Hoe houdt de Tweaker op kantoor zijn/haar handen warm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:36
Hoe houdt de Tweaker op kantoor zijn/haar handen warm? Ik zit hele dagen aan mijn bureau en nu het kouder wordt en ons management besloten heeft om de maximumtemperatuur op kantoor te verlagen, zit ik steeds met koude handen te werken. Ik ben al gevoelig voor koude temperaturen en zit al met een dikke trui aan mijn bureau maar mijn handen blijven zeer koud.

Vaak heb ik 1 hand onder of tussen mijn benen om wat op te warmen maar eens ik mijn muis terug vastneem komt die koude weer. Ik zag dat Valuerays een verwarme muis op de markt heeft, maar voornamelijk te koop in de US. Op Amazon.nl verkopen zij 1 model (ook duurder dan de US prijzen).
https://www.amazon.nl/Opt...ceerd-zwart/dp/B07G8QXTTL

Hoe houden jullie Tweakers jullie handen warm als het koud is?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:50

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien niet direct waar je aan zit te denken, maar is je zithouding wel goed? Als je schouders en ellebogen niet goed 'hangen', beinvloedt dit de bloedtoevoer naar je handen en daarmee of ze koud worden of niet. Je zult niet de eerste zijn die niet goed achter zijn/haar bureau zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:37

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik las laatst dat iemand die zijn laptop dichtgeklapt bij zijn werkplek gebruikte dat hij deze met de uitblaas van de ventilatie op zijn handen had gericht.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Heated DeskPad: https://www.amazon.com/Ol...nded-Gaming/dp/B08HC8WPWQ
Willekeurig voorbeeld, vast wel ergens anders of een ander Merk te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Gekkenhuis op 02-12-2022 11:57 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:13
Ik ga dit volgen.. Heb hetzelfde. Altijd koude handen, en dat is nu de kachel minder hard brand vervelend.

Heb wel eens zitten denken een verwarmingsmat (12v) op te knippen om dit op de muis te plakken, maar ziet er niet uit.

Wat Blitzkrieg suggereert is denk ik handiger. Verwarmen vanaf een extern elements / uitblaas.

edit: de suggestie van Gekkenhuis is nog mooier.

[ Voor 7% gewijzigd door ZveenT op 02-12-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:35

loewie1984

music addict! pizza monster!!

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Een eigen elektrische kachel in je hok zetten? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 17:47
Je probleem plaatselijk oplossen is in mijn ogen het echte probleem ontwijken. En zo een recept voor het krijgen van winterhanden.
Onderzoek eerst eens wat er nog meer koud is. Met name nek, voeten, hoofd, benen.
We lijken een beetje op ons huis. Dus eerst isoleren, isoleren, isoleren. Dan kan je kacheltje het beter aan.
Deze maand dus de kerstmuts op, (oranje) sjaal om, wollen sokken, legging onder de broek.
En ieder uur 5 minuten de trap op en af.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Bij mij thuis is het gewoon 18 graden en dat is prima als je stilzit.

Op kantoor weet ik niet exact te temperatuur, zal wel 18 of 19 zijn. Ook prima te doen, niet te heet, niet te koud en als je aan het rammelen bent op het toetsenbord, krijg je vanzelf warme vingers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 10:48
deSenna24 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:47:
Hoe houdt de Tweaker op kantoor zijn/haar handen warm? Ik zit hele dagen aan mijn bureau en nu het kouder wordt en ons management besloten heeft om de maximumtemperatuur op kantoor te verlagen, zit ik steeds met koude handen te werken. Ik ben al gevoelig voor koude temperaturen en zit al met een dikke trui aan mijn bureau maar mijn handen blijven zeer koud.

Vaak heb ik 1 hand onder of tussen mijn benen om wat op te warmen maar eens ik mijn muis terug vastneem komt die koude weer. Ik zag dat Valuerays een verwarme muis op de markt heeft, maar voornamelijk te koop in de US. Op Amazon.nl verkopen zij 1 model (ook duurder dan de US prijzen).
https://www.amazon.nl/Opt...ceerd-zwart/dp/B07G8QXTTL

Hoe houden jullie Tweakers jullie handen warm als het koud is?
Probeer nog eens met je werkgever te praten. Het klinkt alsof dit geen werkomgeving is waar jij erg productief zal zijn. Gevoeligheid voor temperatuur verschilt erg per persoon, misschien is het mogelijk dat jij een werkplek dichter bij de verwarming krijgt, o.i.d.

