Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:29
Hmm, het wordt hier niet warm in huis en ik weet niet of ik dan iets verkeerd heb gedaan bij de cv.. het was gisteren om 21.00u in de woonkamer 17,5 graden en op dit moment 18 graden. Mogelijk komt dat toch steeds ergens door de vloerverwarming? Ik heb tapwater voorverwarmen gisteravond aan gezet er is sindsdien sinds gisteravond 2,5 kuub gas verbruikt. De buis die linksonder uit de CV komt voelt wel wat heet aan.

De douche werkt trouwens wel gewoon prima.

Situatie: rehema iSense op zolder bij de Remeha Calente en een Honeywell ronde thermostaat beneden in de woonkamer en één in de gang.

In de trapkast is niks veranderd sinds vorige winter toen het geheel wel werkte. Twee stekkers daar trekken 30 watt en 14 watt

De Honeywell geeft 18 graden nu aan en heb ik naar 19 gedraaid. Er staat een vlam symbool op de thermostaat, hij constateert dus dat de ruimte moet opwarmen.

Boven op de iSense geeft die aan dat het 21,5 graden is... Huh? Ik weet niet waar dit vandaan komt, in de ruimte waar de cv hangt is het sowieso ook geen 21,5 graden. De buis wordt wel heet, maar is de temperatuur in de vloerverwarming leidingen een zo laag dat het niet warm wordt? Een instelling in de cv verkeerd? Of een instelling in het rechtpaneel? Moet die 60 graden daar omhoog?

https://www.veed.io/view/...ngWidget=true&panel=share

Maakt die geen verbinding met de thermostaat die beneden in de woonkamer hangt?

[ Voor 38% gewijzigd door President op 03-12-2022 06:44 ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 12:41

Scighera

swim-bike-run

30 graden is vrij laag, aangezien je temperatuurverlies hebt in de leidingen naar de vloerverwarming toe, als ook dat een eventuele pompschakelaar wel moet kunnen meten dat de aanvoerleiding warm wordt.

Zelf heb ik hem op 43 graden staan.

Ook heb ik de sensor van de pompschakelaar met het deel leiding geïsoleerd met wartmefolie (aangezien de pomp in een koudere gang staat.

Op de zolderkamer en badkamer staan een reguliere radiator op stand 3 van 5.

Ik haal nu 19,5 graad woonkamertemperatuur als het buiten rond het vriespunt is, en onze kruipruimte moet nog geïsoleerd worden.

Edit een vlamsimbool betekent als het goed is dat de CV zelf draait, als dan de vloerverwarming weinig doet lijkt mij dat eerder bij de pomp (terl weinig pompkracht) of pompschakelaar/watertemperatuur te liggen sensor meet een te lage aanvoerleiding temepratuur)

[ Voor 26% gewijzigd door Scighera op 03-12-2022 06:45 ]

www.triathlete.nl

• President
Ja, die 30 had ik vorige week al weer naar 60 gezet. Maar daarom snap ik ook niet wat er fout gaat, in de instellingen in het filmpje ziet alles er toch normaal uit?

Gaat om een huis uit 2015 dus prima isolatie

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ja , zo te zien komt deze niet onder de 43 graden, heeft de vloerverwarming nog een eigen pomp / verdeler los van de CV ketel?

www.triathlete.nl

• President
Scighera schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 06:52:
Ja , zo te zien komt deze niet onder de 43 graden, heeft de vloerverwarming nog een eigen pomp / verdeler los van de CV ketel?
De installatie beneden in de trapkast is met een houten omkasting weggewerkt. Wel komen daar twee stekkers uit die beiden stroom verbruiken, dus neem aan dat daar nog iets zit?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

President schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:40:
Hmm, het wordt hier niet warm in huis en ik weet niet of ik dan iets verkeerd heb gedaan bij de cv.. het was gisteren om 21.00u in de woonkamer 17,5 graden en op dit moment 18 graden. Mogelijk komt dat toch steeds ergens door de vloerverwarming? Ik heb tapwater voorverwarmen gisteravond aan gezet er is sindsdien sinds gisteravond 2,5 kuub gas verbruikt. De buis die linksonder uit de CV komt voelt wel wat heet aan.
Tapwater heeft niets met je vloerverwarming te maken en kost je onnodig veel gas, zoals je ziet. Lekker uitzetten dus.
Begin eerst eens met foto's van je hele installatie, dan kunnen we meekijken en meedenken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

President schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 06:59:
[...]

De installatie beneden in de trapkast is met een houten omkasting weggewerkt. Wel komen daar twee stekkers uit die beiden stroom verbruiken, dus neem aan dat daar nog iets zit?
Ja sowieso een pomp waarschijnlijk, verdeelunit en eventueel een pomp schakelaar.

Ik denk dat in die kast de oorzaak zou kunnen zitten. Zou je een foto van de inhoud van die kast kunnen maken?

-kijk/luister of de pomp aan gaat
-voelt de aanvoerleiding warm?
-voelen de flexibele aanvoer buizen van de vloerverwarming warm aan
-wat geeft de tempratuur meter en drukmeter op die installatie aan?

www.triathlete.nl

• President
Het is nu inmiddels 4,5 kuub gas verder sinds gisteravond en nu 19 graden in de woonkamer.

Hoe controleer ik de apparatuur beneden? Ik moet dan de hele omkasting verwijderen en het hok leegruimen (planken) dus dat is wel een werkje...
De aangesloten apparatuur lijkt in ieder geval wel iets te doen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OF2y25nP9lHNwmVHoO5tm70-5zM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wwupcdI5fclf7zhXtQxgFho.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hrVmaxon7JWpmBGSQfMYGnyM40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOip330lgGWx3rRJJWK51cVl.jpg?f=fotoalbum_large

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Zoals ik aangaf:: voelen, kijken en luisteren (am de meters aflezen)

Eventueel een foto posten van de setups in die kast helpt ook🙂

www.triathlete.nl

Pagina: 1