Ben hier net nieuw op het forum, dus zeg het vooral als ik deze vraag op de verkeerde plek stel.
We hebben in de keuken vloerverwarming. Helaas wordt die niet warm.
Bij installatie 15 jaar geleden deed de vloerverwarming het gewoon. Een aantal jaar geleden (ik schat 4 of 5 jaar) werd het ineens koud in de keuken. Er kwam toen een monteur kijken, en die heeft er toen een nieuwe pomp in gezet. Daarna werd de bijkeuken een aantal maanden weer warm, maar helaas begon het probleem daarna weer.
De installatie ziet er zo uit:

met hier een close-up van de verdeler:

Qua modelnummers etc heb ik helaas geen idee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De verdeler komt niet boven de 20 graden uit. De buis van de ketel naar de verdeler en de pomp zelf daarentegen wordt best wel warm, zoiets als een radiator. Als ik de pomp uitzet wordt de verdeler warm, en de pomp koud. De aanvoer- en afvoerbuizen van de vloerbuizen blijven echter altijd koud.
Hebben jullie misschien tips?
mvg
snoss
We hebben in de keuken vloerverwarming. Helaas wordt die niet warm.
Bij installatie 15 jaar geleden deed de vloerverwarming het gewoon. Een aantal jaar geleden (ik schat 4 of 5 jaar) werd het ineens koud in de keuken. Er kwam toen een monteur kijken, en die heeft er toen een nieuwe pomp in gezet. Daarna werd de bijkeuken een aantal maanden weer warm, maar helaas begon het probleem daarna weer.
De installatie ziet er zo uit:

met hier een close-up van de verdeler:

Qua modelnummers etc heb ik helaas geen idee.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De verdeler komt niet boven de 20 graden uit. De buis van de ketel naar de verdeler en de pomp zelf daarentegen wordt best wel warm, zoiets als een radiator. Als ik de pomp uitzet wordt de verdeler warm, en de pomp koud. De aanvoer- en afvoerbuizen van de vloerbuizen blijven echter altijd koud.
Hebben jullie misschien tips?
mvg
snoss
[ Voor 3% gewijzigd door snoss op 02-12-2022 14:22 . Reden: plaatjes niet goed geüpload ]
/f/image/4LerKqxr3fUoTUMQRbwUTyOV.png?f=fotoalbum_large)