Je zo in de kou laten zitten is in elk geval geen goed werkgeverschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Icephase schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:52:
Misschien niet direct waar je aan zit te denken, maar is je zithouding wel goed? Als je schouders en ellebogen niet goed 'hangen', beinvloedt dit de bloedtoevoer naar je handen en daarmee of ze koud worden of niet. Je zult niet de eerste zijn die niet goed achter zijn/haar bureau zit...
beascob schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:14:
Je probleem plaatselijk oplossen is in mijn ogen het echte probleem ontwijken. En zo een recept voor het krijgen van winterhanden.
Onderzoek eerst eens wat er nog meer koud is. Met name nek, voeten, hoofd, benen.
We lijken een beetje op ons huis. Dus eerst isoleren, isoleren, isoleren. Dan kan je kacheltje het beter aan.
Deze maand dus de kerstmuts op, (oranje) sjaal om, wollen sokken, legging onder de broek.
En ieder uur 5 minuten de trap op en af.
Mijn houding kan niet beter, ik dacht altijd dat het ook daaraan lag, dat mijn bloed wat werd afgespannen bij mijn onderarm door de rand van het bureau. Sinds ik nu ook rechter zit heb ik het nog steeds, en in het algemeen heb ik vaak koude handen. De rest van mijn lichaam is lekker warm, aan isolatie dus geen gebrek. Het zijn dus echt uitsluitend mijn handen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Sneller typen! :p

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
thomas_n schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:14:
[...]

Probeer nog eens met je werkgever te praten. Het klinkt alsof dit geen werkomgeving is waar jij erg productief zal zijn. Gevoeligheid voor temperatuur verschilt erg per persoon, misschien is het mogelijk dat jij een werkplek dichter bij de verwarming krijgt, o.i.d.

Je zo in de kou laten zitten is in elk geval geen goed werkgeverschap.
Vroeger kon de verwarming hier oneindig blijven doorwarmen (tot max 30, maar dat was het natuurlijk nooit). Sinds de energieprijzen ook enorm gestegen zijn is de maximumtemperatuur op de bureau's 20 graden, daarna springt de verwarming af. Op zich prima werkbaar als we bezig blijven maar als het lange dagen aan de bureau zijn komt die koude toch. In de auto heb ik ook altijd koude handen, ook in de zomer. Ik heb erg fijne vingers en denk dat ik daardoor wat gevoeliger ben aan die temperaturen. (mijn nieuwe auto staat op de boot en heeft stuurverwarming, wat gaat dat heerlijk zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

deSenna24 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:18:
[...]

[...]

Mijn houding kan niet beter, ik dacht altijd dat het ook daaraan lag, dat mijn bloed wat werd afgespannen bij mijn onderarm door de rand van het bureau. Sinds ik nu ook rechter zit heb ik het nog steeds, en in het algemeen heb ik vaak koude handen. De rest van mijn lichaam is lekker warm, aan isolatie dus geen gebrek. Het zijn dus echt uitsluitend mijn handen :)
Dat de rest van je lichaam lekker warm is zegt niet zoveel; je lichaam focust zich op de vitale onderdelen als je het koud krijgt, dus je romp en hoofd. Je armen en benen 'zou je kunnen missen' is het idee dus het is niet zo gek dat die het eerst koud worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 15:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik plaats in de winter altijd om deze reden mijn laptop onder het scherm ipv er naast en gebruik toetsenbord van mijn laptop.

Doordat mij cpu/ram/gpu altijd flink gebruikt worden is mijn laptop altijd warm en dus mijn vingers ook. Daarnaast een koffiemok met usb-warmhoudplaatje, sta/zit elektrisch bureau om de bloedsomloop te stimuleren en sloffen... zit ik er prima bij :)

Mijn thuiswerkplek heeft een flink koude vloer nog (beton/folie/goedkoop laminaat), wanneer het budget en prioriteit het toelaat dan wil ik een nette dikke ondervloer en laminaat met isolatie er tussengeperst. Airco unit doet de rest in deze ruimte.

Voor nu verhuis ik af en toe als het nodig is even naar onze woonkeuken, waar ik heel simpel een extra monitor kan plaatsen als dat echt nodig is. Zit ik op een soortemet barkruk met verhoogde ontbijttafel, waardoor je dus ook een actiever houding hebt.

Pro-tip: Ga gewoon wat vaker tussen wat eten, zeker als het kouder is. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:25
Wat meer bewegen, zodat je hartslag omhoog gaat en de doorbloeding van je handen beter wordt.

Pak vaker de trap
Zit niet langer dan een uur onafgebroken aan je bureau
Loop niet naar dichtsbijzijnde koffieautomaat, maar naar de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:35

loewie1984

music addict! pizza monster!!

deSenna24 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:22:
[...]

Zo'n hele deskpad lijkt nog geen slecht idee!
Ja en het fijne vind ik. Hij is van stof niet van leer. Aan de zijkant zitten 2 extra USB aansluitingen zodat je ook nog apparatuur kan opladen en je kunt de verwarming instellen tot 60 graden (lijkt het).

Enige wat is, na verloop van tijd schakelt deze zichzelf automatisch uit (denk na een uurtje of 2) en dan moet je hem even uit en aanzetten en dan kan ie weer door.

discogs

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

Ik gebruik deze:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Y5XwBgQxlWoA/550x429.jpg

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 21-05 15:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

loewie1984 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:24:
[...]

Ja en het fijne vind ik. Hij is van stof niet van leer. Aan de zijkant zitten 2 extra USB aansluitingen zodat je ook nog apparatuur kan opladen en je kunt de verwarming instellen tot 60 graden (lijkt het).

