imap mappen van 40GB?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurpje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 21:35
In de profiles map is de imap map (met verschillende accounts) 40gb groot, de gmail map is bv al ruim 26 gb terwijl er 7gb van het daadwerkelijke gmail account in gebruik is.

de vraag is dus kan ik die mappen verkleinen of verwijderen?

bvd,
Marcel

Beste antwoord (via blurpje op 04-12-2022 00:01)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

blurpje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:20:
Ik gebruik Thunderbird, ik was namelijk in de veronderstelling dat dit gedeelte van het forum over Thunderbird ging...;-)
Dit is Client Software, enig idee hoeveel mail clients er zijn? Er is niet alleen Outlook (wat ook hier wordt besproken!) en Thunderbird, maar nog veel meer. Het had namelijk ook net zo goed over Mutt kunnen gaan. ;)

Eigen onderzoek en overige inzet is iets wat we hier toch wel graag zien. Ook duidelijke informatie, de tags 'Mozilla' en 'Thunderbird' zijn niet heel duidelijk om aan te geven waar het over gaat, omdat het boven je post staat.

Wil je echt van de onnodige schijfruimte af en praktisch geen moeite nemen, dan gooi je je accounts weg, controleer je dat je je schijfruimte terug hebt en voeg je ze weer toe en laat je het weer alle mail synchroniseren. Dan weet je zeker dat ook ruimte die reeds verwijderde mails nog innemen is vrijgegeven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lastig om te gokken met welke software je exact werkt maar veel IMAP-clients hebben de optie om je offline storage te compacten / defraggen / etc.

Maar ook in How do I change the IMAP folder limit for Google Apps and Gmail? - Microsoft ... kan je bijvoorbeeld iets terugvinden hoe Outlook en Gmail met elkaar kunnen omgaan. Voor Mozilla is er een KB waar ook e.e.a. in beschreven staat over het comprimeren van folders.

Allicht dat je het verplichte lijstje nog even wil aanvullen en ook voldoende wil onderbouwen; dat scheelt een hele hoop giswerk van onze kant:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 02-12-2022 21:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurpje
Ik gebruik Thunderbird, ik was namelijk in de veronderstelling dat dit gedeelte van het forum over Thunderbird ging...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Probeer eerst de indexen van de mappen te repareren en daarna te comprimeren dan zou de omvang van gmail en lokaal hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

blurpje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:20:
Dit is Client Software, enig idee hoeveel mail clients er zijn? Er is niet alleen Outlook (wat ook hier wordt besproken!) en Thunderbird, maar nog veel meer. Het had namelijk ook net zo goed over Mutt kunnen gaan. ;)

Eigen onderzoek en overige inzet is iets wat we hier toch wel graag zien. Ook duidelijke informatie, de tags 'Mozilla' en 'Thunderbird' zijn niet heel duidelijk om aan te geven waar het over gaat, omdat het boven je post staat.

Wil je echt van de onnodige schijfruimte af en praktisch geen moeite nemen, dan gooi je je accounts weg, controleer je dat je je schijfruimte terug hebt en voeg je ze weer toe en laat je het weer alle mail synchroniseren. Dan weet je zeker dat ook ruimte die reeds verwijderde mails nog innemen is vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
blurpje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:56:

de vraag is dus kan ik die mappen verkleinen of verwijderen?
Thunderbird heeft gewoon ingebouwde compressie / compacting.

https://support.mozilla.org/en-US/kb/compacting-folders

Je kan een treshold instellen en dan gaat het op gezette tijden vanzelf.

Of je doet het handmatig voor een account naar keuze.

Kan wel tot 50% schelen en je verwijdert niets; het is echt compression.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3eHvfKuUHCU7t0Oa5GsjvuShFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5FFoBTxO2oSlsJouiTBikR1m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 00:43:
Kan wel tot 50% schelen en je verwijdert niets; het is echt compression.
Dat is het dus juist NIET. Van je eigen link:
Compact (purge) is a maintenance process, so it:
...
does not compress folders by using compression algorithms such as zip
Niks geen compressie dus. Het is veel beter te vergelijken met defragmenteren. De data wordt weer als een aaneengesloten blob gemaakt, ipv een gatenkaas met onnodige ruimte verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurpje
Hero of Time schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 00:33:
[...]

