Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondSmith
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-06 09:01
Hallo iedereen,

Op dit moment heb ik op mijn desktop 2 SSD's en 2 harde schijven.
Ik had ooit Windows 10 geinstalleerd op één van de SSD schijven die maar 128gb aan opslag heeft. De tweede SSD schijf heb ik wat later gekocht en heeft ook meer opslag (512gb).

Windows geeft regelmatig aan dat het graag een update wilt doen. Helaas heb ik nooit genoeg opslag daarvoor. Ik heb al geprobeerd om wat onnodige bestanden te verwijderen of verplaatsen. Maar dit is niet iets wat ik steeds wil doen.

Als oplossing dacht ik mijn windows installatie te verplaatsen naar de andere SSD schijf.

Ik heb hier een aantal vragen bij: Is het mogelijk om Windows van schijf te laten veranderen, hoe doe ik dat? Zou ik dan nog beide schijven kunnen gebruiken? Er staat al wat opgeslagen op de andere SSD, is dat een probleem?

Alvast bedankt voor jullie help hiermee

Beste antwoord (via RaymondSmith op 02-12-2022 15:48)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het verstandiger is om de installatie eens onder de loep te nemen. Windows 10 neemt namelijk zelf helemaal niet zoveel in beslag, het zijn eerder de downloads, installaties en andere zaken die je plaatst op de C:\.

Dan kan je beter je downloads folder/mijn documenten redirecten naar je tweede SSD.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het verstandiger is om de installatie eens onder de loep te nemen. Windows 10 neemt namelijk zelf helemaal niet zoveel in beslag, het zijn eerder de downloads, installaties en andere zaken die je plaatst op de C:\.

Dan kan je beter je downloads folder/mijn documenten redirecten naar je tweede SSD.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-06 07:52
Kijk eens met een programma als Treesize waar alle data zit op C:

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondSmith
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-06 09:01
Outerspace schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:22:

Dankjewel voor je advies.
Het blijkt inderdaad dat Windows 10 niet zo veel opslag hoort in te nemen.
Ik ging er van zelf maar van uit dat het probleem was dat Windows alle opslag in nam. Maar nu zal ik dus wel even moeten onderzoeken wat wel al het opslag inneemt.