Enige wat is, na verloop van tijd schakelt deze zichzelf automatisch uit (denk na een uurtje of 2) en dan moet je hem even uit en aanzetten en dan kan ie weer door.
https://www.amazon.nl/Pri...&pd_rd_i=B07D332QMQ&psc=1

Deze lijkt mij nog iets fijne. Ipv stof een nep-leren oppervlakte en goedkoper.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:37
Ik kan dit soort vingertoploze handschoentjes zeker aanraden om polsen warm te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36
Gebruik zelf dit matje onder een grote muismat. Volgens de verkoper is het 20 watt maar hij is 40 (want 2 banen).

Zit een draaiknop op waarmee je de temperatuur kan beïnvloeden. Heb hem nu op zo'n 20 watt staan en dan is het heerlijk warm onder mijn toetsenbord en muis.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
Nog een deskpad gevonden, op voorraad en gestoffeerd
https://www.amazon.nl/Pri...top-80x32cm/dp/B0848PZ1J7
@loewie1984

[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 02-12-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Falcon schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:29:
[...]

https://www.amazon.nl/Pri...&pd_rd_i=B07D332QMQ&psc=1

Deze lijkt mij nog iets fijne. Ipv stof een nep-leren oppervlakte en goedkoper.
Van die PrimeMatik heb ik er nog eentje gevonden
https://www.amazon.nl/Pri...top-80x32cm/dp/B0848PZ1J7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heeft zo'n deskpad geen negatieve invloed op een toetsenbord, muis of telefoon die er op ligt?

Zat hier nog te denken aan een ir paneel net naast de werkplek. Maar specifiek handen los je daar niet mee op.

[ Voor 37% gewijzigd door sambalbaj op 02-12-2022 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19

D4NG3R

kiwi

:)

Ik pak wat vaker een bak koffie/thee en neem wat vaker een korte pauze om ff in beweging te komen.

M'n polsen doen dagen pijn als ik met ijskoude handen dom door blijf typen. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
D4NG3R schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:51:
Ik pak wat vaker een bak koffie/thee en neem wat vaker een korte pauze om ff in beweging te komen.

M'n polsen doen dagen pijn als ik met ijskoude handen dom door blijf typen. :)
Idem. Eens koffie/thee halen, toilet,... elke 30 minuten tot 1 uur wel eens rechtstaan maar blijf er last van hebben. Mijn moeder heeft exact hetzelfde, ook snel koude handen. Zij staat in een kleuterschool dus is altijd wel bezig, maar eens thuis zit zij ook met een dekentje aan de pc.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik probeer zo veel mogelijk rond te lopen met mijn handen in mijn zakken :+

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb juist pas 75 cm weerstandsdraad (manganine) in een oude muis gesoldeerd. Dit verbruikt ongeveer 3,5W, en maakt de hele muis lekker warm. De volgende stap zou een toetsenbord zijn, maar gezien de afmetingen zal USB niet genoeg vermogen leveren.

De verwarmde bureaumatten ben ik niet weg van: 220V onder een dun laagje materiaal uit China vind ik geen fijn idee.

Nog een idee: stoelverwarming? Alleen de draad is onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:27
deSenna24 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:18:
[...]

[...]

Onze zolder kan best wel koud zijnin de winter, daar zit ik met een slaapzak om het onderlichaam zodat dat alvast goed warm blijft (niemand ziet het, heeft er last van maar is wel lekker warm), dat scheelt bij mij (ondanks dat ik voor mijn gevoel geen koude benen had) toch best wel in de warmte bij de handen.
Nu ben ik redelijk warm van mijzelf maar het scheelt me toch flink, dat had ik vooraf niet kunnen bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58

PB-powell

Mr. Laziness

sambalbaj schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:48:
Heeft zo'n deskpad geen negatieve invloed op een toetsenbord, muis of telefoon die er op ligt?

Zat hier nog te denken aan een ir paneel net naast de werkplek. Maar specifiek handen los je daar niet mee op.
Ik heb thuis zo'n deskpad maar die is niet overal verwarmd. Daarnaast wordt dat ding ~37 graden (laagste stand) waar een toetsenbord en muis prima tegen kunnen. Ook een telefoon moet dat wel aankunnen, maar die leg je anders ernaast of naast het gedeelte wat warm wordt. Sterker, mijn telefoon wordt warmer als ik die draadloos oplaadt via m'n deskpad dan dat ik em op het warme deel daarvan leg :+

Verder ken ik de klachten van @deSenna24, wintertenen/vingers zijn een kwaal in de familie en ik heb daar ook last van. Vandaar dat ik zo'n ding heb aangeschaft.

[ Voor 10% gewijzigd door PB-powell op 02-12-2022 14:00 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 17:51
typ je op een toetsenbord met de pootjes uitgezet? Daarmee knel je je polsen af en krijg je ook koude handen.

