Oplader voor laptop vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bij mijn laptop zit een adapter met een flink dik blok en enorme kabel. Dit wil ik graag vervangen door een compacter model en aanzienlijk kortere kabel. Opladen gebeurt (nu ook al) via de USB-C poort van de laptop.

Ik vind het volgende model interessant. Ik heb al meer producten van Anker in huis om de kwaliteit te vertrouwen.

Ik kan er echter niet helemaal de vinger op leggen of de lader compatible is met mijn huidige apparatuur.

In de specs staat het volgende vermeld:
• Anker adapter: 5V 3A /9V 3A /15V 3A /20V 5A (100W Max)
• Laptop: 19.5V 3.33A or 20V 3.25A

Is het een risico dat er geen specificatie voor laden bij 19.5V gegeven wordt op de oplader?
Volgens mij maakt de stroomsterkte niet zo veel uit wanneer deze voor de output van de lader > wat het device nodig heeft om te laden.

Als 2e device wil ik graag een iPad Air, iPhone of Airpods opladen. Die laden volgens mij normaliter op 5V/9V 2,2A. Anker adverteert er wel mee maar geeft vervolgens geen specificatie af voor laden met 5V/9V.

Denken jullie dat ik deze lader met een gerust hart in kan zetten om mijn apparaten op te laden? Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Beste antwoord (via SirLenncelot op 02-12-2022 16:24)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De laptop zal 20V vragen en de later zegt: "ja dat is goed max 5A maar" Dus elke usb-c lader die tot minstens 65W (20V/3.25A) gaat is ok, maar vermits je toch een betere lader wilt kopen kun je ineens tot 100W gaan ben je gesteld voor de toekomst.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:42
Geen enkel probleem, kan je prima gebruiken.

5V 3A lijkt me gewoon de specificatie voor het usb laadcircuit. Een laptop gaat het niet redden met 5V 3A. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De laptop zal 20V vragen en de later zegt: "ja dat is goed max 5A maar" Dus elke usb-c lader die tot minstens 65W (20V/3.25A) gaat is ok, maar vermits je toch een betere lader wilt kopen kun je ineens tot 100W gaan ben je gesteld voor de toekomst.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag