Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikst05
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Mijn vraag
ik heb recent de game Marvel's spider-man remastered gekocht en gedownload en als ik de game opstart sluit de game met de melding dat er te weinig videogeugen beschikbaar is.

Ik heb geprobeerd om de graphics van de game op het laagst te zetten maar dit werkt ook niet.

Ik heb een hp laptop 14s met
een 11th gen Intel I5-1135G7,
8 GB RAM,
64-bits besturingssysteem
Intel Iris xe graphics

Ik heb 4045 mb graphisch geheugen, waarvan 128 mb is toegewezen.

Ik heb gelezen dat je in Bios je toegewezen videogeheugen kunt aanpassen. Ik weet alleen niet of dit veilig is en het is ook niet mogelijk met mij Bios versie.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06

OMD

Ik vind het sowieso dapper dat je dit wilt proberen. Dat werkt natuurlijk voor geen meter, dat spel is veels te zwaar voor een Intel IGP. Je zou op 720p en alles op ultra low kunnen spelen maar zelfs dan kom je met regelmaat niet boven de 30fps.
YouTube: Intel Iris Xe Graphics | Spider-Man Remastered - 4K, 1080p, 900p, 72...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

De intel iris gebruikt een gedeelte van je 8gb ram.
zit er nog een losse gpu in met 4gb ram, of waar haal je die 4gb en 128mb vandaan ?

het klinkt namelijk alsof er maar 128 aan je gpu is toegewezen en dat is idd veel te weinig.
Dat kunt je prima veilig verhogen naar 2gb in de bios.
Als je dat echter niet in je bios kan aanpassen, dan ben je inderdaad S.O.L

Let wel dat zelfs als je het draaiend krijgt, die intel graphics bepaald niet gemaakt zijn om op te gamen. Dus ik betwijfel of het ooit echt soepel gaat lopen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:30
Minimaal een GTX 950/RX 470 melden de systeem vereisten voor de game. Daar komt een Iris Xe bij lange na niet aan. Kansloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Helaas, dat wordt een nieuwe laptop of een console + nog een keer de game.

Zonder dedicated videokaart van een courante generatie, van AMD/Nvidia gaat dit niet lukken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 20:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heeft die laptop thunderbolt? Dan zou ie wel een externe grafische kaart eraan kunnen hangen.

@Hendrikst05 post eens het volledige modelnummer van je laptop (staat onderaan op de laopt op de HP sticker) dan kunnen we beter zien welke opties je laptop heeft standaard.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikst05
[quote]heuveltje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:51:
De intel iris gebruikt een gedeelte van je 8gb ram.
zit er nog een losse gpu in met 4gb ram, of waar haal je die 4gb en 128mb vandaan ?

het klinkt namelijk alsof er maar 128 aan je gpu is toegewezen en dat is idd veel te weinig.
Dat kunt je prima veilig verhogen naar 2gb in de bios.
Als je dat echter niet in je bios kan aanpassen, dan ben je inderdaad S.O.L

Let wel dat zelfs als je het draaiend krijgt, die intel graphics bepaald niet gemaakt zijn om op te gamen. Dus ik betwijfel of het ooit echt soepel gaat lopen.
[/Bedankt voor je antwoord, als ik ga naar instellingen> beeldscherm> geavanceerd beeldscherm> eigenschappen van beeldschermadapter voor beeldscherm 1
Dan staat daar "totaal beschikbaar grafisch geheugen: 4045 mb" en "toegewezen videogeheugen: 128 mb"]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:20
Gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikst05
[quote]Damic schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:22:
Heeft die laptop thunderbolt? Dan zou ie wel een externe grafische kaart eraan kunnen hangen.

@Hendrikst05 post eens het volledige modelnummer van je laptop (staat onderaan op de laopt op de HP sticker) dan kunnen we beter zien welke opties je laptop heeft standaard.

[/Bedankt voor je antwoord, ik heb alleen geen hp sticker op de onderkant van mijn laptop. In mijn systeem info staat wel: 'HP Laptop 14s-dq2xxx]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikst05
[quote]wErudite schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:07:
Gaat niet werken.

[/Bedoel je dat Intel Iris xe niet sterk genoeg is?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 20:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je maakt de Quotes kapot :( en de Intel Iris is niet sterk genoeg.

[ Voor 41% gewijzigd door Damic op 06-12-2022 21:09 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikst05
[quote]nelizmastr schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:30:
Helaas, dat wordt een nieuwe laptop of een console + nog een keer de game.

Zonder dedicated videokaart van een courante generatie, van AMD/Nvidia gaat dit niet lukken.

[/Oke dankjewel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikst05
[quote]OMD schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:50:
Ik vind het sowieso dapper dat je dit wilt proberen. Dat werkt natuurlijk voor geen meter, dat spel is veels te zwaar voor een Intel IGP. Je zou op 720p en alles op ultra low kunnen spelen maar zelfs dan kom je met regelmaat niet boven de 30fps.
YouTube: Intel Iris Xe Graphics | Spider-Man Remastered - 4K, 1080p, 900p, 72...

[/Oké Dankjewel. Maar heeft die guy in die video niet dezelfde specs als ik? En dat gaat goed toch?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

nee niet zelfde specs
nieuwere intel CPU die iets sneller is. Ook ander IrisXE met meer shaders.etc en kan net ook iets hoger geclockt worden.
Heeft ook meer ram zo te zien. En zo ook meer VRAM toegewezen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1