Kijk naar een zo plat mogelijk toetsenbord en probeer je volle onderarmen (en ellebogen) op je bureau te rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
NESFreak schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:13:
typ je op een toetsenbord met de pootjes uitgezet? Daarmee knel je je polsen af en krijg je ook koude handen.

Kijk naar een zo plat mogelijk toetsenbord en probeer je volle onderarmen (en ellebogen) op je bureau te rusten.
Gebruik momenteel een HP Pavilion wireless 800 toetsenbord (was de enige QWERTY die we hadden en ook vrij plat) en een oudere Surface Precision muis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb niet snel last van kou, maar als ik stil zit is 19-20 graden niet overdadig veel.

Ik gebruik verschillende al genoemde tips: warmte van laptop over muis hand, regelmatig 2 trappen af en op voor koffie/thee, handen in m'n zakken tijdens overleg. Ik denk dat warme kleding (dekentje over benen, thermo ondergoed) ook helpt bij koude vingers. Voor mij echter ook heel belangrijk: middagpauze 30 minuten stevig buiten wandelen. Is niet alleen gewoon gezond, naar de eerste 90 minuten heb ik het niet meer koud.

Je kunt ook met een electrisch kacheltje lokaal verwarmen, maar ik ben dan bang dat het einde zoek is. Ik stel dikke trui/jas ook liefst wat langer uit, om aan de koi te wennen en mijn lichaam aan de gang te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:58
Zijn merino handschoenen niets? Bijvoorbeeld de liners (heel dun) van decathlon. Eventueel kan je de vingertoppen eraf knippen.

Geeft ook meteen een mooi statement aan je baas: als de helft van het bureau met handschoenen aan zit te werken terwijl er klanten worden rondgeleid valt er misschien een kwartje mbt waar je wel en niet op moet gaan bezuinigen 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
Valorian schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:46:
Zijn merino handschoenen niets? Bijvoorbeeld de liners (heel dun) van decathlon. Eventueel kan je de vingertoppen eraf knippen.

Geeft ook meteen een mooi statement aan je baas: als de helft van het bureau met handschoenen aan zit te werken terwijl er klanten worden rondgeleid valt er misschien een kwartje mbt waar je wel en niet op moet gaan bezuinigen 😉
Wel ik ben eigenlijk de enige die vaak koud heeft, de rest heeft er geen problemen mee (totaal 10 man). Ik zit nu ook wel aan de deur en op de gang is het vaak koud, die tocht komt snel binnen als de deur even open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn collega's gingen in de vergadering om Homie Hoodies vragen omdat het te koud was op kantoor. Een week erna was de verwarming wel warm.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit hefft niks met computerhardware te maken ;). Schopje naar AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor op het bureau heb ik zo'n ding aangeschaft. Prima warm, werkt gewoon goed voor jouw issue. Nadeeltje is dat ie opgerold werd geleverd; hopelijk ligt het beter plat na behandeling met een pak papier erop. Een tweede is dat draadloze muis last heeft van de straling, makkelijk te verhelpen met draadmuis of muismat. Ze zijn ook wel goedkoper te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door desmond op 06-12-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:22
Die bureau matten zie ik alleen met die aansluiting voor de stekker rechts.

Bij mijn huidige bureaumat (zonder verwarming) is dat de hoek die ik heel veel gebruik met mijn muis.

De aansluiting links zou veel praktischer zijn, maar die heb ik nog niet gezien.

EDIT:

Binnen 5 minuten scrollen op amazon. 8)7
https://www.amazon.nl/-/e...ted+de%2Caps%2C66&sr=8-11

[ Voor 28% gewijzigd door FRANQ op 06-12-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Maakt voor die matten niet veel of ze andersom liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Fiets

A.K.A. Bambi

Zo'n mat voor op de grond om warme voeten te krijgen helpt ook erg veel in een koude kamer.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zeg ... voordat we 3475 watt aan extra energie aanslingeren.

Zit je niet gewoon op de tocht? Zet eens een laptoptas naast je muis neer, wellicht is de luchtstroom dan minder, en is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Die heb ik ook voor buiten, echt ideale dingen. Je krijgt amper koude klauwen omdat de kern warm blijft.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Fiets

A.K.A. Bambi

Blasterxp schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:13:
Zeg ... voordat we 3475 watt aan extra energie aanslingeren.

Zit je niet gewoon op de tocht? Zet eens een laptoptas naast je muis neer, wellicht is de luchtstroom dan minder, en is het probleem weg.
Die matten vallen meestal wel mee. Ik heb de mat voor 45watt, maar de laptop doet er rond de 80, een scherm ook zoiets. Allemaal samen verwarmd het de kamer precies genoeg om comfortabel te zijn tijdens werken.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 16:05

PinusRigida

I put the p in pool.

Dankzij dit topic weer iets nieuws geleerd; nl. dat er verwarmde muizen bestaan! :-)

Dat gezegd heb ik op kantoor (thuis of niet) zelden last van koude handen, al heb ik wel iets handigs voorhanden *pun intended, voor wanneer ik langere periode's buiten moet zijn, gaan wandelen of apporteren met hond of met fiets of motor weg moet in koud weer, deze.

