• Merosi0900
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik wil deze wandlamp aan de buitenmuur monteren, alleen hoe krijg ik deze kabels met elkaar verbonden?

Ik dacht dus: kabels van de lamp kort knippen, kroonsteen in het "boxje" en 3 aders van de muur in de wandlamp drukken en vastmaken aan kroonsteen.

Kan iemand dit bevestigen voordat ik wat doms ga
doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmEarLPg_1JvB4x8_-fEwH1wDpw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jrFaeMoBG3tS9AwOKZoHHhWs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxOn5RNuZVLIXAGqlH0MCAFXUoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yG6pxrKwikwAZOLBmI138L53.jpg?f=fotoalbum_large

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klopt. Gelijke kleuren aan elkaar verbinden. Met name geel/groen (aarde). De andere zou je kunnen wisselen, maar als je het netjes doet, heb je alle kleuren gelijk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Microkid schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:21:
Klopt. Gelijke kleuren aan elkaar verbinden. Met name geel/groen (aarde). De andere zou je kunnen wisselen, maar als je het netjes doet, heb je alle kleuren gelijk.
Met deze drie fase kabel heb je niks aan dat advies aangezien het op blauw na andere kleuren zijn.

Het juiste antwoord moet zijn om dit door te meten om vast te stellen wat wat is.

Wil je een gokje wagen met kans op vuurwerk:
Null - Blauw en Blauw
Fase - Zwart (kabel) en Bruin (Lamp)
Aard - Grijs (kabel) - Geel en groen.

The stuff that dreams are made of

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 18:25
Ik kan bevestigen dat als je dit moet vragen je het beter aan een ander kan overlaten die er wel verstand van heeft.
Elektriciteit is no joke.

• Microkid

Microkid

Smile

MaltheseFalcon schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:42:
[...]

Null - Blauw en Blauw
Fase - Zwart (kabel) en Bruin (Lamp)
Aard - Grijs (kabel) - Geel en groen.
Draad uit de muur is gewoon geel/groen hoor. Kleuren zijn mogelijk wat flets, maar je ziet duidelijk 2 kleuren.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Merosi0900
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-12-2022
Er is ook een bruine draadAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tn9_gvm9rSBrq4aE017Lpbf6VCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMREuha4lZfC8iEQhcx0ZAxU.jpg?f=fotoalbum_large

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Microkid schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:54:
[...]

Draad uit de muur is gewoon geel/groen hoor. Kleuren zijn mogelijk wat flets, maar je ziet duidelijk 2 kleuren.
Negeer mijn opmerking maar voordat de tent in de fik vliegt 8)7

The stuff that dreams are made of

• Microkid

Microkid

Smile

Ok, dus je hebt blauw, bruin, zwart en geel/groen. Die zwarte is een schakeldraad. De kans is dan groot dat de lamp geschakeld deze gebruikt wordt via de zwarte draad. Met blauw/bruin heb je immers continue stroom en zou de lamp altijd branden (of handig voor een lamp met schemersensor)
Kan je nagaan wat er achter je schakelaar zit? Mogelijk moet je de lamp dan aansluiten op blauw, zwart en geel/groen indien deze geschakeld is en je hem via een schakelaar wilt gebruiken. Indien de lamp continu stroom moet hebben, zal je hem op blauw, bruin en groen/geel moeten aansluiten.

[ Voor 48% gewijzigd door Microkid op 02-12-2022 22:45 ]

Pagina: 1