Asus RTX 3080 Tuf Heatsink spuiten/verven.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VkAmk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-04 19:15
Beste Tweakers,

Ik had een vraagje. Ik wil graag de heatsink van mijn RTX 3080 Tuf zwart maken. Ik weet dat het spuiten van de heatsink ervoor zal zorgen dat hij iets warmer zal draaien maar dat is voor mij geen probleem.

Ik heb een beetje gekeken naar een aantal spuitbussen en ik denk dat de onderstaande goed moet zijn:

https://www.nonpaints.com...-spuitbus-diverse-kleuren

Graag zou ik willen weten of iemand dit eerder gedaan heeft en of de spuitbus die ik wil gaan gebruiken goed geschikt is ervoor.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Je bedoelt echt de heatsink, niet de shroud? Daar zou ik niet aan beginnen, en ik denk dat dat een behoorlijk verschil gaat maken in temperatuur. De heatsink kan zijn warmte niet meer goed afgeven.

Lak laat ook heel snel los op scherpe randjes, en aangezien de heatsink een en al scherpe randjes is, zal het niet lang duren.

Als je dit echt goed wil doen, moet je het ergens laten anodiseren. (en dan vraag ik me weer af hoe het koper daar op reageert)

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 02-12-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VkAmk
@WEBGAMING Ja gaat echt om te heatsink zelf niet de shroud. Ken jij een adres waar ik het kan laten anodiseren? En hoeveel zat dit ongeveer kosten als je dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Maar het gaat er denk ik om dat je precies die heatsink in kijkt? Ik zou er gewoon een kapje voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VkAmk
@WEBGAMING ja mijn gpu staat verticaal dus ik kijk precies de heatsink in alleen het past echt totaal niet bij de andere kleuren in mijn pc.

Wat bedoel je precies met een kapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Even voor de duidelijkheid, je kijkt bij het Geforce logo de kaart in, dat bedoel je toch?

Ik zou achter dat logo gewoon een kapje maken, zodat je niet meer de heatsink in kijkt. (van een plastic bakje oid) Zo te zien is er nog wel ruimte om daar een dun kapje tussen te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 02-12-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Heel simpel: Niet doen, ook niet met een plastic kapje oid.

Het design van de heatsink is erop gemaakt om juist daar de warmte eruit te dumpen, en verf isoleert fantastisch.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
D4NG3R schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:13:
Heel simpel: Niet doen, ook niet met een plastic kapje oid.

Het design van de heatsink is erop gemaakt om juist daar de warmte eruit te dumpen, en verf isoleert fantastisch.
Een kapje is inderdaad eigenlijk ook niet ideaal, maar ik denk dat dat veel minder invloed heeft op de temperatuur dan de hele heatsink lakken. De lucht kan ook op andere plaatsen nog weg.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 02-12-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VkAmk
@D4NG3R En met anodiseren zou het daarmee wel mogelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat je wilt is echt onmogelijk, je thermische prestaties gaan achteruit of worden zelfs zo erg dat de kaart uitvalt. Je zal de heatsink van het PCB af moeten schroeven, maar ook de shroud en fans moeten volledig worden verwijderd: YouTube: ASUS RTX 3080 TUF OC Review & Tear-Down: Thermals, Noise, & Overcloc... . Waar je dan nog meer zit is dat de de heatsink niet verder uit elkaar kan, dus de base plate en heatpipes zitten er aan vast. Anodiseren is een absolute no-go, je heatsink is een combinatie van aluminium en koper, dat gaat je dus nooit goed lukken. Een spuitbus wordt al helemaal een kliederboel met klodders en spetters.

Als je een zeer strakke kaart + build wilt zou ik eerder overstappen op een waterblok met eventueel een dikke backplate,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VkAmk
@stin00 Ah jammer, als het niet gaat dan laat ik de kaart zo. Ik wil ook niet de hele kaart verpesten. Bedankt voor je antwoord!
Pagina: 1