Heel het gezin gebruikt ze hier dus ik koop ze in grote dozen per 100 en die dingen zijn echt zalig. Je plopt ze in je broekzak en wanneer je koude handen hebt haal je er eentje uit, houdt het wat vast in je handen en in no-time zijn die weer lekker warm. Blijft ook een ganse dag warmte afgeven.
Je kan ze ook in je handschoenen steken maar in jouw geval is het niet zo handig om met handschoenen aan te werken wellicht.

[ Voor 25% gewijzigd door PinusRigida op 06-12-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Hier nog iemand die deze gebruikt. Heerlijk, hoewel als ik veel moet typen, ik ze toch liever even weer uit doe. Maar het afwisselend dragen hiervan helpt al heel veel. Ik houd meer van low-tech oplossingen voor dit soort dingen dan bijvoorbeeld een verwarmde pad. Kost ook weer extra stroom en hogere kans op kapot gaan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluser86
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01 19:08
Ik werk thuis en heb gelukkig zelf controle over de thermostaat maar hij staat hier op 19 graden wat gewoon ontzettend veel scheelt op de energierekening. Ook heb ik gemerkt dat 19 graden in het ene huis niet hetzelfde voelt als 19 graden in het andere huis. Ik vind zelf dat 19 graden bij mij thuis nog steeds wat fris aanvoelt. Heeft vooral te maken met tocht, denk ik.

Zelf gebruik ik een paar pols zweetbandjes met het idee dat deze de plek waar de slagaderen het dichtst bij het oppervlak van je huid zitten het bloed op te warmen en daarmee dus ook mijn handen. Het werkt voor mij in ieder geval verrassend goed. Ik zag ook een suggestie voor vingerloze handschoenen maar dat vind ik zelf niet erg fijn om mee te typen. Polsbandjes zijn dan perfect omdat mijn handen daardoor onbedekt blijven.

Regelmatig overeind komen en iets te drinken pakken of gewoon even een rondje lopen/raam staren helpt volgens mij ook. Waar dat sowieso voor helpt is koude voeten. Soms zijn pantoffels en dikke sokken gewoon niet genoeg :D

[ Voor 22% gewijzigd door bluser86 op 06-12-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:24
Thuis gaan werken, wat een onzin, 'het management heeft besloten de maximumtemperatuur op kantoor te verlagen', denk ff na hoe dat klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
stijnislike schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:16:
Thuis gaan werken, wat een onzin, 'het management heeft besloten de maximumtemperatuur op kantoor te verlagen', denk ff na hoe dat klinkt.
Hangt er geheel vanaf wat de maximumtemperatuur was. Genoeg kantoren waar die echt belachelijk warm is, graad of 24. Echt totaal onnodig. Bij ons zijn ze wel 2 hele graden gezakt naar 22. Voor mij nog steeds te warm, maar er zijn nu ook collega's die het fris vinden. Dus dan vind ik het geen onzin dat ze de temperatuur omlaag hebben gebracht en die collega die het koud heeft een paar handschoentjes aandoet of een andere oplossing verzint. Ik kan moeilijk kleding gaan uittrekken omdat ik het te warm vind...

Kijk als ze van 20 naar 18 zijn gegaan heb je helemaal gelijk. Maar dat weten we in dit geval niet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:40
Als je veel last van koude handen hebt moet je een emmer vullen met koud water, ijsblokjes etc. en daar je handen iets van een kwartier inhouden. Niet meteen prettig maar daarna zullen je kouden handen in de gewone werkomgeving verdwenen zijn. Stond in het boek van Wim Hof. Koud douchen is ook aan te raden wat dat betreft omdat je daarmee je bloedvaten traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:51
Deze post is getypt met zulke handschoenen aan. Ik ben geen koukleum, maar mijn handjes willen soms toch wat frisjes worden. Zeker na een weekje in een warmere omgeving moet mijn "interne kachel" nog even wennen.

Zulke handschoenen komen in verschillende diktes (de binnenkant kan wel of niet gevoerd zijn) en te dik kan wel onhandig worden bij het typen.

Volgens mij is het allemaal een spelletje van genoeg warmte vanuit je lichaam krijgen en zorgen dat je niet te veel warmte verliest. De eerste kan soms met enkele dagen/weken gewenning iets meer worden. De laatste is een kwestie van genoeg kleding aan om ervoor te zorgen dat er geen situatie optreed waarbij er niet genoeg warmte is om alles warm te houden en dus handen en voeten als eerste het met minder moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb een leren muismat met verwarming via USB.
https://dewarmemat.nl/collections/verwarmde-muismat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:31

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

bij ons op kantoor starten we de dag met 24'c en eind van de dag staan we op 26 'c. Ik vind het comfortabel, want naast een waterbeesje ben ik ook een warmtebeesje.

