niet meer dan 900 watt pakt, zou dat geen probleem moeten zijn lijkt me?
Als het echt maar 900 watt is dan zal dat geen probleem zijn.
Pagina: 1