Nogmaals ik stel hier een vraag: serie: Thunderbird dus wat andere mail clients met mijn vraag te maken hebben snap ik niet zo goed....
Eigen onderzoek en overige inzet is iets wat we hier toch wel graag zien
En hoe weet je dat ik zelf al niet gezocht geprobeerd heb?.
Ook duidelijke informatie, de tags 'Mozilla' en 'Thunderbird' zijn niet heel duidelijk om aan te geven waar het over gaat, omdat het boven je post staat.
"In de profiles map is de imap map (met verschillende accounts) 40gb groot, de gmail map is bv al ruim 26 gb terwijl er 7gb van het daadwerkelijke gmail account in gebruik is.
de vraag is dus kan ik die mappen verkleinen of verwijderen?"lijkt me duidelijk toch :>
En dank :) dit had ik zelf ook al bedacht maar misschien was er ook nog een andere oplossing

[ Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 03-12-2022 19:59 . Reden: quote opgesplitst zodat duidelijk is wat er gequote is en wat van jezelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je daar op die "stel een vraag" knop drukt, dan maak je een topic aan in Client software algemeen. Daarbij staan er ook een aantal vragen die helpen om een duidelijke topicstart te maken. Waaronder dus om welke software het gaat en wat je al geprobeerd hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHTLYvXh5UKoDctcnvkvduatpbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NdmGuOtNMnGDvvFhWkuGvlID.png?f=fotoalbum_large

Geef dat even duidelijk aan, dat voorkomt dit soort vragen. En dat voorkomt ook dat er suggesties worden gedaan die je al geprobeerd had :)

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 03-12-2022 20:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

blurpje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:28:
[...]
Nogmaals ik stel hier een vraag: serie: Thunderbird dus wat andere mail clients met mijn vraag te maken hebben snap ik niet zo goed....
Zoals mijn collega hierboven duidelijk maakt, het forum gedeelte waar je dit topic hebt geplaatst bespreekt veel meer dan alleen Thunderbird.
[...]

En hoe weet je dat ik zelf al niet gezocht geprobeerd heb?.
We hebben geen kristallen bol, dus als je niets zegt, weten we het ook niet en gaan we er dus derhalve vanuit dat je ook niets hebt gedaan. Je kan bij je huisarts ook niet uit gaan dat hij/zij direct weet wat er met je mankeert als je niet aangeeft waar je last van hebt.
[...]

de vraag is dus kan ik die mappen verkleinen of verwijderen?"lijkt me duidelijk toch :>
Verwijderen is dus niet echt een oplossing, omdat je daarmee ook de mails erin verwijdert. Tenzij je dat natuurlijk wilt. :P
[...]

En dank :) dit had ik zelf ook al bedacht maar misschien was er ook nog een andere oplossing
Zie een paar posts boven je reactie. Ik gaf alleen het meest simpele antwoord. Net zoals je zou kunnen beargumenteren dat je het snelste je C: schijf op kan ruimen door deze te formatteren en desgewenst Windows (of welk ander OS je gebruikt) opnieuw installeren. Misschien niet het gewenste antwoord, maar wel eentje dat werkt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blurpje
Orion84 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:57:
Als je daar op die "stel een vraag" knop drukt, dan maak je een topic aan in Client software algemeen. Daarbij staan er ook een aantal vragen die helpen om een duidelijke topicstart te maken. Waaronder dus om welke software het gaat en wat je al geprobeerd hebt.

[Afbeelding]

Geef dat even duidelijk aan, dat voorkomt dit soort vragen. En dat voorkomt ook dat er suggesties worden gedaan die je al geprobeerd had :)
Duidelijk nu voor toekomstige vragen :)
Iedereen bedankt voor de input en ik ga aan de slag met suggesties
Pagina: 1