Een vreselijk inefficiente en ouderwetse setup die nauwelijks te reguleren is. Met de huidige gasprijzen is het management wakkergeschud :P

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

DedSec85 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:54:
Als je veel last van koude handen hebt moet je een emmer vullen met koud water, ijsblokjes etc. en daar je handen iets van een kwartier inhouden. Niet meteen prettig maar daarna zullen je kouden handen in de gewone werkomgeving verdwenen zijn. Stond in het boek van Wim Hof. Koud douchen is ook aan te raden wat dat betreft omdat je daarmee je bloedvaten traint.
Alle respect voor Wim 'The Iceman' Hof, maar als je vaak koude handen hebt door bijv een slechte doorbloeding zou ik eerst gedegen medisch advies inwinnen voordat je je handen in een emmer met ijs stopt. Wim Hof kan 100x wat zeggen, maar als je een of andere verstopping in je aderen hebt wat je doorbloeding bemoeilijkt, gaat (1) die emmer niet helpen en (2) kan het ook nog wel eens levensgevaarlijk zijn.
Zoiets dus alleen doen als je verder gezond bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:24
SmurfLink schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:38:
[...]

Hangt er geheel vanaf wat de maximumtemperatuur was. Genoeg kantoren waar die echt belachelijk warm is, graad of 24. Echt totaal onnodig. Bij ons zijn ze wel 2 hele graden gezakt naar 22. Voor mij nog steeds te warm, maar er zijn nu ook collega's die het fris vinden. Dus dan vind ik het geen onzin dat ze de temperatuur omlaag hebben gebracht en die collega die het koud heeft een paar handschoentjes aandoet of een andere oplossing verzint. Ik kan moeilijk kleding gaan uittrekken omdat ik het te warm vind...

Kijk als ze van 20 naar 18 zijn gegaan heb je helemaal gelijk. Maar dat weten we in dit geval niet.
Dat is zo ja, het klinkt alsof het vrij koud is. Werkgever moet natuurlijk zorgen dat iedereen comfortabel kan werken zonder handschoenen aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Fiets schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:51:
Zo'n mat voor op de grond om warme voeten te krijgen helpt ook erg veel in een koude kamer.
Zo'n ding heb ik ook, ooit besteld bij Conrad. Werd me zelfs iets te warm, dus een dimmer tussen gezet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:47
Wij moeten er ook aan geloven (500+ bedrijf). 18 graden en in de tocht. Management zit met winterjas achter het bureau. Collega heeft ook koude handen. Eens kijken voor zo een mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-05 17:45
Ik ga toch eens een niet-technische/niet-materialistische gooi doen (hoeft zeker niet relevant te zijn, maar toch): zorg ook voor goede voeding. Er zijn best wel wat typen voeding welke helpen. Daarnaast zijn van die suiker-dippen ook wel echt killing voor je temperatuurbehoud.
enermax schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:48:
Wij moeten er ook aan geloven (500+ bedrijf). 18 graden en in de tocht. Management zit met winterjas achter het bureau. Collega heeft ook koude handen. Eens kijken voor zo een mat.
Dan zou ik gewoon een thermometer meenemen naar kantoor. Zodra die onder de 18 duikt gewoon weg gaan, toedels. Bij mijn weten is 18 graden bij lichte inspanning het wettelijke minimum. Dan mogen ze ook de consequenties pakken bij een windvlaag.

[ Voor 49% gewijzigd door eric.1 op 06-12-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 21:02

Agent47

I always close my contracts.

enermax schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:48:
Same here. Collega van mij heeft zelfs zo'n warmte deken om zijn bureaustoel gemaakt.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09

iMars

Full time prutser

Simpel: koffie ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
DedSec85 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:54:
Koud douchen doe ik dus iedere ochtend, maar dat zorgt er ook gelijk voor dat ik het gedurende de ochtend vaak koud heb. Al sta ik ook vrij lang onder de koude douche, een minuut of 10. Merk wel dat ik beter tegen kou kan dan collega's.

Wat helpt is om 's ochtends voor je begint met werken even een rondje wandelen of iets actiefs te doen. Komt je bloedsomloop op gang, je komt vanuit de kou en daardoor heb je het minder snel koud.

En in de middag nog een keer een rondje lopen. Gelijk goed voor je gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Laatst online: 20-05 14:55

MBI

De Heatbuff zou ook een mooie oplossing zijn, maar geloof niet dat het nog bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58

Sick Nick

Drop the top!

Agent47 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:59:
[...]

Same here. Collega van mij heeft zelfs zo'n warmte deken om zijn bureaustoel gemaakt.
Wat is dat voor armoede, kom op zeg als ze willen dat je op kantoor komt werken mag je toch in ieder geval een redelijke temperatuur verwarchten. Koude handen is 1 ding, 18 graden en compleet in de kou? Dan werk ik wel thuis, toedeloe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 21:02

Agent47

I always close my contracts.

Sick Nick schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:43:
[...]

Wat is dat voor armoede, kom op zeg als ze willen dat je op kantoor komt werken mag je toch in ieder geval een redelijke temperatuur verwarchten. Koude handen is 1 ding, 18 graden en compleet in de kou? Dan werk ik wel thuis, toedeloe.
Ga die discussie maar niet aan op kantoor bij ons. We hebben er een paar met sjaal om rondlopen. Allemaal in het kader van bezuiniging.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:19
Was deze al voorbij gekomen? Edit.. ja dus .
Van die handschoenen zonder vingertoppen!?!

https://www.bol.com/nl/nl/f/-/9300000127554380/

Zijn er ook in andere vormen/maten

[ Voor 17% gewijzigd door GeeEs op 06-12-2022 15:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 07:11
Hoe lang gaat het duren voordat werkgevers bij hun vacatures zetten:

"we verwarmen tot 21° C."

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Caffeine is een vasoconstrictor dus weet niet of dat bevorderlijk is :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
cadsite schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:26:
Hoe lang gaat het duren voordat werkgevers bij hun vacatures zetten:

"we verwarmen tot 21° C."

:P
Tevens hebben wij de gehele dag de verlichting aan, en wordt er tweemaal per dag nieuwe verse buitenlucht aangevoerd. Het moet niet gekker worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:26
Ik mis nog een beetje een analyse van _waarom_ je koude handen krijgt. In je romp zitten de belangrijkste organen. Je lichaam kan prima nog heel wat jaar door als er een pink afvriest, maar zonder hart wordt dan weer lastig.

Daarom als het kouder wordt zal je lichaam er alles aan doen om te zorgen dat je romp warm blijft. Naast bewegen is 1 van de tactieken om de circulatie naar je ledematen af te knijpen. Immers, als daar minder bloed doorheen stroomt, kan dat bloed ook minder makkelijk afkoelen en je romp daarmee weer afkoelen.

De truc is daarom niet per se om je handen extra te isoleren, maar je romp! Meer laagjes kleding dus, doe een extra shirt onder je shirt, daar een extra vest overheen, etc. Ook zijn je voeten ideale dingen om je lichaamstemperatuur te laten dalen. Dus met bijv. 2 paar merinosokken om je voeten koelen die minder snel af, koelt daarmee de rest van je lichaam minder snel af, en blijven je handen dus warmer.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:43
SmurfLink schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:38:
Gelukkig heeft TS dat gewoon al verteld:
deSenna24 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:21:
[...]

Vroeger kon de verwarming hier oneindig blijven doorwarmen (tot max 30, maar dat was het natuurlijk nooit). Sinds de energieprijzen ook enorm gestegen zijn is de maximumtemperatuur op de bureau's 20 graden, daarna springt de verwarming af.
De meeste kantoren staan misschien standaard wat hoger, richting 22, maar 20 graden in de winter is niet echt koud hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinheadtje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03:04
https://www.amazon.nl/30x...id=pla-732390838220&psc=1

deze heb ik werkt erg goed, zit niet veel op kantoor (Horeca), maar dat kantoor is wel op een onverwarmde zolder dus vandaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 21:36
Geen oplossing voor op kantoor, maar bij thuiswerken.
Ik ben een echte koukleum, toch hebben wij al een paar jaar de verwarming steeds wat lager, behalve besparing ook zeker gezonder (we pamperen veel te veel in deze maatschappij).

Ik heb me tot gewoonte gemaakt (is nog gezonder ook), minstens 1x per uur bewegen, als ik het koud krijg, even 2-5 minuten wat oefeningen, bloed stroomt weer, je hebt het weer heerlijk warm en bijkomend voordeel is ook nog goed voor je hersenwerk.

Er zijn al veel goede tips gegeven, overige delen lichaam zo warm mogelijk houden, hoeft echt niet veel te kosten. Partner kreeg eens een warme fleecedeken (vrijwilligerswerk bedankje), die ligt hier onder het bureau waarop je voeten heerlijk warm blijven. Dat soort simpele dingen.

Maar ik begrijp best dat veel op kantoor minder makkelijk is op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 13:28
Freeaqingme schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:37:
De truc is daarom niet per se om je handen extra te isoleren, maar je romp!
Dit dus. Maar niet alleen je romp.

Ook je nek en je hoofd zijn grote warmte lekkers. Dus een trui met een hoge hals en een pet op. Ziet er misschien niet uit, maar je merkt zeker het verschil.

En onderschat ook je benen niet. Een lange onderbroek scheelt heel veel.

Als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen dat dat echt helpt.
Die lange wollen onderbroeken die ik destijds van het leger overhield waren echt warm :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19
Deze hebben mij al heel wat kuub gas bespaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOi3zvgwVxqNGgM7_od_Y7Qt4fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpPcNsRurABy7hSJxir1XIzz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:56
Joris748 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:23:
Wat meer bewegen, zodat je hartslag omhoog gaat en de doorbloeding van je handen beter wordt.

Pak vaker de trap
Zit niet langer dan een uur onafgebroken aan je bureau
Loop niet naar dichtsbijzijnde koffieautomaat, maar naar de volgende
Hier thuis een 'standing desk' waarachter ik sta te werken (en soms zitten op een krukje) dat zorgt ervoor dat je veel sneller even een stukje gaat lopen door het huis (als is het maar 5 of 10 meter) je beweegt sneller dan als je blijft zitten.

en tijdens werkoverlegjes hoef je niet perse de camera aan te hebben, ik loop dan door het huis om mezelf weer 'op temperatuur te krijgen'

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05 09:13
Wat ik zelf enorm merk, ik werk vanuit een bouwkeet, ook niet altijd even warm.

Als ik sochtend aankom en meteen begin te werken krijg ik. Het met dit weer ook lichamelijk niet warm en zit ik ook te koukleukem achter het bureau.

Als ik sochtend eerst een stukje ga lopen op mijn werk en even met een flink tempo de trappen op en af sjees komt het vloed lekker in beweging en heb ik nergens last van.

Dus misschien voor je aan het werk ga even de spieren losmaken en de bloedsomloop op gang helpen. Scheelt bij mij als dag en nacht en een beetje extra beweging kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 07:17
Agent47 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:44:
[...]

Ga die discussie maar niet aan op kantoor bij ons. We hebben er een paar met sjaal om rondlopen. Allemaal in het kader van bezuiniging.
Je zal maar reuma hebben of andere aandoeningen die vooral bij kou naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RemcoDelft schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:55:
Ik heb juist pas 75 cm weerstandsdraad (manganine) in een oude muis gesoldeerd. Dit verbruikt ongeveer 3,5W, en maakt de hele muis lekker warm. De volgende stap zou een toetsenbord zijn, maar gezien de afmetingen zal USB niet genoeg vermogen leveren.

De verwarmde bureaumatten ben ik niet weg van: 220V onder een dun laagje materiaal uit China vind ik geen fijn idee.

Nog een idee: stoelverwarming? Alleen de draad is onhandig.
Dat bestaat al en op accu zodat je niet hoeft te klooien met een draadje: https://nl.stoov.com/prod...3fiQz4EAQYASABEgKBYPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 12:45
Brilsmurfffje schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:24:
[...]

Dat bestaat al en op accu zodat je niet hoeft te klooien met een draadje: https://nl.stoov.com/prod...3fiQz4EAQYASABEgKBYPD_BwE
Ik heb wel zo'n draad hangen en voor 4 tientjes een elektrisch dekentje gekocht. Het ziet er niet super mooi uit, maar het werkt wel echt super goed. Over een paar maanden kan die er weer vanaf. Nadeel van die Stoov is dat die op batterij is en dat die het maar een paar uurtjes vol houdt. Daarnaast vind ik de Stoov ook echt ontzettend duur. Overigens een probleem met beide oplossingen is hoe je zo'n kleedje op je stoel houdt, ik heb hem nu met een riem vast gebonden en het blijft redelijk goed zitten, alleen het zit gedeelte schuift nog wat.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 21:26
Ik heb zelf een kettlebell thuis van 24 kg.

Als ik het koud krijg doe ik 2 a 3 sets van 25 swings of zo. Daarna kan ik er weer een uurtje tegen aan. Bijkomend voordeel is muscle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoramm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-01 08:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Laatst online: 22:01
Al paar keer voorbij gekomen, maar ook hier geïnvesteerd in een verwarmde 'muismat'. Wel heb ik een extra muismat bovenop de mat gedaan, want je muis glijdt er niet beter van met die warmte. Keyboard verder geen issues, ja de boel wordt warm eronder.

https://nl.aliexpress.com...36tX&gatewayAdapt=glo2nld

Het is op zolder nu 14,5c en dit matje staat op 40c en ik heb het goed warm.

115 watt op het laagste vermogen.

[ Voor 3% gewijzigd door burnoutpc op 15-01-2023 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 06:52
burnoutpc schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:53:
Al paar keer voorbij gekomen, maar ook hier geïnvesteerd in een verwarmde 'muismat'. Wel heb ik een extra muismat bovenop de mat gedaan, want je muis glijdt er niet beter van met die warmte. Keyboard verder geen issues, ja de boel wordt warm eronder.

https://nl.aliexpress.com...36tX&gatewayAdapt=glo2nld

Het is op zolder nu 14,5c en dit matje staat op 40c en ik heb het goed warm.

115 watt op het laagste vermogen.
Ik heb hem zojuist besteld, ben benieuwd!

Inmiddels 2 uur in gebruik en dit is geweldig Goed uit te houden op de laagste stand. (Wat te kort dag om het voor iedereen aan te raden maar de eerste indruk is goed!)

Heb zelf al een groote muismat van 80CM daar ligt die nu onder.

[ Voor 15% gewijzigd door evertos op 30-10-2023 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Laatst online: 22:01
evertos schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Ik heb hem zojuist besteld, ben benieuwd!
Van de winter gaat die weer dienst doen. Zeer content mee. Stroomverbruik is te verwaarlozen tov het gasverbruik voor het verwarmen van de bovenruimte.
Pagina: 1